جی پلاس؛

سپاهان با برگ برنده تاریخ مقابل زعیم آسیا

تیم فوتبال سپاهان در جدال های رودررو مقابل الهلال دست بالاتر را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یکی از حساس ترین و مهیج ترین جدال های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بین بزرگان فوتبال ایران و عربستان برگزار خواهد شد. سپاهان به عنوان یکی از بهترین و آماده ترین تیم های لیگ برتر ایران که در حال حاضر در جدول رده بندی دوم است، باید با الهلالی دیدار کند که کلکسیونی از بهترین های جهان را در تیم خود گرد هم جمع کرده و در هر میدان و تورنمنتی که در آن پا به میدان بگذارد، می تازد و به پیش می رود. 

به بهانه تقابل پنجشنبه شب دو تیم در بازی رفت مرحله یک هشتم که ساعت ۱۹:۳۹ در ورزشگاه لبریز از تماشاگر نقش جهان برگزار می شود، مروری داریم بر 4 تقابل دو تیم در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا. 4 دیداری که از لحاظ آماری، سپاهان را در موضعی برتر نسبت به رقیب قدرتمند خود قرار می دهد.

rvbsl4m3

لیگ قهرمانان 2011

یکی از پرمهره ترین و بهترین سپاهان هایی که فوتبال دوستان در ذهن خود دارند، با هدایت امیر قلعه نویی لیگ قهرمانان 2011 را با جدالی سخت در ریاض مقابل الهلال آغاز کرد. با این حال، آن سپاهان آنقدر ستاره در ترکیب خود داشت که حتی میزبان آبی پوش که لقب زعیم آسیا را با خود یدک می کشد، در ورزشگاه ملک فهد هم حریف طوفان زرد نشد و سپاهانی ها موفق شدند با دو گل ابراهیم توره و فابیو جانواریو در مقابل تک گل کریستین ویلهلمسون سوئدی مقابل الهلال به پیروزی برسند و گام نخست در آن فصل لیگ قهرمانان را محکم بردارند. در بازی برگشت آن فصل در ورزشگاه فولادشهر، سپاهان باز هم مقابل الهلال نتیجه مطلوبی گرفت و در شرایطی که با یک گل از حریف خود عقب افتاده بود، توانست با گلزنی محرم نویدکیا از شکست بگریزد و با تساوی 1-1 به کار خود خاتمه دهد. درنهایت سپاهان و الهلال از گروه A صعود کردند اما هیچکدام نتوانستند درنهایت به توفیقی در این تورنمنت دست یابند.

سپاهان الهلال 1

لیگ قهرمانان 2014

سه سال بعد از نخستین برخورد آسیایی دو تیم، قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان یک بار دیگر سپاهان و الهلال را باهم همگروه کرد. با این تفاوت که سپاهان در این فصل و بر خلاف آنچه در سال 2011 تجربه کرده بود، یکی از ضعیف ترین دوره های خود را با هدایت زلاتکو کرانچار فقید در آسیا پشت سر گذاشت و با نتایج ضعیفی که گرفت، به عنوان تیم چهارم به کار خود در مرحله گروهی پایان داد. با این حال و علی رغم این وضعیت نامناسب، سپاهان باز هم موفق شد یک بار دیگر الهلال را در بازی رفت شکست دهد. این بار در ورزشگاه فولادشهر و با نتیجه 3-2. در بازی برگشت اما این الهلال بود که بالاخره توانست اولین پیروزی خود را مقابل سپاهان جشن بگیرد. در آخرین بازی دور گروهی و در شرایطی که سپاهان برای زنده نگه داشتن شانس صعودش به کسب امتیاز احتیاج داشت، الهلال توانست در ورزشگاه ملک فهد ریاض با تک گل ناصر الشمرانی، سپاهان را شکست دهد و خود راهی مرحله بعد شود و حکم حذف سپاهان را امضا کند. این تنها پیروزی الهلال در چهار دیدار پیشین مقابل سپاهان است و باید دید در دو بازی پیش روی دو تیم در سال 2024 چه نتایجی درنهایت رقم خواهد خورد.

دیدگاه تان را بنویسید