پدر ناگلزمن جاسوس بود و خودکشی کرد!

پدر سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان سرگذشت عجیبی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پدر یولیان ناگلزمن ۱۶ سال پیش، قبل از پایان دادن به زندگی خود، فاش کرد که در سازمان اطلاعات مخفی آلمان کار می‌کرد. ناگلزمن که تابستان امسال مسئولیت هدایت کشور میزبان در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ را دارد، توضیح داد که هنگام حضور در یک دوره مربیگری خبر فوت پدرش اروین را شنید. او در نوجوانی قبل از اینکه بفهمد اروین عامل سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان است، تصور می‌کرد پدرش سرباز است.

ناگلزمن در مصاحبه‌ای با اشپیگل گفت: «من اجازه ندارم در این مورد چیزی بگویم و حتی نمی‌دانم او دقیقاً چه کار کرده است. وقتی به من گفت ۱۵ یا ۱۶ ساله بودم و اغلب در سفرهای آموزشی از لندسبرگ، محل زندگی ما، به مونیخ در رفت و آمد بودم. به من درصد خیلی کمی از کارش را توضیح داد. اجازه نداشت در مورد شغلش حرفی بزند. به همین دلیل بود که همیشه می‌گفت فشارهایش بیش از حد زیاد است. در شغلش نمی‌شد از نگرانی‌ها حرف زد یا درد دل کرد و در نهایت همه اینها فشار زیادی به او وارد کرد.»

ناگلزمن در ادامه در مورد علت مرگ پدرش توضیح داد: «سخت بود. پدرم هیچ یادداشتی برای خودکشی نگذاشته بود، هیچ توضیحی هم نداد. اما روشی که خودکشی کرد نشان داد که در تصمیمش مصمم بود. خانواده واقعاً احساس بدی داشتند، اما این موضوع به من کمک کرد که بدانم او واقعاً می‌خواست بمیرد و این کارش فریاد کمک یا فرستادن سیگنال نبود. فکر می‌کنم باید به چنین تصمیمی احترام بگذارم. پدرم خیلی شوخ بود و همیشه می‌خندید، دوست داشت با دوستان باشد، گیتار بزند و همیشه آواز بخواند. اما فکر می‌کنم ترکیبی از حجم کار و وضعیت عمومی‌اش کار را به اینجا رساند. اواخر خیلی عوض شده بود. فشار شغلی‌اش کاملاً مشهود بود.»

ناگلزمن مارس گذشته پس از تقریباً دو سال سرمربیگری در آلیانتس‌آرنا، از بایرن مونیخ اخراج شد. بایرن پس از اعلام جدایی توماس توخل در پایان این فصل دوباره به دنبال سرمربی جدید است و ژابی آلونسو از بایرلورکوزن را مد نظر قرار داده است. ناگلزمن هشدار داد که مربی زمان زیادی در این باشگاه نخواهد داشت. او گفت: «من با بایرن قرارداد امضا کردم که شرایط را تغییر بدهم. باشگاه‌ها به شما زمان می‌دهند. یورگن کلوپ ۵ سال در لیورپول بود تا اینکه برای اولین بار قهرمان شد. پپ گواردیولا پس از ۷ سال با منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. مربیان بایرن مونیخ زمان زیادی برای بهبود شرایط و پیشرفت در کارها نخواهند داشت.»

 

دیدگاه تان را بنویسید