جی پلاس،

نتایج امروز ایران در بازی های آسیایی 2022| لبیب تا یک قدمی مدال رفت؛ ووشوکاران مدال درو کردند

نتایج کامل مسابقات ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی هانگژو در روز پنج شنبه را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کاروان ورزشی ایران در روز پنجشنبه 6 مهر در قالب رشته های مختلفی در بازی های آسیایی هانگژو به مصاف حریفان خود رفته است که برنامه و نتایج آن به شرح زیر است:

 

بسکتبال سه نفره

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با برتری 19-13 مقابل ترکمنستان، ضمن صعود از مرحله گروهی راهی مرحله بعدی رقابت های بازی های آسیایی شد.

بسکتبال سه نفره

 

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران با برتری 81-66 مقابل عربستان، توانست از گروه A مسابقات بسکتبال بازی های آسیایی صعود کند و راهی مرحله بعد این رقابت ها شود.

تیم ملی بسکتبال ایران

والیبال ساحلی

در دیدار رده بندی رقابت های والیبال ساحلی بازی های آسیایی، تیم ایران ب با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی با نتیجه 2-0 مقابل تیم قزاقستان الف تن به شکست داد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

 

شنا

در رقابت های ۵۰ متر شنای پروانه، مهرشاد افقری نماینده تیم ایران با ثبت زمان 24:67 ششم شد. افقری در خط ۲ گروه خود با رقبایی از کشورهای آسیایی قطر، قزاقستان، ژاپن،کره جنوبی، تایلند، اردن و هنگ کنگ همگروه بود. ملی پوش کشورمان در کورس رقابت با شناگران قدرتمند آسیایی که عنوان‌دار جهان و المپیک هستند اگرچه استارت خوبی در آب زد اما نهایتا نتوانست بجز ششمی عنوان بالاتری کسب کند. نماینده قزاقستان با زمان 23:65 در این گروه اول شد.

 

دوچرخه سواری

مسابقات دوچرخه‌سواری پیست بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شد و علی لبیب، تنها نماینده ایران در بخش آقایان رقابت خود را در ماده اومنیوم استارت زد. رشته اومنیوم شامل 4 ماده اسکرچ، تمپوریس، دورحذفی و دور امتیازی است که لبیب در نهایت با 125 امتیاز به مقام چهارم دست یافت و از کسب مدال باز ماند. در این رقابت نمایندگان ژاپن، هنگ‌کنگ و امارات در رده‌های اول تا سوم ایستادند.

دوچرخه سواری پیست علی لبیب بازی های آسیایی ۲۰۲۲

شمشیربازی

اسلحه سابر تیمی 

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران متشکل از محمد رهبری، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بازی های آسیایی هانگژو با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ برابر هنگ کنک به برتری رسید تا ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند.

در مرحله نیمه نهایی اما تیم ایران با نتیجه 45-41 مغلوب تیم چین شد و از رسیدن به فینال بازماند و به کسب نشان برنز بسنده کرد.

 

تیراندازی

نمایندگان ایران در تیراندازی تپانچه ۱۰ متر مردان به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان موفق به کسب جواز حضور در فینال این رقابت‌ها نشدند. جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و سجاد پورحسینی نمایندگان ایران در این بخش بودند که جوهری‌خو، نهم، پورحسینی، هجدهم و فروغی بیست‌وششم شدند.

جوهری‌خو با امتیاز ۵۷۸ در رده نهم ایستاد و شانس حضور در فینال را از دست داد. پورحسینی و فروغی هم به ترتیب ۵۷۵ و ۵۷۳ امتیاز کسب کردند. در بخش تیمی هم تیم ایران به عنوان ششمی رسید.

 

پینگ پنگ

شیما صفایی تنها دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو که در دور نخست استراحت داشت، در اولین دیدار خود در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های انفرادی به مصاف پینگ پنگ باز اهل ژاپن رفت و شکست خورد و از گردونه مسابقات حذف شد.

در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های دوبل، تیم ایران با ترکیب نوشاد عالمیان و نیما عالمیان پس از استراحت در مرحله نخست، به مصاف تیم تایلند رفت و در دیداری که تنها 25 دقیقه به طول انجامید، موفق شد حریفش را 3 بر صفر شکست بدهد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. تیم ایران برای حضور به جمع هشت تیم برتر، تا ساعتی دیگر به مصاف تیمی از چین تایپه می رود.

در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های انفرادی، نوشاد عالمیان با نتیجه 4-1 علی نور از عربستان را شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

در دیگر دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های انفرادی، امیرحسین هدایی با نتیجه 4-2 توانست آیساک کوئنک از سنگاپور را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

 

تکواندو 

در رقابت‌های وزن 67+ کیلوگرم تکواندو زنان بازی های آسیایی، آناهیتا توکلی در دیدار نخست در دو راند متوالی و با نتایج 9 بر 2 و 7 بر 2 از سد الینه آلورا کریستیه از فیلیپین گذشت و راهی مرحله بعد شد. در مرحله یک چهارم نهایی اما آناهیتا توکلی با شکست 2-1 مقابل حریف ازبکستانی از صعود به نیمه نهایی بازماند و از مسابقات کنار رفت.

آرین سلیمی در وزن 80+ کیلوگرم در دور نخست به مصاف ساموئل توماس هارپر موریسون از فیلیپین رفت  و در دور اند متوالی و با نتایج 19 بر 7 و 15 بر 9 مقابل حریف خود به برتری دست یافت. سلیمی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف عناس صادق از اردن رفت و با برتری مقابل حریف خود، توانست به نیمه نهایی بازی های آسیایی برسد و برنز خود در این رقابت ها را قطعی کند.

سلیمی در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها، به مصاف لی منگ اِن از چین تایپه رفت و با برتری 2-0 مقابل حریف خود، راهی فینال بازی های آسیایی شد و در دیدار فینال، با نتیجه 2-1 مغلوب سونگ ژائوژیانگ از چین شد و به نشان نقره این رقابت ها دست یافت.

آرین سلیمی تکواندو بازی های آسیایی ۲۰۲۲

ووشو 

الهه منصوریان با شکست 0-2 مقابل یوئه یائو لی از چین در وزن ۵۲ کیلوگرم، به مدال نقره رسید.

افشین سلیمی با پیروزی مقابل ساموئل از اندونزی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید.

شجاع پناهی با شکست مقابل وانگ از چین در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

محسن محمدسیفی با شکست مقابل فنگ هه در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

یوسف صبری با کسب بردی مقتدرانه مقابل کای از ماکائو در وزن ۷۵ کیلوگرم طلایی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید