چرا سردار از این سوال عصبانی می شود!؟

ناراحتی سردار آزمون پس از بازی با هنگ کنگ به شایعات درباره غیبتش در جام ملت ها دامن زد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی در نخستین گام در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی هنگ کنگ را با 4 گل پشت سر گذاشت که سردار آزمون نیمی از گل های تیم ملی را در این بازی به ثمر رساند. مهاجم رم اما در میکس زون از سوال خبرنگاران درباره وضعیت حضورش در جام ملت ها برآشفت و با ناراحتی محل مصاحبه را ترک کرد. رفتاری که پیش از این هم از سمت سردار دیده شده بود.

آزمون چند روز پیش از بازی و به شکل اینترنتی مهمان برنامه شب های فوتبالی بود و زمانی که چنین سوالی را مجری از او پرسید، کاملا مبهم جواب داد. او در پاسخ به این سوال که آیا او در قراردادش با رم بندی گنجانده و متعهد شده که در جام ملت ها بازی نمی کند، به طور غیرشفاف گفت که قراردادش محرمانه است و آن را حتی به پدرش هم نمی گوید چه برسد به دیگران. او همانجا درخواست کرد که این سوال از او پرسیده نشود. جوابی که به نوعی شایعات را تایید کرد چرا که اگر این مساله صحت نداشت او به راحتی می توانست تکذیب کند.

البته که جزئیات قرارداد سردار آزمون با رم محرمانه و به خودش مربوط است، اما این محرمانه بودن به مسائلی مانند رقم قرارداد، آپشن ها و سایر مسائل بر می گردد، اما وقتی پای تیم ملی و منافع ملی در میان باشد، هیچ کس از مردم برای دانستن این جزئیات که آیا مهاجم محبوب شان در تیم ملی بازی می کند یا نه محرم تر نیست.

مشخص نیست چرا سردار آزمون از این سوال ناراحت می شود. اگر چنین بندی در قراردادش وجود دارد و سردار واقعا نمی خواهد در جام ملت ها بازی کند، بهتر است این مساله را شفاف با مردمی که عاشق تیم ملی هستند در میان بگذارد. اگر هم چنین مساله ای وجود ندارد یک بار با قاطعیت تکذیب کند و بگوید در صورت دعوت شدن به تیم ملی همیشه و با شوق برای کشورش بازی خواهد کرد. هر یک از این دو پاسخ حتی جواب اولی با این که خبر خوبی نیست، از این موش و گربه بازی بهتر است.

اگر سردار برای پیوستن به رم و بازی کردن زیر نظر مورینیو چنین تعهدی داده باشد، یعنی برای رسیدن به اهداف شخصی حاضر شده باشد، تیم ملی کشورش را در تورنمنتی که قهرمانی برایش از نان شب واجب تر است، تنها بگذارد، طبیعتا باید تبعات آن را هم بپذیرد و به قول قدیمی ها دولا دولا شترسواری نکند. اگر هم چنین تصمیمی نگرفته و همانند یک سرباز آماده تلاش و خدمت به وطنش است، یک بار به شکل قاطع این مساله را تکذیب کند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه دارند نه پرسش های شخصی خودشان، بلکه مطالبات عمومی را از بازیکنی مانند سردار سوال کنند. این سوال نه توهین آمیز است نه ناراحت کننده. تنها بازتاب دهنده نگرانی مردمی است که دوست دارند تیم ملی کشورشان بعد از سال ها طعم قهرمانی در جام ملت های آسیا را بچشد و غیبت بازیکنی مانند سردار که قطعا احتمال این موفقیت را کم می کند، برای هر ایرانی نگران کننده است. پس ناراحتی سردار هم معنایی ندارد و او در این فاصله اندک باقی مانده تا جام ملت های باید تکلیف را مشخص کند.

کلام پایانی این که سردار تا ابد نمی تواند از پاسخ به این سوال فرار کند و حتی اگر بتواند این کار را انجام دهد، بالاخره جام ملت ها از راه می رسد و معلوم می شود که او در آن بازی می کند و شایعات درست است یا نه. مگر این که بخواهد غیبت احتمالی اش را تصادفی جلوه دهد که البته احتمالش کم است و این کار در شان و شخصیت یک بازیکن ملی پوش مانند سردار آزمون نیست. پس بهتر است به جای دلخوری یا ناراحتی در اولین فرصت درباره این مساله توضیح دهد.

دیدگاه تان را بنویسید