برمه؛ خالق تلخ ترین شکست مارادونا+ویدیو

آندریاس برمه در فینال جام جهانی 1990 تک گل قهرمانی آلمان را مقابل آرژانتین به ثمر رساند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ چهار سال پس از قهرمانی تاریخی آرژانتین در جام جهانی 1986، آن ها این شانس را داشتند تا باری دیگر، فاتح جام جهانی شوند. دیگو مارادونا پس از این که یک تنه تیمش را در گرمای وصف ناپذیر مکزیک به مقام قهرمانی رسانده بود، در اوج شکوفایی دوران فوتبالش، در جام جهانی 1990 ایتالیا هم با پیراهن آرژانتین آقایی می کرد و توانست یک بار دیگر طعم حضور در فینال را بچشد.

این بار اما آلبی سلسته به سد محکمی برخورد کرد. آلمان که از قضا چهار سال پیش هم در فینال با آرژانتین رو در رو شده بود و با نتیجه 3-2 تن به شکست داده بود، این بار با هدایت فرانتس بکن باوئر که لقب قیصر را با خود یدک می کشید، این بار توانست انتقام بگیرد و با یک گل که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، عنوان قهرمانی جام جهانی 1990 را از آن خود کند. پنالتی آلمان را چهره ای به ثمر رساند که برای جاودانه شدنش در سپهر فوتبال جهان، همان یک گل برایش کافی بود چرا که گل قهرمانی کشورش را به ثمر رسانده بود. آن گل و آن بازی آنقدر برای مارادونا سنگین تمام شد که از آن شکست، به عنوان تلخ ترین شکست تمام دوران فوتبال مارادونا نام برده می شود. آن قدر تلخ که مارادونا در وصف داور آن بازی گفت که او بدترین آدمی است که در عمرم دیده ام.

آن پنالتی تاریخی را آندریاس برمه، مدافع تنومند ژرمن ها با پیراهن شماره 3 خود وارد دروازه آرژانتین کرد. برمه ای که امروز و در 63 سالگی به شکلی غیرمنتظره از دنیا رفت تا حالا یاد و خاطره آن پنالتی تاریخی، یک بار دیگر در بین فوتبال دوستان زنده شود.

دیدگاه تان را بنویسید