گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| درگیری‌های فیزیکی مربیان فوتبال

سرمربیان دو تیم در برخی از بازی ها کنترل خود را از دست می دهند و با هم درگیر می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،فرشته مقدم: یکی از درگیری های متداول در دنیای فوتبال برخورد سرمربیان با هم است. نحوه قضاوت داور، کری خواندن، شادی پس از گل و وقت کشی از جمله دلایلی است که منجر به درگیری دو سرمربی می شود. اغلب آن ها تنها به درگیری لفظی ختم می شوند اما گاهی دو سرمربی برخورد فیزیکی هم  دارند. این دعواها سریع توسط داور چهارم کنترل می شوند و اتفاقات بدتری نمی افتد. 

توخل و کونته

جنجال های جهان ورزش

تاتنهام و چلسی در آگوست ۲۰۲۲ در لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در این دیدار آنتونیو کونته و توماس توخل یکی از زشت ترین صحنه های فوتبال انگلیس را رقم زدند. دو سرمربی که در شروع با لبخند به هم دست دادند در پایان بازی کادرفنی دو تیم توانستند آن دو را از هم جدا کنند. بازی یک بر صفر به نفع چلسی بود و این تیم مالکیت توپ را در اختیار داشت که پیر امیل هویبرگ با یک شوت تماشایی توانست نتیجه را در دقیقه ۶۸ بازی را برابر کند. کونته مقابل صورت سرمربی آلمانی فریاد خوشحالی سر داد تا آغازگر این درگیری باشد. دقایقی بعد ریس جیمز گل دوم چلسی را به ثمر رساند و توخل طول خط کناری زمین را دوید و شادی کرد. زمانی که هری کین گل مساوی را در لحظات پایانی بازی به ثمر رساند کونته دوباره شروع به فریاد زدن کرد. پس از سوت پایان دو سرمربی با هم دست دادند اما هیچ یک از دست ها از هم جدا نشدند. کسی متوجه نشد کدام سرمربی نخواست دستانش را جدا کند و این موضوع موجب خشم هر دو شد. توخل و کونته با هم درگیر شدند و جمله "به چشمانم نگاه کن" سرمربی آلمانی شنیده شد. در نهایت سرمربی تاتنهام و چلسی را از هم جدا کردند و هر دو اخراج شدند. 

گومس و پینتو 

جنجال های جهان ورزش

هندوراس و پاناما در سال ۲۰۱۷ در جام آمریکای مرکزی برابر هم قرار گرفتند. یک خطا در دقایق پایانی نیمه نخست آغازگر بحث ارنان داریو گومس و خورخه لوییس پینتو شد. در پایان بازی دو سرمربی با هم شروع به صحبت کردند اما کمی بعد این گفت و گو به درگیری لفظی تبدیل شد. تنش بیشتر شد و دو سرمربی یقه همدیگر را گرفتند‌. در این لحظه کادرفنی و بازیکنان دو تیم وارد ماجرا شدند تا اجازه ندهند این درگیری فراتر از آن برود. پینتو، سرمربی هندوراس چند ساعت بعد در شبکه های اجتماعی به خاطر رفتارش عذرخواهی کرد. 

مورینیو و ویلانوا 

جنجال های جهان ورزش

ژوزه مورینیو از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت. او یکی از زشت ترین صحنه های تاریخ فوتبال اسپانیا را رقم زد. مادرید در دیدار برگشت سوپرجام اسپانیا در نوکمپ برابر بارسلونا قرار گرفت و ۳ بر ۲ از میزبانش عقب افتاد. سفیدپوشان از این اتفاق ناراحت بودند. خطای شدید مارسلو روی سسک فابرگاس منجر به اخراج مدافع برزیلی رئال مادرید شد و آن باعث درگیری بازیکنان و سرمربیان دو تیم شد. ناگهان مورینیو به سمت تیتو ویلانوا، دستیار پپ گواردیولا رفت و در تعجب همگان انگشتش را در چشمان مربی بارسلونا کرد. ویلانوا تنها فریاد کشید و مورینیو آن صحنه را ترک کرد. سرمربی پرتغالی رئال مادرید فقط از دو بازی محروم شد. 

ونگر و پاردو

جنجال های جهان ورزش

آرسنال در سال ۲۰۰۶ با گل دقیقه ۸۹ وستهام در لیگ برتر شکست خورد. آلن پاردو پس از به گل رسیدن تیمش با اعضای کادرفنی به شادی پرداخت و مشتش را به سمت آرسن ونگر نشان داد که تنها چند متر با او فاصله داشت. سرمربی فرانسوی از این رفتار خوشش نیامد و پاردو را هل داد. داور چهارم وارد ماجرا شد تا اجازه ندهد این اتفاق به زد و خورد تبدیل شود. ونگر پس از بازی از دست دادن با پاردو امتناع کرد و در نشست خبری هم شرکت نکرد. فدراسیون فوتبال انگلیس سرمربی آرسنال را ۱۵ هزار یورو جریمه کرد. 

مویس و مانچینی

جنجال های جهان ورزش

یکی از درگیری های فراموش نشدنی تاریخ لیگ برتر انگلیس بین دیوید مویس و روبرتو مانچینی در سال ۲۰۱۰ رخ داد. مویس که هدایت اورتون را بر عهده داشت توپی را که از زمین خارج شده بود را برداشت تا وقت کشی کند. این حرکت موجب خشم مانچینی، سرمربی منچسترسیتی شد. او به سمت مویس رفت تا توپ را بگیرد و پس از این که موفق شد درگیری لفظی میانشان آغاز شد. دعوا نزدیک بود از کنترل خارج شود که کمک داور این اجازه را نداد. سرمربی ایتالیایی و مویس کارت قرمز دریافت کردند و با نارضایتی زمین بازی را ترک کردند. 

دی کارلو و بالدینی 

جنجال های جهان ورزش

سیلویو بالدینی به عنوان سرمربی کاتانیا نخستین بازی اش را برابر پارما در سری آ در آگوست ۲۰۰۷ تجربه کرد. در جریان این دیدار او با دومنیکو دی کارلو، سرمربی پارما درگیری لفظی پیدا کرد. او ناگهان با لگد به پشت دی کارلو زد. داور به خاطر این حرکت زشت بالدینی را اخراج کرد. فدراسیون فوتبال ایتالیا یک ماه او را از همراهی کاتانیا محروم کرد. بالدینی از همه از جمله هواداران کاتانیا، مردم شهر، طرفداران پارما عذرخواهی کرد اما از دی کارلو نه. او اعلام کرد: "دی کارلو مشکل دارد و من را تحریک کرد."

ونگر و مورینیو 

جنجال های جهان ورزش

مورینیو در انگلیس با چند سرمربی رابطه خوبی نداشت که یکی از آن ها ونگر بود. سرمربی پرتغالی بارها با سرمربی آرسنال برخورد داشت. یکی از پرتنش ترینشان به سال ۲۰۱۵ بر می گردد. این درگیری در دیدار چلسی و آرسنال پس از اعتراض مورینیو به یک خطا شروع شد. ونگر در واکنش به این حرکت سرمربی پرتغالی را هل داد و درگیری لفظی شان شدید تر شد. در این لحظه داور دخالت کرد تا درگیری ادامه پیدا نکند. او هر دو مربی را جریمه کرد. 

اررا و کریستانته

جنجال های جهان ورزش

یکی از شرم آورترین صحنه های تاریخ لیگ مکزیک را میگل اررا و ارنان کریستانته رقم زدند. در دیدار تولوکا و آمه‌ریکا دو سرمربی با هم درگیر شدند. اررا آغازگر این دعوا بود. پس از اعتراض کریستانته به تصمیم داور، اررا سرمربی آرژانتینی را وراج نامید و سپس او را هل داد. کریستانته به سرعت واکنش نشان داد و گلوی سرمربی مکزیکی را برای چند ثانیه گرفت. اجازه ندادند این درگیری به زد و خورد تبدیل شود. داور هر دو سرمربی را اخراج کرد. 

پیگرینی و پاردو 

جنجال های جهان ورزش

مانوئل پیگرینی به سرمربی آرام در دنیای فوتبال معروف است. با این حال او دو بار با پاردو درگیر شد. سرمربی شیلیایی در سال ۲۰۱۴ زمانی که هدایت منچسترسیتی را بر عهده داشت مورد توهین سرمربی نیوکاسل قرار گرفت. پیگرینی نتوانست خشم خود را کنترل کند و پاسخ پاردو را داد. یک سال بعد پاردو به عنوان سرمربی کریستال پالاس با پیگرینی درگیر شد‌. این اتفاق پس از خطای یحیی توره روی بازیکن حریف رخ داد. پاردو به سمت داور رفت و به شدت به قضاوتش معترض شد. او وارد منطقه پیگرینی شده بود. سرمربی شیلیایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و پاردو را هل داد. سپس هر دو با هم بحث کردند. کمی بعد سرمربی سیتی و پالاس آرام شدند و با هم دست دادند. 

دیدگاه تان را بنویسید