در گفت وگوی جی پلاس با حسین رسولی مطرح شد؛

طلایی ایران در هانگژو: مثل احسان حدادی برایم هزینه شود می توانم موفق باشم/ وقت عقب نشینی نیست

ملی پوش پرتاب دیسک ایران گفت: اگر حتی مقداری کمتر از فوتبال به ما هم اهمیت داده شود 24 مدال می‌توانیم کسب کنیم اما در فوتبال 50 نفر اعزام می‌شوند هیچ مدالی بدست نمی‌آید.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: حسین رسولی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص بازی‌های آسیایی و کسب مدال طلای پرتاب دیسک گفت: خداراشکر از نظر بدنی خیلی آماده بودم اما استرس من بیشتر به خاطر آسیب دیدگی‌ام بود که آیا در مسابقه یاری می‌کند یا نه؟ با تمام تفاسیر نتیجه زحمات را گرفتم؛ می‌دانستم مدال می‌گیرم چون پیک بدنی‌ام را برای بازی‌ها گذاشته بودم. درست است که نتوانستم رکوردی که مد نظر خودم بود را ثبت کنم اما خوشحالم با همین رکورد مدال طلا را بدست آوردم.

 احسان حدادی به عنوان شاخص ترین ورزشکار دوومیدانی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد؛ رسولی در پاسخ به این سوال که جایگزین این ورزشکار بزرگ بودن چه احساسی دارد تصریح کرد: خیلی خوشحال شدم که مدال طلا و نقره این ماده به ایران رسید و بیشتر از این خوشحال شدم که مردم لذت بردند. طلا و نقره هم زیاد برای من تفاوتی نداشت مهم این بود که مدال بگیریم که این اتفاق هم افتاد یعنی از همان اول هم هدفمان همین بود. اتفاق قشنگی بود چون هم لحظه خداحافظی احسان حدادی و هم شروع کار من با کسب مدال بود. امیدوارم بتوانم جایگزین خوبی برای احسان باشم و چندین سال مثل او مدال آوری کنم اما باید بگویم هزینه‌هایی شده و خود احسان حدادی هم مربی گرفت و کارهایی را به تنهایی انجام داد ولی بودجه‌اش را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک متقبل شد. اگر این اقدامات برای من هم انجام شود صد در صد می‌توانم مدال بیاورم. حدادی نایب قهرمان المپیک است و می‌گوید پتانسیلش را دارم پس همین صحبت نوید بخش این است که بتوانم جایگزین خوبی باشم.

او با اشاره به شرایط فعلی دوومیدانی ایران گفت: طرز فکری که افشین داوری سرپرست فدراسیون دارد به نظرم طرز فکر درستی است وتمام تلاش خود را می‌کند. این بد است که برای فوتبال هزینه های زیادی می کنند که به مدال هم منجر نمی‌شود و برای دوومیدانی بسیار کمتر هزینه می کنند. مبلغ قرارداد باشگاهی ما بسیار پایین است و بچه‌های دوومیدانی خیلی شرایط سختی دارند اما می‌بینیم که در فوتبال قراردادهای میلیاردی بسته می‌شود و نتیجه‌ای ندارد؛ اگر حتی مقداری کمتر از فوتبال به ما هم اهمیت داده شود می توانیم 24 مدال کسب کنیم اما در فوتبال 50 نفر اعزام می‌شوند هیچ مدالی بدست نمی‌آید. انتظار دارم مسئولان دست به دست هم بدهند تا یک مدال قشنگ تر برای کشورم به ارمغان بیاورم چون حالا زمان عقب نشینی نیست؛ من 24 سال سن دارم و الان می‌توانم پیشرفت کنم و مدال المپیک را در کارنامه دو ومیدانی به ثبت برسانم.

حسین رسولی دارنده مدال طلای پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: دو و میدانی به نظرم قشر ضعیف ورزش کشور و مظلوم واقع شده است. من از سنین پایین ورزش کردم و این که دل مردم شاد شود ارزش بسیار بالایی دارد. از استقبالی که همشهریانم از من داشتند لذت بردم و خیلی انگیزه گرفتم و این موضوع را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. اگر فدراسیون ما را در مسیر درستی قرار بدهد، اردوی مناسب و تیم مربی، ماساژور، فیزیوتراپ و ... فراهم شود امسال در فکر سهمیه المپیک هستم و سال بعد قطعا رکورد بهتری ثبت می کنم. نمی‌دانم چه رکوردی خواهم زد و شرایط به چه صورت است بنابراین قول مدال نمی‌دهم اما امیدارم وضعیت به گونه‌ای باشد که به خواسته‌ام برسم.

 

دیدگاه تان را بنویسید