جی پلاس؛

پاکو خمس را هم ایرانی کردیم

سرمربی اسپانیایی تراکتور هم ظاهرا راه بقا و جدل در فوتبال ایران را آموخته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در شرایطی که همه خود را برای یک فوتبال جذاب و دیدنی در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و تراکتور آماده می کردند، حاشیه ها و جدل های این بازی خیلی زودتر از حد معمول و از کنفرانس خبری پیش از برگزاری مسابقه شروع شد و این بار دیگر نه پای مربیان ایرانی شاغل در لیگ برتر، که پای یک چهره اروپایی در میان بود.

پاکو خمس این بار پیش دستی کرد و خیلی زود به استقبال جنگ روانی برای بازی با استقلال رفت. در شرایطی که فوتبال ایران همچنان در شوک بحث تند و تیز جواد نکونام و یحیی گل محمدی در هفته قبل بود و داشت کم کم آن را فراموش می کرد، خمس نشان داد که خلق و خوی لازم برای کار کردن در فوتبال ایران را به خوبی فرا گرفته است. همیشه با ورود مربیان خارجی به فوتبال ایران، این امید می رود که آن ها بتوانند روی فضای حاکم بر این فوتبال تاثیری بگذارند و فضا را به سمت حرفه ای شدن هرچه بیشتر سوق دهند. ورود امثال مورایس و خمس در این مدت اخیر هم چه بسا از نظر فنی خیلی تاثیرگذار بوده و باعث شده تیم های سپاهان و تراکتور کیفیت خوبی پیدا کنند اما فضای حاکم بر فوتبال ایران که غالبا فضایی پر از بحث و جدل است، حتی مربیان اروپایی و کراواتی را هم به این نتیجه می رساند که انگار باید با دلیل یا بی دلیل شلوغ کنند و سعی کنند فضای روانی را به نفع تیم خود تغییر دهند.

در شرایطی که همه باید قبل از یک مسابقه بزرگ آرامش را به داوران، هواداران و بازیکنان تزریق کنند، خمس در کنفرانس خبری خود صحبت از این می کند که اگر داور اشتباه نکند، آن ها را شکست می دهیم! همین حرف تا کنون باعث شده تا دو باشگاه علیه هم بیانیه بدهند و احتمالا فردا روی سکوها هم کار به تنش بکشد و درون زمین هم داور دست و دلش برای هر سوت بلرزد و درنهایت هم سرمربی تراکتور هم که به بهانه جویی عادت دارد، در صورت نتیجه نگرفتن احتمالی بگوید همانطور که گفتم، اگر داور به نفع حریف سوت نمی زد، ما بازی را می بردیم. تاکتیکی خوب برای فرار از مسئولیت؛ هدیه فوتبال ایران برای مربیان خارجی!

دیدگاه تان را بنویسید