بیرانوند بدون پای سالم به النصر می رسد؟

پزشکان پرسپولیس در تلاش هستند که بیرانوند را حتی به صورت ناآماده به بازی با النصر برسانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از فوتبال 360؛ مصدومیت علیرضا بیرانوند، کابوس بزرگی برای پرسپولیس در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیا است. کشاله پای بیرانوند، آسیب دیده و به گفته پزشک پرسپولیس، او برای درمان به 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارد. بازی پرسپولیس و النصر، 8 روز دیگر برگزار می‌شود و بیرانوند، شانسی برای بهبودی کامل تا زمان برگزاری این مسابقه نخواهد داشت. دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس اما، می‌خواهد ریسک کند و هر طور شده، در این بازی درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. پرسپولیسی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات، نتوانستند دروازه‌بان دوم جذب کنند و در غیاب بیرانوند، باید به دروازه‌بان‌های تیم‌های پایه خود اعتماد کنند. بازیکنانی که پیش از این حتی یک‌بار، برای این تیم به میدان نرفته‌اند.

بازی بدون پا

بیرانوند قبلا سابقه بازگشت زودتر از موعد را دارد و توانسته مصدومیت‌هایش را سریع‌تر پشت سر بگذارد. این بار اما، او نمی‌تواند طی 8 روز، به آمادگی کامل برای بازی با النصر برسد. در صورتی که بیرانوند مقابل النصر به زمین برود، احتمالا ضربات دروازه را نخواهد زد و نباید با زدن شوت‌های بلند، به پایش فشار بیاورد. پرتاب‌های بلند هم برای او، ممنوع خواهد بود. حتی شاید پرسپولیسی‌ها نسبت به همیشه، کمتر پاس رو به عقب بدهند تا مصدومیت پای بیرانوند، شدت نگیرد. با این شرایط، پرسپولیس حتی در صورت رسیدن بیرانوند، نمی‌تواند روی بخشی از قابلیت‌های او حساب کند. نداشتن دروازه‌بان دوم مناسب باعث شده، بودن بیرانوند ناآماده به لحاظ بدنی هم، برای پرسپولیس بهتر از نبودن این دروازه‌بان باشد.

خطر بزرگ

پرسپولیسی‌ها در اولین بازی لیگ قهرمانان، روبروی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های قاره قرار می‌گیرند. النصر در خط حمله خود روتالدو، مانه و تالیسکا را در اختیار دارد. همین خط حمله قدرتمند، می‌توانند فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند و بیرانوند هم، مجبور به واکنش‌های پرتعداد شود. فشار آوردن به پای مصدوم بیرانوند، ممکن است باعث تشدید مصدومیت و دوری طولانی مدت او شود. بسته شدن لیست آسیایی پرسپولیس، به این معنی است که با دوری طولانی مدت بیرانوند آن‌ها مجبورند با دروازه‌بان‌های جوان‌شان تا پایان مرحله گروهی به میدان بروند. حتی احتمال از دست دادن جام ملت‌های آسیا هم برای بیرانوند وجود دارد. همین خطرات، می‌تواند گل‌محمدی را مجاب کند برای بازی با النصر، روی نام بیرانوند خط قرمز بکشد و خطر بازی دادن به یک دروازه‌بان جوان را به جان بخرد.

دوراهی یحیی

بحران نداشتن دروازه‌بان دوم، پرسپولیس را در دو راهی سختی قرار داده است. آن‌ها اگر مثل سال‌های گذشته بوژیدار رادوشوویچ یا احمد گوهری را در اختیار داشتند، با اطمینان از حضور بیرانوند مقابل النصر جلوگیری می‌کردند تا او، با آمادگی کامل روبروی الدحیل در هفته دوم لیگ قهرمانان قرار بگیرد. بازی کردن روبروی النصر با دروازه‌بان‌هایی مثل امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی اما، می‌تواند به یک فاجعه برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شود. یحیی گل‌محمدی و پرسپولیسی‌ها، باید تصمیم بگیرند تا 8 روز دیگر، می‌خواهند سراغ چه انتخابی بروند؛ علیرضا بیرانوند را زودتر از پایان دوران نقاهت، درون دروازه بگذارند یا با دروازه‌بان‌های جوان‌شان وارد زمین شوند. تصمیم شخصی بیرانوند، قابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسد و دروازه‌بان پرسپولیس، نمی‌خواهد به هیچ قیمتی فرصت رویارویی دوباره با رونالدو را از دست بدهد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید