نشست خبری جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛

کوپر: ایران از تیم های بزرگ جام است/ هیسار: قصد توقف نداریم

سرمربی تیم ملی سوریه گفت که به دنبال رقم زدن صعودی تاریخی به مرحله بعدی جام ملت هاست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هکتور کوپر سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، گفت: بازی سختی مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا در پیش داریم. سعی می‌کنیم خوشبین بوده و انگیزه‌ای برای پیروزی و صعود به دور بعد داشته باشیم. ما جاه‌طلبی، روحیه و اشتیاق زیادی داشته و به همه بازیکنانم اعتماد دارم. هدف اول من پیروزی در بازی فردا و هدف بلندمدتم این است که مردم سوریه را با عملکرد خوب و پیروزی خوشحال کنم. برابر ایران باید با نظم و انضباط به میدان برویم.

کوپر درباره صعود تاریخی سوریه به مرحله حذفی و همچنین تجربه‌باخت مقابل تیم‌های بزرگ در زمان سرمربیگری در والنسیا و اینتر ایتالیا که منجر به از دست دادن قهرمانی با تیم‌هایش شده بود، یادآور شد: قیاس شما درباره این موضوع اشتباه است. این موضوع می‌تواند به شانس های کم و اشتباهات ربط داشته باشد. شاید حتی داور هم اشتباه کند.

سرمربی سوریه عنوان کرد: ما خوشحالیم که توانستم الان باعث شادی ملت سوریه شویم. باید خیلی سختکوشانه بازی و خودمان را برای بازی سخت آماده کنیم. تنها تمرکز ما باید روی دیدار فردا باشد تا بتوانیم مردم سوریه را خوشحال کنیم‌.

کوپر تصریح کرد: وقتی شما بازی‌های بزرگ را ببازید نشان می‌دهد عملکرد درخشانی دارید که به اینجا رسیده‌اید. سخت تلاش کردم و از  منتقدان تا خانواده‌ام همگی تلاش مرا دیدند. به همین دلیل به خودم افتخار می‌کنم.

وی تأکید کرد: درباره تیم دفاع و حمله قدرتمند ایران باید بگویم آنها یکی از بزرگترین تیم های جام هستند. باید روی این بازی تمرکز کنیم. باید ابتدا گل نخوریم و سپس تلاش کنیم تا به دروازه آنها فشار بیاوریم. سوریه انگیزه کافی دارد تا بهترین خودشان را به نمایش بگذارند. توانایی لازم برای استفاده از پتانسیل خودمان را داریم. جزئیات کوچک تعیین کننده است و امیدوارم در بازی فردا اشتباهی نداشته باشیم.روشی که می‌خواهیم استفاده کنیم این است که بتوانیم گل بزنیم و از بیشترین پتانسیل هر بازیکن استفاده کنیم. برخی اشتباهات باعث می‌شود نتیجه تغییر کند‌‌. امیدوارم این اتفاق فردا نیفتد و به برد برسیم.

سرمربی سوریه خاطرنشان کرد: بازی‌های قبلی نباید باعث از بین رفتن تمرکز ما شود زیرا در هر بازی کار خود را تازه شروع می‌کنیم و می‌دانیم باید چه کار کنیم. باید برای ملت‌مان متمرکز‌تر بوده و به تیم خود وفادارتر باشیم. تلاش داریم هر بازی با دیدار قبلی‌ تمایز داشته باشد.

وی در مورد اینکه در این تورنمنت تیم‌هایی نظیر تاجیکستان و اردن شگفتی‌ساز بوده‌اند و آیا این موضوع سبب می‌شود آنها نیز برای صعود انگیزه داشته باشند، گفت: بازیکنان همیشه مرا سورپرایز می‌کنند. روی این موضوع حساب کرده‌ام که قرار است همه تمرکز ما روی دیدار فردا باشد زیرا هر چیزی در فوتبال ممکن است اتفاق بیفتد‌. خود را برای هر چیزی آماده کرده‌ایم. این فوتبال است و روی تاکتیک‌های تیمی و بازیکنان تمرکز می‌کنیم تا بتوانیم متحد باشیم. می‌خواهیم با صعود به مرحله بعدی تاریخ‌سازی کنیم.

همچنین ابراهیم هیسار بازیکن سوریه در نشست خبری پیش از بازی مقابل ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، گفت: تیم ملی ایران بازیکنان خوبی دارد، اما ما تلاش می‌کنیم تمام توان خود را برای کسب یک صعود تاریخی به کار ببندیم. نمایش ما در مسابقات قبلی خوب بود و هر بازی بهتر از قبل می‌شویم. باید تلاش بیشتری کنیم که گل بزنیم. اگر روی دفاع تمرکز داشتیم و در ادامه کم گل زدیم به خاطر این بود که خیلی سخت به محوطه جریمه حریف می رسیدیم. تمرینات خوبی انجام دادیم تا آماده بازی خوب مقابل ایران شویم. اتفاقی تاریخی برای تیم ما رخ داد اما حالا دیگر قصد توقف نداریم. دنبال بازی‌های بیشتر در این تورنمنت هستیم تا بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

هیسار در خصوص اینکه سوریه در مرحله گروهی فقط یک گل به ثمر رساند، عنوان کرد: سوریه بازی به بازی بهتر شده است. شاید هواداران انتظار داشته باشند بیشتر گل بزنیم اما نتوانستیم چنین کاری انجام دهیم چون به سختی به محوطه جریمه حریف می‌رسیدیم. حریفان سختی هم داشتیم اما تلاش می‌کنیم نمایش‌مان بهتر باشد و به دروازه حریف برسیم.  می‌دانیم وظایف ما در محوطه جریمه حریف چیست اما فوتبال یک بازی تیمی است و باید بازی به بازی عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: صعود به مرحله حذفی یک موفقیت تاریخی است اما نمی‌خواهیم در این مرحله توقف کنیم که این تنها دست‌آوردمان باشد‌. امتیازهای بیشتری می‌خواهیم و قصد داریم با همین انرژی جلو برویم. برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر گرسنه هستیم و می‌خواهیم با فراموش کردن بازی‌های گذشته به افتخار جدیدی برسیم.

دیدگاه تان را بنویسید