گفت و گوی قاسم دهنوی با جِی پلاس:

تیم ملی هیچ تاکتیک و برنامه‌ای ندارد/ بازی با سوریه لطف خدا شامل حالمان شد!

بازیکن سابق فوتبال ایران گفت: تیم ملی علی رغم داشتن 90 درصد بازیکن لژیونر و باتجربه هنوز نتوانسته با کیفیت و نشاط بازی کند؛ شاید برای خودشان توجیهی داشته باشند اما در این چهار بازی هیچ تاکتیک و برنامه‌ای نداشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: قاسم دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال ایران و سوریه گفت: برای ایرانیان استرس بیش از حد بود اما فوتبالیست‌هایی که داخل زمین بودند می‌دانستند عاقبت مسابقه چه می‌شود. آن طور که باب میل بود بچه‌ها بازی نکردند از لحاظ فنی، تیم‌های دیگر را دست کم گرفتند اما خدا را شکر با وجود سختی پایان خوبی داشت. می‌دانیم که دور حذفی یعنی تمام و اگر اتفاقی در آن 120 دقیقه رخ می‌داد. به نظر من بچه‌ها سوریه را دست کم گرفتند، با استرس بازی کردند و مقابل این تیم برنامه خاصی نداشتیم؛ صادقانه ترین حرف این است لطف خدا شامل حالمان شد که بیرانوند یک پنالتی را مهار و بازی را بردیم.

او افزود: تیم ملی با این که بازیکنان باتجربه، 90 درصد لژیونر و شرایط خیلی خوبی دارد اما هنوز آن انگیزه و میل خواستن به دل ما ننشسته و هنوز نتوانستند با نشاط و با کیفیت بازی کنند؛ شاید برای خودشان توجیهی داشته باشند اما به نظر من در این چهار بازی هیچ تاکتیک و برنامه‌ای نداشتیم.

دهنوی با اشاره به اخراج طارمی تصریح کرد: مهدی طارمی بالاخره بازیکن بزرگی است و این که بخواهیم محدودش کنیم و یا نادیده‌اش بگیریم به نظرمن کم لطفی است.  بودن طارمی همه را مجذوب خود می‌کند و تحت تاثیر قرار می‌دهد و نبود او ضربه بزرگی است. عملکرد سردار آزمون و مهدی طارمی را در این چند سال دیدیم که چقدر با ثبات و با برنامه هستند و بار فنی زیادی دارند اما با توجه به این که بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند جزو بهترین‌ها هستند و جایگزین معنا ندارد می‌توانیم از نفرات دیگر هم استفاده کنیم که به سختی جای طارمی را پر کند اما می‌دانیم فوتبال ما نام طارمی کوچک نیست.

بازیکن سابق فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود با اشاره به دیدار ایران مقابل ژاپن گفت: ژاپن، ژاپنِ چند سال پیش نیست و بازی‌هایی که ما قبلا از این تیم در جام جهانی و چند بازی  آسیایی دیگر دیدیم نشان می‌دهد در اوج نیستند. این که بخواهیم ژاپن را بزرگ جلوه بدهیم اصلا نمی‌تواند قشنگ باشد؛ این تیم درست است نام ترسناکی دارد و برنامه داشت اما مثل سابق نیست. هم ما از ژاپن می‌ترسیم هم آنها از ایران و به نظر من یک تقابل برابر است اما بچه‌های ما از قبل تمام فکر خود را کرد‌ه‌اند با ژاپنی بازی دارند که آرزویشان بود در فینال روبروی هم قراربگیرند. به نظر من بازی قشنگی می‌شود اگر بازیکنان ما استرس را از خودشان دور کنند. امیدوارم تیم ملی بتواند بعد از سال‌ها نام ایران را در آسیا جاودانه کند و با کاپ قهرمانی به کشور برگردد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید