شاهرخ بیانی در گفت وگو با جی پلاس؛

از کسی که پدر استقلال را درآورده استعلام می گیرند؟!

پیشکسوت استقلال به انتقاد از شرایط مدیریتی باشگاه پرداخت و مشورت با استراماچونی برای خرید گزینه مدنظر نکونام را نادرست دانست.

لینک کوتاه کپی شد

شاهرخ بیانی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با جی پلاس، گفت: من اصلا نمی خواهم حاشیه درست کنم و زمانی هم که خطیر آمد او را تایید کردم چرا که برای من مهم استقلال است. 9 سال است استقلال از مدیریت لطمه می خورد. ما می خواستیم اوضاع درست شود؛ سرمربی، بازیکن، مدیرعامل می آیند و می روند فقط مهم استقلال است. در سال های قبل هم مدیرانی آمدند و این بدهی ها را درست کردند و به فوتبال ما ضربه زدند. افراد فوتبالی و تحصیلکرده بیرون ماندند و افرادی آمدند که اصلا نمی دانند فوتبال چیست.

بیانی با انتقاد از رفتار خطیر برای گرفتن استعلام از استراماچونی برای خرید بازیکن مدنظر نکونام گفت: همه جای دنیا سرمربی بازیکن را انتخاب می کند. مگر می شود مدیر برود از کسی که پدر استقلال را درآورده استعلام بازیکن بگیرد؟! نکونام کاملا فنی و فوتبالی صحبت می کند یعنی چه از مربی دیگر استعلام می گیرید؟! این نه فقط بی احترامی به جایگاه نکونام بلکه به احترامی به فوتبال ایران است. نکونام قشنگ گفت که شاید می خواهد یک بازی بگیرد چند متر قد داشته باشد به اشخاص دیگر چه ربطی دارد؟ این اولتیماتوم غیرمستقیم است که بگویند می خواهیم شخص دیگری را بیاورم؟! جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و در این چند ماه یک قِران پول نگرفته است. همه بازیکنان به اعتبار او کار می کند. این چه حواشی است که ایجاد می کنند؟ مدیر اگر می تواند برود پول بیاورد. مگر پرس می رود از کسی برای خرید بازیکن استعلام بگیرد؟! با این کارها استرس به تیم وارد می شود. می خواهند قدرتشان را نشان بدهند و بگویند انگلیسی بلدند؟ ارتباط دارند؟ فوتبال ما به کجا رسیده؟! 3 ماه است آمدند اما هیچ کاری نکردند جز حرف تکراری و حاشیه سازی. اگر با استراماچونی ارتباط داشتید همان زمان که می خواست برود کاری می کردید که بماند! چرا نگفتید بماند؟! مگر ارتباطتان قوی نبود؟

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره صحبت های اخیر علی خطیر گفت: حرف های ضدونقیض زیاد است. در تلویزیون چه گفت؟ بازیکن نگرفت؛ پول ندارد؛ خب نمی تواند بسم الله برود. بگذارند کسانی که می توانند این بار را بردارند. شما آمدی بار استقلال را بلند کنی اما نتوانستی. درد من این است که می دانند استقلال مشکل دارد اما مثل گوشت قربانی با آن برخورد می کنند و برای شهرت می آیند مشکلات را بیشتر هم می کنند. حتی ضعیف ترین تیم ها از نظر مالی هم 20 درصد پرداختی به بازیکنان داشتند اما استقلال نتوانسته است! استقلال این همه هوادار دارد اما نتوانستند پول سازی کنند. اصلا مشخص نیست هیات مدیره چه می کند؛ باید خروجی مشخص شود اینکه اصلا چقدر پول گرفتند. نمی توانید بروید. چرا در باشگاه ماندید؟ کاری بلد نیستید و ماندید! شما بروید من بالاتر از 200 میلیارد برای استقلال اسپانسر می آورم. مگر می شود کسی نیاید. شما برو ببین چه کسی جای شما می آید. اسپانسر گرفتن که کاری ندارد.

او در ادامه افزود: من صحبت های نکونام در فوتبال برتر را شنیدم. کاملا فوتبالی حرف زد؛ شما نگاه کنید او چطور حرف زد؛ خطیر چطور! انتخاب بازیکن واقعا ربطی به مدیر ندارد او فقط باید برود بازیکن مورد نظر را بخرد.  بازیکن که ماشین نیست بدون پول کار کند تا الان به خاطر سرمربی چیزی نگفته اما بالاخره این ها هم آدم هستند نیاز به پول دارند. مدیریت یک مشکل را رفع نکرده! اگر مربی خارجی بود در شرایط فعلی می ماند؟! مربی ایتالیایی که با او مشورت می کنند پای تیم ایستاد؟! متاسفانه آن زمان استراماچونی سیاه بازی را از برخی یاد گرفت و هواداران را بازی داد.

شاهرخ بیانی درباره حمایت خطیر از نکونام مبنی براینکه هر رده ای به دست آورد پشت این سرمربی است، گفت: این توهین به هواداران است. خودش در استقلال نبوده برای همین می تواند اینطور راحت صحبت کند. بازیکنان اگر تا الان ماندند به خاطر نکونام و استقلال بوده اما این آقایان اصلا برای تیم بازی نکردند؛ طرفداران را هم که می بینند زود فرار می کنند و می روند. اگر ضعف نداشتند می ماندند و حرف می زدند. اینکه صبح تا شب در باشگاه باشی و کاری نکنی فایده ندارد. شما یک ساعت سر کار بیا می توانی هزار کار مفید کنی. وقتی می گویی پانزدهم هم شوی مهم نیست یعنی اصلا باشگاه و تاریخش را لمس نکردی.

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: مربی با بازیکن مدنظر یک ماه ارتباط می گیرد همه چیز روی روال است اما همین که دست مدیرعامل می افتد همه چیز خراب می شود. نمی دانم در مغزشان چه چیزی است و چرا لجبازی می کنند! هوادار و تیم ضربه می خورد اما شانس آوردند بازی ها تماشاگر ندارد! اما بالاخره که چه؟ بالاخره تماشاگران هم می آیند؛ می خواهید چه کنید؟! سرمربی و تیم باید آرامش داشته باشند. می گویند می خواستیم این کار را بکنیم نشد؛ چرا نشد؟ چرا انجام ندادی؟

شاهرخ بیانی در پایان گفت: فقط به زور صندلی و میز را چسبیند و منتظر معجزه الهی هستند تا اتفاقی بیفتد. منتظرند پولی برسد تا مثل آمپول بزنند بزنند و مدتی مشکلات رفع شود. 50 میلیارد گرفتید خرج کردید بعد از آن چه؟ باید قبول کنید که ارتباطتان قوی نیست و نتوانستید پول بیاورید. با شرایط و اتفاقاتی هم که رقم می زنید اگر کسی بخواهد بیاید و پول بدهد این کار را انجام نمی دهد. باز هم می گویم شما استعفا بده  من قول شرف می دهم بهترین اسپانسرها می آیند. شما برو شخص قوی پیدا می شود که اسپانسر بیاورد. استقلال اسم بزرگی دارد و بسیاری خواهان کار با برند آن هستند. مگر می شود کسی نیاید؟! با قول و وعده نمی تواند در استقلال کار کرد باید پول بیاورد؛ با حرف و وعده که تیم سرپا نمی شود. متاسفانه در این سه ماه ما زمان را از دست دادیم و هیچ کمکی به تیم نکردند. استقلال حرف نمی خواهد؛ دوره قول و وعده تمام شده است.اجازه بدهید کسی که می تواند بیاید مشکلات را حل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید