گفت وگوی جی پلاس با مهدی الفتی

طلسم شکن ایران در هانگژو: وسایل تمرین ژیمناستیک برای 40 سال قبل است!

ملی پوش ژیمناستیک ایران گفت: حس غرور آمیزی دارد که با تمام کش مکش‌ها توانستم طلسم مدال نگرفتن در بازی‌های آسیایی را بشکنم.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی الفتی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص بازی‌های آسیایی و کسب نخستین مدال ژیمناستیک در این بازی ها گفت: مسابقات آسیایی آن هم در چین که مهد ژیمناستیک است بسیار سخت بود؛ رقابت‌ها سطح بالایی داشت و قهرمانان المپیک حضور داشتند.  با برنامه ریزی‌ و تمریناتی که داشتم واقعا پیش بینی می‌کردیم برای اولین بار در این رقابت مدال کسب کنیم.

او افزود: مسئولان محترم می‌خواستند ما را یک یا دونفره اعزام کنند چون می‌گفتند ژیمناستیک در هیچ میادینی درخشان نبوده و مدال نمی‌آورد؛ اکنون که مدال نقره را کسب کردم و خودمان را نشان دادیم یک سری انتظارات داریم. ما سالن اختصاصی ژیمناستیک و یک ست ورزشی که بتوانیم در کشور خودمان تمرین کنیم نداریم و وسایلی که با آنها کار می‌کنیم برای 30-40 سال پیش است که خیلی فرسوده شده بنابراین از وسایلی که در دنیا وجود دارد خیلی عقب هستیم. خود وزیر ورزش هم در تمرین ما حاضر شد و دید که با چه امکاناتی تمرین می‌کنیم و با چشم دید زمان تمرین یکی از وسایل شکست بنابراین انتظار داریم یک ست ورزشی درست برای ما تهیه کنند که فکر نکنم کار سخت و دور از دسترسی باشد؛ این همه هزینه برای رشته‌های دیگر می‌کنند یک ست مناسب هم وارد کشور کنند.

دارنده مدال نقره ماده پرش خرک بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سوال که اولین مدال آور بودن ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی چه احساسی دارد تصریح کرد: واقعا حس غرورآمیزی دارد؛  با این همه کش مکش‌ها و بحث‌ها این که برای اولین توانستم این کار را انجام بدهم حس خوبی داشتم چون بالاخره توانستم طلسم مدال نگرفتن در بازی‌های آسیایی را بشکنم. اگر مسئولان واقعا به ما میدان بدهند این اتفاقات ادامه دار خواهد بود در غیر این صورت دستاوردی نخواهیم داشت. ما در مسابقات جهانی نشان دادیم می‌توانیم در رنکینگ دنیا بدرخشیم. چند ماه آینده مسابقات سهمیه المپیک شروع می‌شود و امیدوارم هم نتیجه خوبی بگیریم هم برای نخستین بار سهمیه را کسب کنیم. اگر امکانات مناسبی داشتیم حتی سال‌های پیش می‌توانستیم خیلی بیشتر چیزی که هستیم باشیم.

مهدی الفتی در پایان صحبت‌های خود گفت: یک سری کش مکش و حواشی داخل فدراسیون  ایجاد شد که تقاضا دارم این مسائل هم حل شود. پنج ورزشکار بزرگسال، پنج ورزشکار جوانان و پنج ورزشکار ایروبیک مسابقات قبل از بازی‌های آسیایی را به دلیل همین مسائل از دست دادند؛ یک سال و نیم است که طول کشیده و هیچ چیزی هنوز درست نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید