جی پلاس

هرکول جیبی به دنبال شکستن طلسم سبک وزن ایران بعد از سوریان

پویا دادمرز در آستانه کسب مدال برنز جهان و شکستن طلسم 8 ساله قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز گذشته در مرحله مقدماتی 4 وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم به روی تشک رفت؛ دادمرز در دور اول و دوم با پیروزی مقابل سابولس لوسونس از صربستان و اوزون از ترکیه به نیمه نهایی رسید اما با شکست برابر عزیزلی آذربایجانی نتوانست به فینال برسد.

این کشتی گیر ایذه ای در حالی امروز برای کسب مدال برنز به روی تشک می رود که در صورت کسب مدال، طلسم هشت ساله سبک وزن کشتی فرنگی را خواهد شکست.

آخرین مدال جهانی ایران در سبک وزن کشتی فرنگی، به طلای حمید سوریان در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ تاشکند بر می گردد. پس از آن سوریان در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ و المپیک ۲۰۱۶ موفق نشد به مدال برسد.

در جهانی ۲۰۱۷ مهرداد مردانی، در ۲۰۱۸ مسلم نادری خادم، در سال ۲۰۱۹ پویا ناصرپور و در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ سجاد عباس پور، نتوانستند از سکوی جهان بالا بروند تا حالا پویا دادمرز به دنبال کنار زدن این طلسم باشد.

دادمرز که در رده های نوجوانان و جوانان به طلای جهان رسیده و نقره امیدهای جهان را در کارنامه دارد، این شانس را دارد تا با رسیدن به مدال برنز جهان در بلگراد، نه تنها خود را به اولین مدال جهانی بزرگسالان برساند بلکه طلسم 8 ساله را هم بشکند.

 

دیدگاه تان را بنویسید