روایت دبیر فدراسیون از جنجال قهرمان مطرح برای یک جفت کفش!

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی به انتقادات قهرمان بازی های آسیایی پاسخ داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به نقل از تسنیم، محمد مشهدی یاری درباره استوری‌های حسین رسولی ملی‌پوش پرتاب دیسک و انتقادهای او از فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: ما 6 ورزشکار داریم که اگر بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند، امکان کسب ورودی المپیک را دارند. ما یک مصوبه برای اینها داریم که برای نفرات رشته‌های پرتابی هر سه ماه 2 جفت کفش شامل  یک کفش تخصصی و یک کفش رانینگ بدهیم و به دونده‌ها نیز هر 6 ماه 2 جفت اهدا کنیم. رسولی تقاضا کرد که کفش می‌خواهد و چون سایز پایش بزرگ است، سفارش دادیم که کفش‌ها از ایتالیا بیاید. او در سفارش خود درخواست 5 جفت کفش کرده بود، ما گفتیم در مصوبه فدراسیون 4 جفت برای 6 ماه است. در واقع یکی از آنها تکراری است و آن را حذف می‌کنیم و 4 جفت را برای 6 ماه آینده می‌دهیم. حالا انجام دادن یکسری رفتارها بچه‌گانه است و احساس می‌کنم ورزشکاران‌مان از هدفشان دور شده‌اند. برای او 4 جفت سفارش داده شده، حالا بر سر پنجمین جفت این جنجال‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: کفش‌ها را از ایتالیا سفارش داده‌اند و ایران نیست که از همین جا بخریم. فکر هم می‌کنم کفش‌ها هفته آینده به تهران می‌رسد. او در جریان این موضوع است و خودش مستقیم با فروشنده در تماس است، اما بر سر آن یک جفت اصرار دارد و می‌گوید که حتماً باید 5 جفت داشته باشد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در واکنش به این موضوع که رسولی مدعی حذف از تیم ملی شده است، گفت: اولاً که او خودش استوری‌ها را گذاشته است. نکته بعدی هم اتفاقاتی بود که در آفتاب انقلاب رقم زد که نمی‌خواهم باز کنم، چون در شأن یک قهرمان و یک استعداد نیست و این برای خودش زشت است. مجموعه آفتاب انقلاب آماده پذیرایی نیست و در حال انجام کار عمرانی هستیم که فکر می‌کنم این هفته تمام می‌شود. الان 10 تقاضا روی میز کارم دارم که ورزشکاران شهرستانی خواستار اسکان در آنجا شده‌اند، چون راحت است و ورزشکار به زمین و پیست و سالن بدنسازی دسترسی راحتی دارد.

مشهدی یاری عنوان کرد: احسان حدادی قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو چند ماه در آنجا اسکان داشت، در حالی که رسولی در هتل بود. الان هم تصمیمی هم گرفتیم، با توجه به حاشیه‌هایی که دیروز رقم خورده، این بود که رسولی فعلاً در منزلش در تهران باشد تا آفتاب انقلاب تکمیل شود. هیچ کسی در آنجا نیست. حتی در همان اتاقی که حدادی حضور داشت، تغییراتی ایجاد کردیم . فکر می‌کنم کار در آخرین مرحله است و پس از اتفاقاتی که بر روی نقاشی‌های آنجا آمد، در حال ترمیم و رنگ‌آمیزی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رسولی به کمیته انضباطی فرا خوانده می‌شود یا نه؟ گفت: اجازه بدهید این کار را در داخل خودمان انجام بدهیم. ما حتی بحث مکمل‌های او را حل کردیم. ما مشکلی که داریم، این است که تاییدیه برای امضای مبینی هنوز نیامده است و او نمی‌تواند پولی را پرداخت کند و در حال حل این مسئله است. من صلاح نمی‌دانم ورزشکاری مثل رسولی وارد حاشیه شود. زشت نیست او را به کمیته انضباطی صدا کنیم؟ این کار قشنگ نیست.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: ما بحث مکمل او را که نزدیک به 70 میلیون است، اوکی دادیم و پولش نهایتاً تا اول هفته آینده پرداخت می‌شود. درخصوص بحث فیزیوتراپ نیز قرار است از روز شنبه یک نفر سه روز در هفته در آفتاب انقلاب مستقر شود و فقط به خاطر رسولی هم می‌آید. همچنین در بحث حقوق ماهیانه، از اول دی ماه برای 6 نفر که در اولویت هستند، پرداخت می‌شود.

مشهدی یاری گفت: ما فقط این 6 نفر را در دوومیدانی نداریم، بلکه نفرات دیگری هم هستند. هنوز برای مسابقات جوانان آسیا در اردیبهشت یک اردو تشکیل نشده است. میزبانی مسابقات داخل سالن آسیا را هم داریم که به سرانجام رساندن آن کار جهادی می‌خواهد.

وی در واکنش به ادعای رسولی مبنی بر اینکه پول کفش‌ها را خودش پرداخت کرده است، عنوان کرد: چنین چیزی نیست. او درباره آن یک جفت صحبت می‌کند که ما قبول نکردیم، اما پول آن 4 جفت دیگر را تقبل کرده‌ایم و سفارش هم داده‌ایم. ما باید جوابگوی سایر ورزشکاران هم باشیم. الان در شرایط رسولی و آن 5 نفر دیگر فرقی وجود ندارد و شرایط یکسانی برای آنها در مسیر کسب ورودی وجود دارد. ضمن اینکه باید منابع مالی را در نظر بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید