جی پلاس،

نتایج امروز ایران در بازی های پاراآسیایی 2022| رکوردشکنی پرستو؛ تاریخ سازی رُزا

در این خبر می توانید نتایج ورزشکاران ایران در روز 2 آبان 1402 را در بازی های پاراآسیایی هانگژو دنبال کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در دومین روز از آغاز رسمی بازی های پاراآسیایی 2022 که به میزبانی هانگژو در کشور چین برگزار می شود، ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلفی به مصاف رقبای خود رفته اند که نتایج آن ها را در ادامه می خوانید:

وزنه‌برداری

محسن بختیار در دسته 59 کیلوگرم  با لیفت کردن وزنه 191 کیلوگرمی در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید. سیدیوسف یوسفی در همین دسته با لیفت کردن وزنه 181 کیلوگرمی در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

در دسته 65 کیلوگرم امیر جعفری در حرکت اول خود وزنه 191 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم نیز وزنه 193 کیلوگرم را بالای سر برد. او برای حرکت سوم وزنه 200 کیلوگرمی را انتخاب کرد و با مهار آن مدال نقره را به دست آورد.

دوومیدانی

پرستو حبیبی در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول رکورد 22.88 متر را ثبت و قهرمانی اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.

الهام صالحی و شهلا جدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران در کلاس F54  موفق به کسب یک مدال طلا و یک مقام چهارمی شدند. الهام صالحی با ثبت رکورد 7.36 متر طلا گرفت و شهلا حدیدی با رکورد 6.25 متر در رده چهارم ایستاد.

صادق بیت‌سیاح در پرتاب نیزه کلاس F41 با ثبت رکورد 45.20 در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را از آن خود کرد.

در فینال مسابقه دوی 100 متر کلاس T12 مهرداد مرادی با ثبت زمان 11.17 ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. او همچنین 4 صدم ثانیه رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

در مرحله مقدماتی دوی 400 متر در کلاس T20 میلاد رمضانی با زمان 49.12 ثانیه فینالیست شد. فینال چهارشنبه برگزار می شود.

امیر خسروانی در رقابت های پرش طول کلاس T12 توانست با ثبت رکورد 7.19 متر، به مدال نقره  دست یابد.

علی پیروج در پرتاب نیزه کلاس F13 با ثبت رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت. سجاد نیک پرست نیز با رکورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

تیراندازی

محمدرضا میرشفیعی در ماده (P1 ) تپانچه بادی 10 متر Sh1 به مصاف حریفانی خود رفت و با 551 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

معصومه خدابخشی در ماده (R9) تفنگ 50 متر درازکش مختلط sh1 مسابقه داد و با 613.3 امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

همچنین در مسابقات مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1  فائزه احمدی توانست به نشان طلا دست یابد و ساره جوانمردی مدال نقره را کسب کرد.

جودو

موسی غلامی در وزن منهای 90 کیلوگرم کلاس J1 پس از استراحت در دور اول، حریفانی از اندونزی و ازبکستان را شکست داد و فینالیست شد. نماینده ایران در دیدار فینال مغلوب حریفی از چین شد و به مدال نقره رسید.

مهدی برچلو در وزن منهای 73 کیلوگرم کلاس J1 پس از استراحت در دور اول مقابل حریف اندونزی را شکست داد و سپس جودکای نپالی و تاجیکستانی را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت و در نهایت با شکست حریف ازبک به مدال برنز رسید. در این وزن وحید جدی حذف شد.

شنا

ابوالفضل ظریف شناگر 16 ساله در 200 متر مختلط انفرادی با ثبت زمان 2:35.83 به فینال این ماده راه پیدا کرد اما در فینال حاضر نشد. ابوالفضل نگارستانی دیگر نماینده ایران در این ماده بود که با ثبت زمان 2:44.26 در فهرست رزرو برای صعود قرار گرفت.

شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی‌نژاد در ماده 200 متر مختلط انفرادی SM10 به ترتیب با ثبت زمان 2:32.13 و  2:34.66 به مرحله پایانی راه یافتند. در فینال این رقابت ها،  سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار در رقابت با حریفان خود به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند.

در فینال شنای 100 متر پروانه کلاس S12 ، محمدحسین کریمی با زمان 1:01.13 دقیقه برنز گرفت. (ابتدا اعلام شد او در جایگاه نخست قرار گرفته اما بعد از اصلاح سیستم نتیجه تغییر کرد)

 

تیراندازی با کمان
زهرا نعمتی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. او در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از تایلند رفت و با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نعمتی روز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از هند می‌رود.

سمیه رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده اندونزی رفت و با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

مریم یاورپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده فیلیپین رفت و با نتیجه 135 بر 131 به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از سنگاپور رفت و با نتیجه 143 بر 141 شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

فرزانه عسگرپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه 142 بر 133 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه 144 بر 139 شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

علی سینا منشازاده در یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف نماینده هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه 145 بر 133 به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه 148 بر 138 به پیروزی رسید. منشازاده در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین رفت و پس از تساوی 144-144 در تیر طلایی موفق به شکست این حریف شد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از اندونزی می‌رود.

هادی نوری در یک هشتم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف کمانداری از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه 143 بر 137 به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه 146 بر 137 شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

محمدرضا عرب عامری در یک هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از مغولستان رفت و با نتیجه 7 بر 3 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

غلامرضا رحیمی در یک هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از هند رفت و با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین‌تایپه رفت و با نتیجه 7 بر 3 به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

محمدرضا زندی در ماده W1 و در ماده یک چهارم نهایی با نتیجه 136 بر 129 به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی شنبه و در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

 تیم دوبل ریکرو زنان با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه 6 بر صفر مقابل تایلند به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا در نیمه‌نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.

تیم دوبل کامپوند زنان با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه 142 بر 119 مقابل چین‌تایپه به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا در نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

تیم دوبل ریکرو مردان با ترکیب محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه 6 بر صفر مقابل مغولستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا به مصاف تایلند می‌رود.

تیم دوبل کامپوند مردان با ترکیب علی سینا منشازاده و هادی نوری در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه 154 بر 150 مقابل چین‌تایپه شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری در یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف تیم اندونزی رفت و با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید. تیم ایران روز پنجشنبه در نیمه‌نهایی به مصاف تیم تایلند می‌رود.

تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب هادی نوری و مریم یاورپور در یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف تیم تایلند رفت و با نتیجه 154 بر 149 به پیروزی رسید. تیم ایران روز پنجشنبه در نیمه‌نهایی به مصاف تیم هند می‌رود.

گلبال

تیم گلبال زنان ایران در گروه C با نتیجه 10 بر 3 مقابل چین شکست خورد. ایران فردا با تایلند دیدار می کند.

تیم مردان نیز بانتیجه 10 بر یک عراق را از پیش رو برداشت.

تکواندو

رومینا چمسورکی نماینده وزن منفی 65 کیلوگرم در دور اول استراحت داشت. او در اولین رقابت خود به مصاف فوآفو آویپا از تایلند رفت و در پایان 5 دقیقه با نتیجه 9 بر 9 به تساوی رسید‌. او در وقت یک دقیقه توانست با نتیجه 2 بر صفر پیروز شود و به فینال برسد. چمسورکی در فینال مقابل یو یینان از چین به روی شیاپ چانگ رفت و با نتیجه 9 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره رسید‌.

مهدی پوررهنما نماینده وزن منفی 70 کیلوگرم به مصاف هوسانف اصلبک از ازبکستان رفت و با نتیجه 24 بر 12 پیروز شد.  مهدی پوررهنما نماینده پاراتکواندو ایران در وزن منفی 70 در دومین مبارزه خود به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه 14 بر 5 پیروز شد و به فینال راه یافت. او با شکست 16 بر 3 چن از چین طلایی شد.

سعید صادقیان‌پور نماینده وزن منفی 63 کیلوگرم بعد از استراحت در دور اول به مصاف لی دونگو نماینده کره رفت و با نتیجه 16 بر 13 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی به مصاف نماینده ازبکستان رفت و 25 بر 13 پیروز و فینالیست شد. وی در دیدار پایانی مقابل نمایده مغولستان 6 بر 2 شکست خورد و نقره‌ای شد.

روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی 57 کیلوگرم در دور اول استراحت داشت. او در اولین رقابت خو به مصاف لی یوجی از چین رفت و در نهایت با نتیجه 9 بر 8 پیروز شد و به فینال رسید. نماینده وزن 57- کیلوگرم K44 توانست در فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دوسمالووا نماینده قزاقستان را 34 بر 15 شکست داد و نشان طلا را بر گردن آویخت.

قایقرانی

اسلام جاهدی با زمان 55 ثانیه و 749 هزارم ثانیه اولین نفر از خط پایان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رویا سلطانی در کانو کلاس kl2 به مدال رنز رسید.

مسعود قیصری در فینال کایاک کلاس kl3 نفر ششم شد و به مدال نرسید.

شهلا بهروزی‌راد در کانو کلاس kl3 نفر دوم شد و به مدال ارزشمند نقره دست یافت.

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان در چهارمین دیدار خود  موفق شد با نتیجه 42-47 کامبوج را شکست دهد.

تیم مردان نیز با نتیجه 90 بر 32 از سد فیلیپین گذشت.

دوچرخه سواری

محمد دلیر در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B (نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد. 

بهروز فرزاد و مهدی محمدی در یک کیلومتر کلاس c4 تایم تریل انفرادی کلاس B با رقبای خود به رقابت پرداخته و در نهایت جایگاه پنجم و  هشتم را کسب کردند.

والیبال نشسته

تیم ملی مردان در دومین دیدار خود با نتیجه 3-0 مقابل قزاقستان به برتری رسید.

تیم ملی زنان نیز در سه ست پیاپی مغولستان را شکست داد.

تنیس روی میز

حسن جانفشان برابر حریفی از چین تاپیه 3 بر صفر برنده شد .حسن جانفشان در یک چهام نهایی با نتیجه سه بر صفر برابر حریفی از تایلند به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

عرفان غلامی برابر حریفی از مالزی 3 بر یک به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف هنگ کنگی شد و از کسب مدال بازماند.

فوتبال نابینایان

ملی پوشان فوتبال نابینای ایران که در نخستین دیدار خود برابر ژاپن به تساوی بدون گل رسیده بودند، امروز سه شنبه در دومین دیدار تایلند را  با نتیجه 2 بر 0 شکست دادند.

شطرنج

 

در کلاس PI  و در دور سوم فاطمه بیات مقابل نماینده چین پیروز شد، اما در دور چهارم به حریف هندی باخت. در کلاس VI-B1 و دور سوم محمدرضا علیزاده به علیرضا قورچی بیگی باخت و هادی مشیرآبادی برابر حریفی از مغولستان به برتری دست یافت. در دور چهارم نیز علیرضا قورچی بیگی مقابل نماینده ویتنام به تساوی رسید و هادی مشیرآبادی به همراه محمدرضا علیزاده به حریفانی از ازبکستان و ویتنام باختند. در کلاس VI-B2/B3 و در دور سوم امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده ترکمنستان به تساوی رسید و مجید باقری به همراه حمزه مصلح رشت آبادی به حریفانی از فیلیپین باختند. در دور چهارم نیز امیر ربی خوراسگانی از سد نماینده هند گذشت و مجید باقری به همراه حمزه مصلح همین نتیجه برد را مقابل نمایندگان چین و مغولستان کسب کردند. در کلاس PI  مردان و در دور سوم، امیر کچیان حریفی از تایلند را شکست داد، مجید کاظمیان مقابل شطرنج باز قزاقستانی به تساوی رسید و امید ذاکری به نماینده مغولستان باخت. همچنین در دور چهارم امیر کچیان مقابل نماینده قزاقستان مساوی کرد، ابوالفضل کاظمیان و امید ذاکری مقابل حریفانی از قرقیزستان و بنگلادش پیروز شدند.

در کلاس  VI-B1و در دور سوم، ملیحه صفایی حریف اهل ویتنام را مغلوب کرد، سمیرا آقایی نماینده اندونزی را از پیش‌رو برداشت و لیلا زارع زاده برابر نماینده هند به تساوی بسنده کرد. همچنین در دور چهارم ملیحه صفایی و لیلا زارع زاده از سد نمایندگان اندونزی و هند گذشتند و سمیرا آقایی به حریفی از ویتنام باخت. در کلاس VI-B2/B3 و در دور سوم، عاطفه نقوی نماینده اندونزی را شکست داد، فاطمه رحیمی به همراه مریم رحیم زاده به شطرنج بازانی از اندونزی باختند. در دور چهارم نیز عاطفه نقوی، مریم رحیم زاده و فاطمه حریفی به ترتیب مقابل نمایندگان اندونزی، ویتنام و ویتنام شکست خوردند.

دیدگاه تان را بنویسید