لئو دوم به خاطر مسائل سیاسی از تیم ملی آرژانتین می رود؟

سرمربی آرژانتین بعد از بازی با برزیل صحبت هایی انجام داد که رنگ و بوی خداحافظی از نیمکت آلبی سلسته را داشت و حالا گفته می شود علت رفتنش می تواند به مسائل سیاسی مرتبط باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رقم زدن اولین شکست «تاریخ» تیم ملی برزیلی در مسابقه‌های خانگی انتخابی جام جهانی، انقدر دستاورد بزرگی بود که در نگاه اول هیچکس از عکس تیمی اسکالونی و دستیاران‌اش در ماراکانای فتح‌شده و خالی از جمعیت تعجب نکرد. با این حال افراد نزدیک به این سرمربی شنیده‌اند که او از عبارت «آخرین عکس در تیم ملی» برای این تصویر استفاده کرده است. آیا درست یک سال بعد از شروع جام جهانی قطر، سرمربی تیم قهرمان جهان از سمت‌اش استعفا خواهد داد؟

Screenshot_20231122-194621_Instagram

به نظر می‌رسد نوعی جنگ قدرت بین اسکالونی و فدراسیون فوتبال آرژانتین شروع شده است. وقتی سری به فضای رسانه‌ای کشور آرژانتین بزنید، متوجه می شوید که خیلی چیزها تحت تاثیر جناح بندی‌های مربوط به رقابت انتخاباتی برای ریاست جمهوری قرار گرفته است. حالا در چنین شرایطی خبر می‌رسد که اسکالونی و فدراسیون فوتبال آرژانتین آن‌ها به شکل واضحی با هم اختلاف ‎نظر دارند و البته هیچکدام مستقیما در این مورد حرف نمی‌زنند.

یکی از احتمالات جدی برای این اختلاف و فضای به وجود آمده طبق ادعای برخی رسانه‌های آرژانتینی این است که عصبانیت لیونل اسکالونی به سیاست ربط دارد. گویا فشار بسیار شدیدی برای تیم همراه با فوتبالیست ها وجود داشته تا به نوعی از نامزدی سرخیو ماسا حمایت کنند و بسیاری از آنها نپذیرفته‌اند.

سرمربی قهرمان جهان در مصاحبه تازه‌اش بدون اشاره مستقیم به جدایی، از این موضوع صحبت کرده که این ستاره‌ها به یک مربی نیاز دارند که زمان بسیار زیادی برای تیم صرف کند. موضع فدراسیون فوتبال آرژانتین هم فعلا سکوت بوده است. از رختکن این طور خبر می‌رسد که اسکالونی هنوز صحبتی با بازیکنان در خصوص جدایی نداشته و بدون شک مسی و هم‌تیمی‌ها اصلا این تصمیم را نمی‌پذیرند. با این حال آن‌هایی که اسکالونی را می‌شناسند، قابلیت گرفتن یک تصمیم غیرمنتظره و ترک ناگهانی تیم ملی را در او می‌بینند. به نظر می‌رسد روزهای سرنوشت‌سازی برای آلبی سلسته از راه رسیده است. پیروزی در ماراکانا، می‌تواند دوران اسکالونی را در نقطه اوج به پایان برساند. با این حال حتی  فکر کردن به چنین خبری برای هواداران فوتبال در آرژانتین، یک کابوس بزرگ خواهد  ساخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید