این بازی تماشایی را از دست ندهید

دوئل جذاب مقصودلو - فیروزجا

حضور پرهام مقصودلو و فیروزجا در مسابقات تاتااستیل جذابیت های فراوانی برای اهالی شطرنج دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ برگزار کنندگان رقابت های معتبر تاتااستیل اسامی جدول اصلی را اعلام کردند که نام پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران و علیرضا فیروزجا قهرمان سابق ایران و پدیده شطرنج جهان در بین شرکت کنندگان به چشم می خورد.

مقصودلو با توجه به نتایج قابل توجه اخیرش در آستانه ورود به جمع 10 بازیکن برتر جهان است و توجه برگزارکنندگان را به خود جلب کرده است. اما کارلسن، نفر اول شطرنج جهان و دارای بالاترین ریتینگ تاریخ پس از 10 سال حضور مستمر، اصلی ترین غایب این رویداد خواهد بود.

دین لیرن، قهرمان حال حاضر جهان از چین، یان نپومنیشی نایب قهرمان جهان از روسیه و سوپراستاد بزرگ آنیش گیری از برجسته ترین بازیکنان این جدول هستند.

در لیست 14 نفره جدول اصلی، نام 11 سوپر استاد بزرگ به چشم می خورد. جو ونجون قهرمان چند دوره شطرنج زنان با ریتینگ 2560 تنها شطرنج باز دختری است که در این جدول حاضر می شود و در مصاف با شطرنج بازان سطح اول جهان در بخش آقایان کار بسیار بسیار دشواری خواهد داشت.

رقابت ها به شکل دوره ای برگزار می شود و به این ترتیب در این رویداد برای اولین بار پس از مهاجرت فیروزجا به فرانسه شاهد تقابل جذاب او مقابل پرهام مقصودلو در دیدارهای کلاسیک خواهیم بود. این رقابت ها اواسط ژانویه سال میلادی جدید (اواخر دی ماه) برگزار می شود

دیدگاه تان را بنویسید