تفتیان: فدراسیون در ثبت نام ما کم‌کاری کرد

حسین تفتیان می‌گوید که به دلیل سهل انگاری و کم کاری فدراسیون دوومیدانی شانس حضور در رقابت های قهرمانی جهان را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از ایسنا؛ مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان به میزبانی اسکاتلند در حال برگزاری است و با اینکه ایران می‌توانست در این رویداد مهم دو نماینده داشته باشد اما با سهل‌انگاری فدراسیون دوومیدانی، فرصت از دست رفت.

فرزانه فصیحی به دلیل عدم صدور به موقع ویزا حضور در این مسابقات را از دست داد و حسن تفتیان مدعی است که فدراسیون دوومیدانی پیش ثبت نام او را انجام نداده به همین دلیل با وجود کسب سهمیه از طریق رنکینگ اما دعوتنامه‌ای دریافت نکرده است.

تفتیان به عدم حضورش در قهرمانی جهان و اینکه مهدی مبینی سرپرست فدراسیون اعلام کرده برایش دعوتنامه‌ای صادر نشده است، اشاره و بیان کرد: اینکه آقای مبینی گفته برایم دعوتنامه نیامده مشخص است چون من اصلا ثبت نام نشده بودم. ثبت نام نشدن من از طرف فدراسیون به منزله این بود که نمی‌خواهم در قهرمانی جهان شرکت کنم.

او ادامه داد: فدراسیون جهانی به فدراسیون ایران ایمیل زده بود که در جلسه با آقای مبینی و امور بین‌الملل فدراسیون آن ایمیل را دیدم. طبق آن ایمیل فدراسیون باید تا ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) یک پیش ثبت‌نام در سایت جهانی می‌کرد که ورزشکار ما حضور خواهد داشت اما مثل اینکه دوستان اطلاع نداشتند، ایمیل را نخوانده یا این خط را ندیده بودند. در هر صورت پیش ثبت‌نام انجام نشده است.

تفتیان افزود: طبق اسکرین‌شاتی که بین‌الملل فدراسیون به من نشان داد، ۲۲ فوریه (۳ اسفند) تلاش کردند که اسم ما را وارد سایت فدراسیون جهانی کنند اما  سه روز از مهلت اصلی گذشته و دیر شده بود. اینکه برایم دعوتنامه نیامده به واسطه این بود که اصلا من را ثبت نام نکرده بودند.

او با بیان اینکه «دوستان فدراسیون، کم‌کاری خود را پذیرفتند،» تاکید کرد: متوجه نمی‌شوم چرا گارد می‌گیرند و می‌گویند برای تفتیان دعوتنامه نیامده است. در رنکینگ جهانی جلوی اسم من نوشته شده بود «وارد نشده است،» در صورتی که من رنکینگ ۴۹ بود و حتی رنکینگ ۶۰ دنیا هم به مسابقات رفته است.

سریع‌ترین مرد ایران که شانس کسب سهیمه المپیک از طریق رنکینگ را دارد، در مورد امتیاز مسابقات جهانی در رنکینگ المپیک بیان کرد: حضور یک نماینده از کشور ایران می‌توانست پرچم ایران را در سالن برگزاری مسابقه به اهتزاز دربیاورد. دوومیدانی ما خیلی قوی نیست که بگوییم ورزشکاران ما ورودی جهانی آورده‌اند و اعزامشان نکنیم. این فرصت در اختیار ما بود و تمام هزینه‌ها را میزبان پرداخت می‌کرد. از طرف دیگر امتیاز بالایی برای سهمیه المپیک داشت. باید بیش از یکی دو مسابقه برویم و نتیجه خوب بگیریم تا امتیازش با امتیاز این مسابقات برابری کند.

او افزود: نتایج ۶۰ متر مردان را دیدید. سه نفر اول که زیر ۶.۵۰ ثانیه دویدند. نفر ششم یا هفتم ۶.۷۰ ثانیه دویده بود یعنی من این توانایی را داشتم که حداقل به فینال مسابقات صعود کنم که آنجا هم دستاورد خوبی داشته باشم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

دیدگاه تان را بنویسید