جی پلاس

آمار مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2023| رکورد منفی کشورهای پرجمعیت جهان!

با پایان مرحله گروهی جام ملت های آسیا، برترین و بدترین تیم ها از نظر آماری مشخص شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2023 با برگزاری بازی های گروه D  و E و شناسایی تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید. (تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی)

از نظر آماری و در بین 6 صدرنشین، تنها تیم های ملی قطر از گروه A، ایران از گروه C و عراق از گروه D موفق شدند در هر سه بازی خود در مرحله گروهی به پیروزی برسند و با 9 امتیاز به جمع 16 تیم صعود کنند. (برنامه کامل و جدول نهایی مرحله گروهی مسابقات)

در بین تیم های برتر، بیشترین گل زده و برترین خط حمله متعلق به عراق، ژاپن و کره جنوبی بود که با 8 گل زده بهترین عملکرد هجومی را ثبت کردند و پس از آن ها ایران با 7 گل در رتبه بعدی قرار گرفت.

در فاز دفاعی نیز بهترین خط دفاعی به قطر و تایلند تعلق گرفت که هر دو تیم موفق شدند در هر سه بازی کلین شیت کرده و آمار 0 گل خورده را ثبت کنند. پس از آن ها نیز چین، استرالیا، ازبکستان، سوریه و عربستان با 1 گل خورده عملکرد خوبی در خط دفاع داشتند.

در بخش منفی آمارهای مرحله گروهی اما، بدترین خطوط حمله به دو تیم چین و هند تعلق گرفت که موفق به زدن هیچ گلی در 3 بازی نشدند و با 0 گل زده جام را ترک کردند. نکته عجیب و جالب حضور چین در بخش بهترین خط دفاع و بدترین خط حمله است که با یک گل خورده و صفر گل زده در هر دو بخش حضور داشتند اما با دو تساوی و 2 امتیاز موفق به صعود نشدند.

پس از چین و هند نیز لبنان، سوریه، هنگ کنگ و قرقیزستان با یک گل زده در رتبه بعدی بدترین خطوط حمله بودند.

در نهایت در بخش بدترین خطوط دفاعی، تیم های ویتنام و مالزی با 8 گل خورده عملکرد بسیار ضعیفی ثبت کردند و پس از آن ها هنگ کنگ با 7 و هند با 6 گل خورده جزو بدترین تیم های جام از نظر دفاع بودند.

در بین این تیم ها تنها مالزی موفق به کسب یک امتیاز از رقبا شد و ویتنام، هند و هنگ کنگ با سه شکست در سه بازی و بدون یک برد یا یک تساوی، با صفر امتیاز مطلق جام را ترک کردند.

دیدگاه تان را بنویسید