فصیحی و تفتیان چرا از جهانی بازماندند؟

سهل انگاری فدراسیون دوومیدانی باعث شد تا فرزانه فصیحی شانس حضور در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان را از دست بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از تسنیم؛ مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان در حالی به میزبانی اسکاتلند در حال برگزاری است که ایران نماینده‌ای در این رویداد بزرگ ندارد. این در حالی است که جهت شرکت در مسابقه دوی 60 متر  برای فرزانه فصیحی دعوت‌نامه آمده بود، اما او موفق به شرکت در این رقابت‌ها نشد. همین موضوع سبب شد فصیحی در صفحه شخصی‌اش نسبت به این موضوع انتقاد و گلایه کند.

مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در این باره گفت: استارت کار از دو ماه قبل خورد که ما چهار نفر به نام‌های مهدی صابری، حمیده اسماعیل‌نژاد، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان را برای دریافت ویزا معرفی کرده بودیم، اما اعلام شد که بدون دعوت‌نامه حضور در مسابقات نمی‌توانیم اقدام کنیم. روز 22 بهمن از ما خواستند یک نفر را معرفی کنیم که این حق فصیحی بود و ما نیز او را معرفی کردیم. دو روز بعد یعنی 26 بهمن دعوت‌نامه آمد و مسئول امور بین‌الملل فدراسیون کارهای مربوطه را انجام داد. روز 29 بهمن که مسابقه فصیحی هم در ایران تمام شده بود، او در لیست نهایی مسابقات جهانی اسکاتلند حضور داشت. مسئول امور بین‌الملل هم اقدام برای ثبت‌نام را انجام داد، اما برای ویزا خبر دادند که حداقل یک ماه طول می‌کشد.

وی ادامه داد: امور بین‌الملل فدراسیون باید در همان روز 13 فوریه یعنی 24 بهمن به وزارت امور خارجه نامه می‌زد و پیگیری می‌کرد و به ما اطلاع می‌داد که احتمالش خیلی ضعیف است این اتفاق بیفتد. این تعلل از سوی امور بین‌الملل بوده و به نوعی یک کوتاهی صورت گرفته؛ چون اگر زودتر اعلام کرده بود ویزا در ایران صادر نمی‌شود، اقدام دیگری می‌کردیم و فصیحی را به صربستان می‌فرستادیم تا از طریق آنجا ویزا بگیرد و به اسکاتلند برود. سهل‌انگاری اتفاق افتاده که این اتفاق هزینه دارد و منجر به برکناری مسئول امور بین‌الملل شده است.

مبینی عنوان کرد: اینکه فصیحی گفته هیچ اقدامی نشده، بی‌انصافی است. در واقع فدراسیون اقدامات برای ویزا را انجام داد، اما تعلل و سهل‌انگاری صورت گرفت. اگر به من می‌گفتند که از ایران نمی‌شود، خودم تدبیر می‌کردم فصیحی به صربستان برود و از آنجا ویزا بگیرد.

سرپرست فدراسیون درباره گلایه حسن تفتیان دیگر ملی‌پوش ایران که او هم مدعی اعزام نشدن به مسابقات جهانی شده گفت: نام تفتیان در لیست نهایی که 30 بهمن دادند، قرار نداشت و دعوت‌نامه برای او نیامده بود.

واکنش اینستاگرامی فصیحی به جا ماندنش از مسابقات قهرمانی جهان

روز گذشته، فرزانه فصیحی دونده تیم ملی دوومیدانی ایران با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت که از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان باز مانده است: از یک مسابقه دیگر هم جاماندم؛ قهرمانی جهانی. بدون اینکه خطایی کرده یا تقصیری داشته باشم. شاید درک ارزش حضور و سختی کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان برای عده‌ای قابل لمس نباشد، اما من هیچوقت بابت آن نه پاداش خواستم، نه حواله‌ای و نه اینکه خبرش را در سایت فدراسیون بزنند. بدون هیچ توقع و انتظاری حتی یک لوح تقدیر ساده.من در سال‌های اخیر یاد گرفتم سطح توقعاتم را تا حد زیر صفر پایین بیاورم و امروز با وجود این حجم از ناملایمتی و نادیده گرفته شدن‌ها باز هم ادامه دادم. من فقط توقع داشتم در آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و بعد از رکوردشکنی بروم با بزرگان جهان مسابقه بدهم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی‌سابقه بوده است، اما این اجازه به من داده نشد. دلیلش دیگر برایم مهم نیست که چرا اینگونه شد، چون بار اول نیست و بار آخر هم نخواهد بود، اما حالا پرچم ایران در محل مسابقات نیست.از وقوع اتفاق بی‌سابقه در تاریخ ورزش کشور جلوگیری شد و ناراحت کننده‌ترین اتفاق اینکه زحمات، تلاش و رویا‌های یک ورزشکار زیر پا له شد. هیچ کاری از دستم برنمی‌آید. چند روز ناراحتی می‌کنم، به خودم می‌آیم و ادامه می‌دهم. این روتین ۱۵ سال سابقه ورزش من بوده است.

فرزانه فصیحی 1

دیدگاه تان را بنویسید