امین زاده؛ قوی ترین پاراوزنه بردار جهان/رکوردشکنی و قهرمانی یک ایرانی دیگر در جام جهانی

محسن بختیار به مقام قهرمانی رقابت های جام جهانی پارا وزنه برداری امارات دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در امارات، ظهر امروز با برگزاری رقابت دسته 59 کیلوگرم مردان پیگیری شد و محسن بختیار ملی‌پوش کشورمان زیر وزنه قرار گرفت.

بختیار که چند ماه قبل در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با رکورد 191 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود، در نخستین تلاش خود موفق به مهار وزنه 186 کیلوگرمی شد و در تلاش دوم به طور صحیح وزنه 196 کیلوگرمی با بالای سر برد. او در تلاش سوم در مواجهه با وزنه 198 کیلوگرمی ناکام ماند، اما با بهترین رکوردش که همان 196 کیلوگرم بود، ضمن کسب مدال طلا در این دسته، رکورد آسیا را نیز شکست و یک کیلوگرم ارتقا داد.

بختیار در مجموع سه حرکت به رکورد 385 کیلوگرم رسید و صاحب یک مدال برنز نیز در مجموع شد.

در این دسته و پس از بختیار، وزنه‌بردار برزیل با 171 کیلوگرم دوم شد و نماینده الجزایر با 162 کیلوگرم به مدال برنز بسنده کرد.

همچنین امروز ورزشکاران دسته 107+ کیلوگرم زیر وزنه قرار گرفتند که در بین آنها احمد امین‌زاده و مهدی صیادی نیز حضور داشتند. 

احمد امین‌زاده دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، در رقابت امروز با مهار وزنه‌های 250، 260 و 267 کیلوگرم، با بهترین عملکردش که در تلاش سوم و با رکورد 267 کیلوگرم بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین مهدی صیادی که در هانگژو نقره گرفته بود، با رکورد 231 کیلوگرم به مقام چهارم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید