جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

صحبت های بازیکنان تیم ملی بعد از صعود سخت/ بیرانوند شرمنده نشد

صحبت های بازیکنان تیم ملی بعد از پیروزی مقابل سوریه را اینجا بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا مقابل سوریه قرار گرفت و به زحمت در ضربات پنالتی حریف نه چندان قدرتمند خود را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.

علیرضا جهانبخش بعد از برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و صعود به مرحله یک چهارم نهایی اظهار کرد: بعد از ۱۰ نفره شدن خیالمان راحت بود چون می‌دانستیم اگر بازی به پنالتی بکشد بیرانوند به ما کمک خواهد کرد. ما به بیرانوند اطمینان کامل داشتیم و وقتی بازی به وقت اضافه رفت گفتیم از جان مایه می‌گذاریم چون مطمئن بودیم در پنالتی‌ها بیرانوند بازی را برای ما در می‌آورد.

 

کریم انصاری‌فرد نیز گفت: انرژی‌ای که مردم در زمان پنالتی به تیم ملی دادند باعث شد پیروز شویم و دست آنها را می‌بوسیم. زمانی که کار به پنالتی کشید با اطمینان گفتم علیرضا بیرانوند را داریم که یک سر و گردن بالاتر است و بازی را می‌بریم. مهدی طارمی تا حدی برای فوتبال ملی افتخار آفریده است که به‌شخصه کاری می‌کنم مقابل ژاپن پیروز شویم.

 

شجاع خلیل زاده پس از پیروزی ایران در ضربات پنالتی مقابل سوریه در رابطه با این دیدار اظهار کرد: بازی برای ما سخت بود. می‌دانستیم که سوریه خوب دفاع می‌کند اما تیم ما هم موقعیت‌های زیادی داشت و می‌توانستیم بهتر از این از فرصت‌هایمان استفاده کنیم. خودمان بازی را برای خودمان سخت کردیم و شرایط جوری شد که این اتفاق افتاد و این درسی برای ما بود اما خداراشکر که پیروز شدیم.

او درباره گرفتگی پایش گفت: من دو سه روز مریض بودم و فکر هم نمی‌کردم بازی به ۱۲۰ دقیقه بکشد. شرایط سخت شد. امیدوارم غیبت مهدی طارمی در بازی بعدی ما را اذیت نکند. او یکی از موثرترین بازیکنانمان است.

خلیل‌زاده درباره دیدار تیم ملی با ژاپن بیان کرد: همه بازی‌ها سخت است اما برای برد به زمین می‌رویم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم. امیدوارم غیرت ایرانی‌مان را نشان دهیم. ما بیرانوند را داریم که از بهترین دروازه‌بان‌های آسیاست.

 

امید ابراهیمی پس از پیروزی ایران مقابل سوریه در ضربات پنالتی، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم بازی سختی را ببریم و به هدفی که می‌خواستیم برسیم. هدف ما در مسابقات جام ملت‌ها این است که با تمام قدرت به فینال راه پیدا کنیم و هدفی جز قهرمانی نداریم. امروز بازی سخت شد، ولی مهم این بود که به‌عنوان یک تیم نشان دادیم اگر یک بازیکن هم کم داشته باشیم با تلاش و پشتکار می‌توانیم به هدف‌مان برسیم و خدا را شکر که توانستیم بازی را ببریم.

 

علیرضا بیرانوند درباره ناراحتی مهدی طارمی پس از پایان بازی گفت: بعد از بازی اشک‌های او را دیدم. او خیلی ناراحت بود. مهدی بازیکن بزگی است و واقعا از خیلی از ته دل ناراحت بود. قبل از پنالتی‌ها پیش او رفتم و گفتم نگران نباش! مردم انرژی مثبت می‌فرستند و ما پیروز خواهیم شد.

او درباره مهار یکی از پنالتی‌های سوریه گفت: خدا را شکر وظیفه‌ام را انجام دادم. آن چیزی که مردم و بازیکنان و کادر فنی از من انتطار دارند این است که باید به تیمم کمک کنم.

بیرانوند درباره غیبت طارمی در دیدار مقابل ژاپن گفتد: دو دوره است به ژاپن می‌خوریم و باز هم مهدی را نداریم. مطمئنم بازی سختی برای ژاپن خواهد بود. ما آمده‌ایم با قهرمانی برگردیم. مردم امیدوارم از امشب به ما انرژی مثبت بدهند تا به هدفمان برسیم.

 

 سعید عزت‌اللهی که به‌عنوان برترین بازیکن دیدار ایران و سوریه انتخاب شد در نشست خبری گفت: همانطور که سرمربی تیم گفت، این مسابقه از لحاظ عملکرد و نظم تیمی یکی از بهترین دیدارهای ما بود. موقعیت‌های گلزنی زیادی داشتیم، اما فوتبال همین است. در روزی که توپ‌های ما وارد دروازه نشد، چالشی برای‌مان به وجود آمد. از همه بازیکنان تشکر می‌کنم که تا پایان جنگیدند و خداوند مزد زحمات ما را داد. این بازی نشان داد برای رسیدن به مراحل نهایی باید ریاضت بکشیم و من، این اتفاق را مثبت دیدم. این شرایط باعث شد از لحاظ قلبی به هم نزدیک شویم و این مسئله در دیدار با ژاپن به ما کمک می‌کند.

هافبک تیم ملی ایران در مورد اینکه این تیم معمولاً پای ثابت مراحل یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بوده، گفت: در چندین دوره هم در ضربات پنالتی حذف شدیم. از همه بازیکنان تشکر می‌کنم؛ به‌ویژه ابراهیمی. این لحظات سخت برای همه بازیکنان رخ می‌دهد و مهم این است که تمام توان خود را گذاشتند.

عزت‌اللهی با تمجید از یکدلی ملی‌پوشان گفت: همه بازیکنان ذخیره در زمان استراحت به هم کمک می‌کردند تا بازیکنان حاضر در ترکیب بجنگند.  همدلی بازیکنان در این مسابقه قوی شد و آن را حس کردیم که این مسئله می‌تواند به ما کمک کند.

وی درباره تأثیر ورود امید ابراهیمی در عملکرد خودش تصریح کرد: همه تدابیر تاکتیکی بر عهده سرمربی است و من کاره‌ای نیستم که در این باره توصیه کنم. سرمربی صلاح دید که چنین تغییری انجام دهد. کسب عناوین فردی برای من هیچ وقت مهم نبوده و برای من یا امید ابراهیمی فقط مهم این است که برای هم تلاش کنیم. از قدوس تشکر می‌کنم که بازی خیلی خوبی به نمایش گذاشت و ابراهیمی با تمام وجود تلاش کرد. همه زحمت کشیدند و امیدوارم این اتفاق باعث شود در دیدارهای بعدی چنین روندی داشته باشیم.
 
هافبک تیم ملی در مورد اخراج مهدی طارمی و شرایط او در رختکن تیم ملی گفت: مهدی خودش بابت اتفاقی که افتاد، ناراحت بود. این اتفاق برای همه ما پیش آمده و طارمی از ته دل ناراحت است. او به‌خاطر دفاع کردن عقب آمده بود و به نظرم کارت زرد اول طارمی درست نبود. مدافع سوریه هم در همان دقایق، خودش را روی زمین انداخت و کارت زرد نگرفت. مهم این است که ما 26 مهدی طارمی در تیم ملی داریم و مطمئن هستم همه می‌جنگیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم تا تیم کاملی برای نیمه‌نهایی داشته باشیم.

 

رامین رضاییان پس از بازی ایران و سوریه گفت: بازی را خودمان سخت کردیم، اگر از موقعیت‌هایمان به نحو احسن استفاده می‌کردیم بازی به اینجا کشیده نمی‌شد. با این حال این فوتبال است و زیبایی فوتبال همین است. چیزی از ارزش بازیکنان کم نمی‌شود. دیدید که 10 نفره هم سوریه دفاع می‌کرد و از ما همان ترس را داشت. خداراشکر در نهایت بازی را بردیم و یک اتفاق خوب رخ داد.

وی ادامه داد: با تمام احترامی که برای تیم سوریه قائلم. بازی را خودمان سخت کردیم و بازی نبود که به استرس برسد. من خودم دوست نداشتم که بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود زیرا بچه‌ها خسته می‌شوند و ریکاوری سخت است. امیدوارم بدن بچه‌ها خوب ریکاوری بشود و ان شاءالله برای یک بازی سخت آماده شویم.

 

سامان قدوس پس از بازی مقابل سوریه درباره پستی که در تیم ملی بازی می‌کند، گفت: من عاشق پستم در تیم ملی و سبک بازی سرمربی تیم ملی هستم و به نظرم این مدل بازی، مناسب من است. از قلعه‌نویی ممنونم؛ چرا که فرصتی را به من داد که در دوره مربیان قبلی، چندان در اختیار من قرار نمی‌گرفت.

هافبک تیم ملی درباره اینکه آیا پستی که او در اختیار دارد برایش تفاوتی دارد یا نه، گفت: پست جدید من در تیم ملی، در برنتفورد هم به من کمک کرد؛ چرا که توانستم در پست‌های مختلفی در تیم‌های باشگاهی بازی کنم و از طرف دیگر بازی را از ابعاد دیگری ببینم.

تیم ایران نسبت به جام جهانی قطر پیشرفت کرده است؟ قدوس در پاسخ به این سوال گفت: من اول از همه فکر می‌کنم که بودن در کنار هم شگفت‌انگیز است. مطمئنا یکسری از بازیکنان نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده اند. مطمئنم که تیم بهتری نسبت به جام جهانی داریم.

دیدگاه تان را بنویسید