جی پلاس

غیررسمی؛ دربی 102 با VAR برگزار می شود!

گفته می شود فدراسیون فوتبال سرانجام توانسته مجوز برگزاری دربی 102 را از فدراسیون جهانی بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، از ساعاتی پیش برخی رسانه ها  مدعی شدند فدراسیون فوتبال ایران توانسته مجوز استفاده از کمک داور ویدیوی در دیدار پرسپولیس و استقلال در بازی معوقه هفته پنجم لیگ را از فیفا بگیرد.

تاکنون هیچ مسئولی درباره این موضوع اظهارنظر رسمی نکرده اما باید دید فدراسیون فوتبال چه دلایلی برای استفاده از VAR به فیفا ارائه کرده که آن ها حاضر شدند قوانین خود را زیرپا بگذارند و برای تک بازی در لیگ ایران اجازه را صادر کنند و یکپارچگی را که در قوانین کمک داور ویدیوی بر آن تاکید شده نادیده بگیرند!!

پیش از این جی پلاس در گزارشی با عنوان "چرا استفاده از VAR در دربی 102 درست نیست؟ " درباره چگونگی استفاده از VAR در دربی نوشته بود که اگر این اتفاق رخ دهد زیرپا گذاشتن حق بقیه تیم ها و برهم خوردن نظم و یکپارچگی است؛ به هر حال هنوز مشخص نیست با چه ادله ای فیفا این خواسته را قبول کرده و این یک موضوع سوال برانگیز در این ماجراست.

حتی دبیر فدراسیون بعد از پایان دیدار نساجی و بمبئی سیتی در لیگ قهرمانان آسیا به صراحت اعلام کرد دربی 102 قطعا بدون VAR  است. هدایت ممبینی گفت: فدراسیون پیگیری‌های خوبی برای سیستم "VAR" دارد و ان‌شاءالله مشکلات در این زمینه برطرف شوند. داربی با VAR برگزار نمی‌شود. شرایط VAR این طور نیست که با دوربین و دستگاه اتفاق بیافتد و وقتی که لیگی لایسنس VAR می‌گیرد باید توانایی اجرای تمام شرایط را داشته باشد. اگر ۱۰ دستگاه VAR داشته باشیم و لیگ ما لایسنس نگیرد نمی‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم.

چند شب پیش هم خداداد افشاریان رییس کمیته داوران از عدم استفاده قطعی ازVAR در دربی خبر داد!

در واقع اگر فدراسیون می توانست از روال معمول اجازه استفاده از کمک داور ویدیوی را در این بازی بگیرد چرا زودتر اقدام نکرد و چرا در همه اظهارنظرها از غیرممکن بودن این اتفاق صحبت کرد؟!

به هر صورت فدراسیون فوتبال باید توضیحات کامل درباره چگونگی روند گرفتن تاییدیه را شرح دهد.

اگر این اتفاق رخ دهد دربی 102 اولین بازی تاریخ فوتبال داخلی ایران می شود که با کمک داور ویدیویی (VAR) برگزار می شود و پس از آن همه تیم ها خواهان استفاده از var در تک بازی هستند و حواشی تازه شروع می شود!

دیدگاه تان را بنویسید