جی پلاس

نتایج ورزشکاران ایران در روز اول بازی های آسیایی2022| مدال غیرمنتظره پینگ پنگ/ نقره و برنز زنان قایقرانی و پومسه+ عکس و ویدیو

در این خبر می توانید نتایج ورزشکاران ایران در روز اول بازی های آسیایی 2022 را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در نخستین روز رسمی بازی های آسیایی 2022، ورزشکاران ایران در رشته های مختلف به مصاف رقبا رفتند که در ادامه می توانید جزئیات کامل آن را بخوانید.

*ووشو

در رقابت‌های تالو، احسان پیغمبری در فرم چانگ‌چوان به رقابت با 13 تالوکار پرداخت و در پایان با کسب امتیاز 9.943 در جایگاه دهم قرار گرفت. در این فرم نمایندگانی از چین، اندونزی و ماکائو به ترتیب صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

ووشو تالو بازی های آسیایی احسان پیغمبری

*ساندا:

در وزن -52 کیلوگرم زنان، الهه منصوریان به مصاف الینا از نپال رفت و با ناک اوت کردن حریف راهی یک چهارم نهایی شد. منصوریان روز 4 مهر با سامرن التاف از پاکستان رقابت می کند.

شجاع پناهی در وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در یک هشتم نهایی مقابل «اسکندر یوسف احمد سعد» از یمن قرار گرفت که در پایان حریف یمنی خود را شکست داده و راهی دور بعد این مسابقات شد.

محسن محمدسیفی، سانداکار وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی ایران که سه طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، در نخستین مبارزه خود به مصاف «سانگ گیچئول» از کره‌جنوبی رفت و مقتدرانه به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت.

یوسف صبری آخرین نماینده روز اول ایران در ساندا و در وزن ۷۵- کیلوگرم مقابل  تاشپولاتوف از قزاقستان قرار گرفت و با پیروزی مقابل این حریف به مانند سه ووشکار دیگر ایران به یک چهارم نهایی صعود کرد.

ووشو ساندا بازی های آسیایی 2023 الهه منصوریان

*قایقرانی

در روئینگ دونفره سنگین وزن زنان، تیم ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی در کنار تیم‌های قزاقستان، کره‌جنوبی، سریلانکا، ویتنام زمان 7:09:29  را ثبت کرد و اول شد و به فینال A رسید. فینال این رقابت صبح امروز برگزار شد و تیم ایران در رقابت با تیم‌های کره، تایلند، چین، ویتنام و قزاقستان توانست با رکورد 7:17:8 دوم شود و به مدال نقره دست پیدا کند.

قایقرانی روئینگ بازی های آسیای هانگژو مهسا جاور زینب نوروزی

اهدای مدال قایقرانی روئینگ بازی های آسیایی مهسا جاور زینب نوروزی

 

نازنین ملایى و کیمیا زارعى در فینال سبک وزن دونفره و در یک رقابت نزدیک با تیم‌های اندونزی‌ و‌ ازبکستان با رکورد 7:17:90 دقیقه به مقام چهارم دست یافتند. این در حالی است که فاصله ایران با مدال برنز فقط 26 صدم ثانیه بود. در پایان این رقابت تیم‌های چین، ازبکستان و اندونزی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

قایقرانی روئینگ بازی های آسیایی کیمیا زارعی نازنین ملایی

در فینال روئینگ سنگین وزن مردان امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانى به مصاف رقباى خود رفتند و در نهایت با رکورد ٦:٣٤:0٢ به مقام چهارمى دست یافتند. در این رقابت تیم هاى چین، ازبکستان و اندونزى به ترتیب به مقام هاى اول تا سوم رسیدند و ایران از دستیابی به مدال بازماند.

قایقرانی روئینگ بازی های آسیایی هانگژو امیرحسین محمودپور رضا قهرمانی

*تیراندازی

شرمینه چهل امیرانی، الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ بادی 10 متر نمایندگان ایران از صعود به فینال و کسب مدال بازماندند. شرمینه چهل امیرانی با 628/6 امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاد، الهه احمدی و نجمه خدمتی هم با امتیاز 626/9 و 620/5 به ترتیب در رده های هفدهم و سی و هشتم قرار گرفتند.در این بخش 59 تیرانداز حضور داشتند.

در بخش تیمی، تیم ایران با ترکیب الهه احمدی، نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی با امتیاز 1876 در میان 14 تیم حاضر صاحب جایگاه هفتم شد.

*تکواندو پومسه

مرجان سلحشوری در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های پومسه به مصاف میس‌روما خاتون از بنگلادش رفت و در مجموع 7.720 بر 7.070 مقابل حریف خود به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد.

نماینده پومسه زنان ایران در ادامه دومین حریفش در بازی‌های آسیایی را نیز مغلوب و مدالش را قطعی کرد. تنها ملی پوش پومسه بانوان پس از گذشتن از سد رقیب بنگلادشی، این بار بینتی عبدول کریم از مالزی را شکست داد و با صعود به نیمه نهایی مدال برنزش قطعی شد.

سلحشوری در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یوئیوکو نیوا از ژاپن رفت و با نتیجه 6.860 بر 6.440 مغلوب شد و به مدال برنز رسید. او در حالی به مدال برنز دست یافت که در دوره گذشته بازی‌های آسیایی مدال نقره کسب کرده بود.

پومسه بازی های آسیایی ۲۰۲۳ مرجان سلحشوری

پومسه بازی های آسیایی ۲۰۲۳ مرجان سلحشوری

تیراندازی بازی های آسیای هانگژو پومسه مرجان سلحشوری

مرتضی زنده دل در مسابقات پومسه با امتیاز 7.920 بر 7.910  مقابل حریفی از چین تایپه شکست خورد و از دور مسابقات بازی‌های آسیایی کنار رفت.

تیراندازی بازی های آسیای هانگژو پومسه مرتضی زنده دل

*والیبال ساحلی یک هشتم نهایی

دور یک هشتم نهایی رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شد و تیم ایران ب با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی برابر تایلند ب قرار گرفت و دو بر صفر و با امتیازات 21 بر 15 و 21 بر 15 پیروز شد. با این پیروزی تیم ب ایران به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد. 

تیم ایران الف با ترکیب بهمن سالمی و سینا شوکتی با حساب دو بر یک پیروز شد. ست‌های اول و سوم با امتیازات ۲۱ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۶ برای تیم ایران بود و ژاپن هم در ست دوم ۲۱ بر ۱۸ به برتری دست پیدا کرد. 

به این ترتیب تیم ملی الف ایران با کسب سه پیروزی پیاپی در دور مقدماتی و غلبه بر ژاپن به یک چهارم نهایی مسابقات صعود کرد. 

والیبال ساحلی بازی های آسیایی هانگژو

*ژیمناستیک

تیم ملی ژیمناستیک ایران با 4 ژیمناست متشکل از مهدی الفتی ، مهدی احمد کهنی، محمدرضا خسرونژاد ، محمدرضا حمیدی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین رقابت می‌کند. پس از پایان دور مقدماتی مسابقات #ژیمناستیک هنری، مهدی الفتی با کسب نمره ۱۴.۵۶۶ در میان ۱۶ شرکت کننده پرش از خرک، پس از ژیمناست ژاپنی، در رده دوم قرار گرفت و جواز حضور در فینال را به دست آورد.

در پایان اجرای ژیمناست‌های کشورمان در دور مقدماتی این رقابت‌ها، نتایج زیر بدست آمد:

خرک حلقه:

محمدرضا حمیدی 12.333

محمدرضا خسرونژاد 11.066

دارحلقه:

محمدرضا حمیدی 11.100

محمدرضا خسرونژاد 12.933

مهدی احمدکهنی 13.400

پرش خرک:

محمدرضا خسرونژاد 12.866

محمدرضا حمیدی 12.733

مهدی الفتی 14.566

پارالل:

محمدرضا حمیدی 12.933

محمدرضا خسرونژاد 13.466

بارفیکس:

محمدرضا خسرونژاد 12.200

محمدرضا حمیدی 12.666

زمینی:

خسرونژاد : 13.233

حمیدی: 13.033

ژیمناستیک

*تنیس روی میز

تیم ملی تنیس روی میز ایران با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با پیروزی قاطع 3 بر صفر مقابل  تیم قدرتمند ژاپن به نیمه نهایی صعود کرد و مدال برنز خود  را قطعی کرد. بنابراین  پینگ پنگ ایران بعد ۶۵ سال مدال گرفت! پیش از این تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو مدال برنز تیمی گرفته بود. اوج کار نمایندگان ایران پیروزی درخشان نیما عالیان مقابل نفر چهارم جهان بود که به هیچ وجه پیش بینی نمی شد.

نتیجه دیدار مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

ایران - ژاپن

بازی اول: نیما عالمیان (رنکینگ ۲۰۸ جهان) ۳ - هاریموتو (رنکینگ ۴ جهان) ۲

امتیاز: ۸ - ۱۱، ۱۱ - ۵، ۱۵ - ۱۷، ۱۱ - ۶ و ۱۶ - ۱۴

بازی دوم: نوشاد عالمیان (رنکینگ ۵۳ جهان) ۳ - توگامی ( رنکینگ ۴۱ جهان) ۲

امتیاز: ۶ - ۱۱، ۱۱ - ۸، ۱۱ - ۶، ۱۱ - ۱۳ و ۱۱ - ۸

 بازی سوم: امیرحسین هدایی (رنکینگ ۱۳۰ جهان) ۳ - یوشیمورا ( رنکینگ ۷۹ جهان) ۲

امتیاز: ۴ - ۱۱، ۱۳ - ۱۱، ۱۱ - ۹، ۹ - ۱۱ و ۱۲ -

*جودو

ابوالفضل محمودی نماینده ایران در وزن 66 کیلوگرم جودوی ایران بود. او در مرحله یک شانزدهم مقابل کمسونگ ری از کره شمالی به روی تشک رفت و مقابل حریفش شکست خورد. این اولین رقابت رسمی جودوی ایران بعد از رفع تعلیق بود.

 

جودو ایران در بازی های آسیایی هانگژو ابوالفضل محمودی

جودو ایران در بازی های آسیایی هانگژو ابوالفضل محمودی

جودو ایران در بازی های آسیایی هانگژو ابوالفضل محمودی

جودو ایران در بازی های آسیایی هانگژو ابوالفضل محمودی

*شنا

متین سهران در مرحله گروهی ماده  ۲۰۰ متر مختلط انفرادی زمان ۲ دقیقه و ۵ ثانیه ۸۷ صدم ثانیه را ثبت کرد. سهران در گروه خود اول شد اما در پایان رقابت چهار گروه، در رده چهاردهم قرار گرفت و به فینال راه پیدا نکرد.

در ادامه سامیار عبدلی شناگر آینده دار ایران در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر کرال سینه با حریفان خود به رقابت پرداخت. پیش از این قرار بود متین سهران دیگر نماینده ایران در این ماده به آب بزند که با نظر کادر فنی تیم از حضور در این ماده انصراف داد. عبدلی ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۵۰٫۹۲ شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ۱۶ به کار خود پایان داد.

هومر عباسی سومین نماینده ایران در روز نخست این مسابقات برای رقابت با حریفان خود در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر کرال پشت به آب زد. عباسی در پایان با ثبت ۰۰:۵۸٫۲۰ در رتبه ۱۸ قرار گرفت.

شنا بازی های آسیایی هانگژو متین سهران

*هندبال

ایران 50 - 16 مغولستان؛ تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین بازی خود در بازی های آسیایی هانگژو مقابل مغولستان به برد قاطع 50 بر 16 رسید.

*تنیس

مشکلات الزهرا صفی ملی پوش تنیس ایران، در اولین مسابقه خود به مصاف حریفی از چین تایپه رفت و شکست خورد. صفی که در ست اول با نتیجه 6 بر 0 باخته بود، در ست دوم در حالی که 4 بر 0 از رقیب خود عقب بود از ادامه مسابقه انصراف داد و با این باخت، از مسابقات حذف شد.

تنیس بازی های آسیایی ۲۰۲۲ مشکات الزهرا صفی

*بوکس

 علی حبیبی نژاد در وزن منهای 63/5 کیلوگرم در مبارزه شماره 18 امروز به مصاف سینسیری تایلندی رفت و در نهایت در راند اول 10بر9 در راند دوم 10 بر9 و در راند سوم با همین نتیجه باخت تا در مجموع با نتیجه 30بر27 بازنده این رویداد باشد.

بوکس ایران در بازی های آسیایی 2022 علی حبیبی نژاد

*فوتبال

ایران 3- مغولستان صفر

تیم امید ایران در بازی های آسیایی 2023

*شطرنج انفرادی

سوپر استاد بزرگ سید محمد امین طباطبایی در نخستین رقابت خود توانست «سوگار گان اردنه» از مغولستان را شکست دهد.

سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو در رقابت نخست خود مقابل «آذریا ستی یاکی» از اندونزی ‌به تساوی دست یافت.

استاد بزرگ زنان مبینا علی‌نسب در نخستین رقابت خود مقابل «کونرو هومپی» استاد بزرگ‌ سرشناس از هند شکست خورد.

در دور دوم طباطبایی حریفی از اندونزی را شکست داد، مقصودلو برابر نماینده چین تایپه به برتری رسید و علی‌نسب نیز شطرنج‌بازی از کره جنوبی را مغلوب کرد.

شطرنج بازی های آسیایی ۲۰۲۲ مبینا علی نسب

شطرنج بازی های آسیایی ۲۰۲۲ محمدامین طباطبایی

دیدگاه تان را بنویسید