به روایت یک خبرنگار هندی

رفتار جوانمردانه پرهام مقصودلو مقابل حریف هندی+ عکس

اخلاق جوانمردانه مرد شماره 1 شطرنج ایران، با ستایش مدیرمسئول سایت چس بیس هند روبرو شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پرهام مقصودلو در دور هفتم سوپر تورنمنت پراگ مقابل سوپر استاد بزرگ هندی، ویدیت سانتوش گجراتی نمایش تحسین برانگیزی داشت و به یک پیروزی قاطع و تاکتیکی دست یافت.

اما آن چه بیش از خود پیروزی به چشم آمد رفتار جوانمردانه مقصودلو بود که مورد ستایش هندی ها قرار گرفت.

داستان از این قرار بود که سوپر استاد بزرگ هندی که یکی از 8 بازیکن حاضر در مسابقات کاندیداهای قهرمانی جهان در سال آینده نیز هست، مرتکب یک اشتباه تاکتیکی داشت که به سرعت توسط مقصودلو مورد بهره برداری قرار گرفت. بعد از حرکات دقیق و محاسبه شده مقصودلو، ویدیت به سرعت متوجه اشتباهش شد اما دیگر کار از کار گذشته بود.

در دقایق پایانی بازی، ویدیت که متوجه شده بود به هیچ وجه نمی تواند وضعیت را نجات دهد، سر میز شرایط روحی روانی بسیار بدی پیدا کرد و کاملا آشفته و بی قرار بود و در پایان بازی نیز به سرعت میز را ترک کرد.

ساگرشاه، خبرنگار سرشناس شطرنج هند و مدیر بخش هندی سایت چس بیس که یکی از اصلی ترین رسانه های شطرنجی جهان است، در پایان دور هفتم به تحلیل بازی پرداخت و پس از آنالیز بازی فوق ستاره شطرنج ایران، گفت: ویدیت شرایط سختی را تجربه می کند و تحمل کردن این وضعیت اصلا آسان نیست، اما پرهام بار دیگر نشان داد که چه بازیکن قدرتمند و خطرناکی است.

ساگرشاه در ادامه عنوان کرد: لازم است این جا یک نکته جالب دیگر درباره مقصودلو بگویم. بعد از اتمام مسابقه، پرهام سر میز شام سراغ من آمد و جویای احوال و وضعیت ویدیت شد و می خواست بداند که حال ویدیت خوب شده یا نه. این دیگر فقط مربوط به بازی نیست. این نشان می دهد که بازیکنان چقدر با هم رفیق هستند و به هم اهمیت می دهند.

وی در پایان گفت: مقصودلو حالا فقط نیم امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و رقابت سختی با نادربیک عبدالستارف ازبکستانی برای قهرمانی خواهد داشت.

بازی پرهام مقابل ویدیت

بازی پرهام مقابل ویدیت

بازی پرهام مقابل ویدیت

دیدگاه تان را بنویسید