هاجر دباغی در گفت و گو با جِی پلاس:

فوتبال زنان ایران فقط درجا می‌زند/ انتظاری از مسئولان ندارم!

ملی پوش فوتبال زنان ایران گفت: تیم ایران پیشرفتی ندارد و فقط درجا می‌زنیم بنابراین بهترین قدم برای پیشرفت لژیونر شدن است.

لینک کوتاه کپی شد

هاجر دباغی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص حضور در تیم باشگاهی گوکولام کرالا گفت:  گوکولام تیم اول لیگ هند است و چندین سال است که قهرمانی این لیگ را در کارنامه خود دارد. باتوجه به شرایط موجود و صحبت‌هایی که با سرمربی داشتیم ایده‌های خیلی خوبی دادند که  می‌تواند پروژه مثبتی برای من باشد و اولین گام حضور در جام باشگاه‌های آسیا و سپس حضور در لیگ خواهد بود. هدف اول من لژیونر شدن بود و امیدوارم بتوانم قدم نخست را محکم بردارم تا یک ثبات نسبی در تیم جدیدم پیدا کنم.

او با اشاره به تاثیر افزایش لژیونرها در پیشرفت فوتبال زنان تصریح کرد: اولین نکته ای که در لژیونر شدن باعث پیشرفت می‌شود این است که وقتی ورزشکار به یک کشور دیگر می‌رود بیشتر تمرکزش روی فوتبال است چون زمانی که در کشور خودمان هستیم کارهای مختلفی برای انجام دادن داریم اما در کشورهای دیگر حداقل در یک سال اول کاری جز فوتبال بازی کردن نداریم بنابراین این موضوع هم باعث پیشرفت در ورزش و هم زندگی شخصی می‌شود.

دباغی با بیان شرایط فوتبال زنان ایران گفت: هر سال امید داریم باشگاه‌هایی که در بخش مردان تیمداری می‌کنند در بخش زنان هم فعالیت داشته باشند اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و راحت می‌توانم بگویم تیم زنان ایران پیشرفتی ندارد و فقط درجا می‌زنیم بنابراین بهترین قدم برای پیشرفت لژیونر شدن است.

او همچنین با اشاره به برخورد مسئولان و عدم حمایتشان از ورزشکاران تصریح کرد: با توجه به برخورد‌های یک سال گذشته مسئولان با قهرمانان که در فضای مجازی هم منتشر شد و همچنین با توجه به پاداش‌هایی که ورزشکاران گرفتند در حال حاضر انتظاری ندارم اما امیدوارم حداقل اگر خواستند حمایتی کنند در حد یک ورزشکار ملی پوش اصفهانی و لژیونر با من برخورد داشته باشند.

هاجر دباغی ملی پوش فوتبال زنان در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: قطعا مشکلات زیادی در تمام رشته‌ها وجود دارد و فوتبال زنان هم پر از مشکل است؛ بزرگترین مشکل ما همان طور که گفتم این است که باشگاه‌های مردان در بخش زنان تیمداری نمی‌کنند بنابراین تعداد باشگاه‌ها خیلی کم است؛ فکر می‌کنم تنها بازیکنان تیم‌هایی که واقعا فوتبال بازی می‌کنند و تا حدودی از این رشته لذت می‌برند اول سپاهان و سپس شهرداری بم، شهرداری سیرجان و ملوان هستند که حداقل در شرایط مناسب و امکانات خوبی قرار دارند اما  متاسفانه بقیه تیم‌ها پر از حاشیه هستند و خیلی از آنها حتی زمین چمن مناسب ندارند چه برسد به دستمزدهای خوب؛ درآمدی که در آن آینده نگری باشد و آینده‌ ما را تضمین کند در فوتبال زنان  وجود ندارد و خیلی راحت می‌توانم بگویم پولی که در یک سال ورزشی‌مان می‌گیریم هزینه همان یک سال می‌شود. تا زمانی که شرایط باشگاه‌ها مناسب نشود فوتبال بانوان ثابت می‌ماند و آینده درخشانی نخواهیم داشت چون از نتایج تیم‌های پایه مشخص است پیشرفتی نکردیم و بر عکس نسبت به این که فوتبال زنان آسیا بسیار قوی است پسرفت می‌کنیم؛ اگر می‌خواهیم مثل آنها نتیجه بگیریم و لذت ببریم باید همان اندازه هم هزینه کنیم و اهمیت بدهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید