جی پلاس،

نتایج امروز ایران در بازی های آسیایی 2022| حسرت والیبال ساحلی برای فینال/ دروی مدال توسط ووشوکاران

نتایج کامل ورزشکاران ایران در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی در هانگژو را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران روز سه شنبه 4 مهر روز در ووشو، بسکتبال سه نفره، والیبال، تیراندازی، تکواندو، شطرنج، بسکتبال، والیبال ساحلی و ژیمناستیک به مصاف رقبا رفتند.

نتایج کامل ورزشکاران ایران را در ادامه بخوانید.

 

تیراندازی

در پایان مرحله مقدماتی تفنگ بادی 10 متر میکس، شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام با مجموع 629 امتیاز در میان 20 تیم شرکت کننده در جایگاه پنجم قرار گرفتند. نکونام و امیرانی با  نتیجه 17-11 به قزاقستان باختند و  از کسب مدال بازماندند.

تیراندازی تفنگ بادی امیرمحمد نکونام شرمنینه چهل امیرانی بازی های آسیایی 2022

 

 

تکواندو

 

در وزن 63- کیلوگرم، علیرضا حسین‌پور در نخستین دیدار خود به مصاف بسام ریحان محمد از اندونزی رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 10 بر 3 و 13 بر صفر پیروز شد. او سپس به مصاف آرباز خان محمد از پاکستان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 10 بر 3 و 9 بر 4 حریفش را شکست داد. در یک چهارم نهایی او مقابل گیبوم لی از کره‌جنوبی قرار گرفت و با پیروزی دو بر صفر مقابل حریفش راهی نیمه نهایی شد. حسین پور راندهای این مبارزه را 16 بر 5 و 14 بر 2 برد. حسین پور با زید الحلاوانی از  اردن مبارزه کرد و فینالیست شد.  او  راند اول را ۶ بر ۳ و  راند دوم را صفر بر صفر (پاور بیشتر) پیروز شد. او در فینال به مصاف توبیتیمدانگ از تایلند رفت و با شکست مقابل این حریف به مدال نقره رسید. راند اول را حسین پور 7 بر 6 باخت و در راند دوم نیز 11 بر 7 شکست خورد تا حریف 2 بر صفر به پیروزی و مدال طلا برسد.

علیرضا حسین پور تکواندو بازی های آسیایی 2022

 

ناهید کیانی تکواندوکار پرامید ایران که چند هفته پیش قهرمان جهان شده بود، در رقابت‌های وزن 53- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، به مصاف چوتیکان جونگ کول راتاناواتانا از تایلند رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. کیانی در این مبارزه ابتدا در راند نخست با نتیجه 9 بر 4 مغلوب حریف تایلندی شد، اما راند دوم با نتیجه 8 بر 4 حریف خود را شکست داد تا سرنوشت مسابقه به راند سوم کشیده شود. در این راند نیز پس از تساوی 6-6، تکواندوکار تایلندی برنده اعلام شد.

 

ناهید کیانی تکواندو زنان بازی های آسیایی 2022

 

نرگس میرنوراللهی در وزن ۵۷-کیلوگرم تکواندو در مبارزه با کیم یوجین از کره جنوبی ۲بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

نرگس میرنوراللهی تکواندو زنان بازی های آسیایی 2022

جودو

در وزن 90- کیلوگرم قاسم باغچقی در نخستین دیدار به مصاف فارس بداوی از فلسطین رفت و موفق به ضربه فنی حریف خود شد. او دور بعد به مصفا خامزا از قزاقستان رفت و در ثانیه‌های پایانی ایپون شد و از دور مسابقات حذف شد.

قاسم باغچقی جودو بازی های آسیایی 2022

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال در اولین مسابقه خود به مصاف امارات رفت و با نتیجه 81 بر 57 به پیروزی رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران بازی های آسیایی 2022

ژیمناستیک

در فینال ماده ۶ اسباب  ۱۸ ژیمناست حضور داشتند که در ۶ اسباب خرک حلقه، دارحلقه، پرش خرک، پارالل، بارفیکس و حرکات زمینی با یکدیگر رقابت کردند. از ایران نیز محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در گروه دوم فینال حضور داشتند که در نهایت خسرونژاد با امتیاز ۷۶.۷۳۰ هفتم شد و حمیدی نیز با امتیاز ۷۵.۵۳۲ به رتبه دهم بسنده کرد.

 

ژیمناستیک ایران در بازی های آسیایی 2022

شطرنج

در دور پنجم رقابت های شطرنج انفرادی در بخش رپید، پرهام مقصودلو مقابل ویدیت از هند شکست خورد و جایگاه دومی جدول را از دست داد. محمد امین طباطبایی نیز مقابل نوجیربک استاد بین المللی ازبکستان با تساوی متوقف شد. اما مبینا علی نسب در وضعیتی کاملا بازنده مقابل حریف قدرتمندش از مغولستان بازی  را به شکلی معجزه آسا برنده شد تا وضعیتش در جدول کمی بهتر شود.

در دور ششم پرهام مقصودلو بعد از باخت بدی که در دور پنجم داده بود، نتوانست وضعیت روانی اش را بازیابی کند و مقابل حریف ضعیف تر فیلیپینی متوقف شد تا 3.5 امتیازی شود. اما محمدامین طباطبایی حریف نه چندان مطرحش از چین تایپه را شکست داد و جمع امتیازاتش را با 4 رساند. در بخش زنان مبینا علی نسب مقابل حریف فیلیپینی به نتیجه ای بهتر از تساوی نرسید.

در دور هفتم رقابت های شطرنج پرهام مقصودلو با قبول شکست مقابل جواهر سینداروف از ازبکستان شانس کسب مدال در رقابت های انفرادی سریع را از دست داد. نفر اول شطرنج ایران روز بسیار بدی داشت و در حالی که پیش از رقابت های امروز در رده دوم جدول بود، از سه بازی خود دو شکست و یک تساوی کسب کرد تا با نیم امتیاز شانس مدال را از دست بدهد. محمدامین طباطبایی مقابل بو شیانگژی از چین از وضعیت برنده ای که داشت به نتیجه ای بهتر از تساوی نرسید. او نیز شانس چندانی برای کسب مدال ندارد. در بخش زنان علی نسب هم مقابل حریف قدرتمند قزاق شکست خورد تا شطرنج ایران روز پرباختی را پشت سر بگذارد.

دو دور پایانی فردا برگزار می شود.

شطرنج بازی های آسیایی 2022 پرهام مقصودلو

بوکس

دانیال شه‌بخش در دور یک شانزدهم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم مردان برابر لیو پینگ از چین قرار گرفت و 5 بر صفر باخت و حذف شد.

دانیال شه بخش بوکس بازی های آسیایی 2022

 

ایمان رمضان‌پور در وزن ۹۲+ کیلوگرم مقابل جو تائیونگ از کره‌جنوبی روی رینگ رفت و پیروز شد.

ایمان رمضان پور بوکس بازی های آسیایی 2022

والیبال ساحلی

در نیمه نهایی والیبال ساحلی بازی های آسیایی ایران با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی به مصاف چین رفت و دو بر صفر باخت. چین ست های این بازی را با نتایج 26-24 و 21-16 پیروز شد. ایران برای کسب مدال برنز باید با بازنده قطر و  قزاقستان که به احتمال فراوان قزاقستان است دیدار می کند. رده بندی ساعت 9:30 پنج شنبه برگزار می شود.

والیبال ساحلی

بسکتبال سه نفره

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازیهای اسیایی هانگژو 22- 6 از سد مالدیو گذشت. تیم ملی روز گذشته به کره جنوبی باخته بود. تیم ملی فردا ساعت 13:25 به وقت محلی برابر ژاپن قرار می گیرد.

بسکتبال سه نفره ایران در بازی های آسیایی 2022

 

والیبال

در فینال تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر یک چین میزبان را شکست داد و برای سومین دوره متوالی قهرمانی شد. این اولین طلای کاروان ایران در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی بود. ست های این بازی با نتایج 19-25، 52-14، 25-22 و 26-24 به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران چین بازی های آسیایی 2022

ووشو

ساندا

در یک چهارم نهایی وزن 52 کیلوگرم ساندای بازی های آسیایی الهه منصوریان به مصاف الطاف از پاکستان رفت و با پیروزی مقابل این حریف به نیمه نهایی رسید. با صعود به این مرحله مدال برنز الهه منصوریان قطعی شد. او در مبارزه اول خود حریفی از نپال را شکسته داده بود.

در یک چهارم نهایی 60 کیلوگرم مردان نیز  شجاع پناهی با  اومورزاکوف از قرقیزستان مبارزه کرد و به پیروزی رسید. او در مبارزه اول حریف یمنی را برده بود. با حضور پناهی در نیمه نهایی او چهارمین ووشوکار ساندای ایران است که مدال برنز خود را قطعی می کند.

در مرحله یک چهارم نهایی وزن 65- کیلوگرم مردان، افشین سلیمی با پیروزی مقابل حریف ویتنامی خود، راهی مرحله نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی، محسن محمدسیفی نماینده وزن 70 کیلوگرم تیم ملی ساندای مردان ایران در رقابت با پالتایف از ترکمنستان توانست به برتری برسد و راهی نیمه نهایی شود و مدال برنز خود را قطعی کند.

تالو

فرم نان‌چوان زنان

هانیه رجبی با امتیاز ۹.۶۵۳ هشتم شد.

فرم نن دائو زنان

هانیه رجبی امتیاز ۹.۳۱۳ را ثبت کرد و دهم شد.

نتیجه مجموع اجرای دو فرم

هانیه رجبی در مجموع اجرای دو فرم با امتیاز ۱۸.۹۶۶ هشتم شد.

 

مینا پناهی در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن‌دائو دچار مصدومیت شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. او توسط کادر پزشکی با برانکارد از سالن مسابقات به خارج منتقل شد. با توجه مصدومیتی که برای پناهی پیش آمد وی ادامه مسابقات را از دست داد.

مردان

 فرم نن‌گوئن

مجیری امتیاز ۶.۶۹۰ را ثبت کرد و نهم شد.

بنی‌طالبی امتیاز ۹.۶۸۶ را ثبت کرد و دهم شد.

فرم نان‌چوان

بنی‌طالبی امتیاز ۹.۶۹۳ را ثبت کرد و نهم شد. 

مجیری با امتیاز ۹.۶۹۰ در رده یازدهم قرار گرفت. 

مینا پناهی ووشو تالو بازی های آسیایی 2022

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید