انتقاد اسطوره بسکتبال از عملکرد تیم ملی؛ این بازی ها در بسکتبال روز دنیا جایی ندارد!

ستاره اسبق بسکتبال ایران با انتقاد از بازی های تیم ملی در جام جهانی معتقد است این سبک بازی در بسکتبال روز دنیا جایی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به نقل از فارس، صمد نیکخواه بهرامی در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی 2023 اظهار داشت: متاسفانه تیم ما در میان 32 تیم مقام سی و یکم را کسب کرد. البته انتظار می رفت که چنین نتیجه ای از لحاظ جایگاه به وجود بیاید، به خاطر اینکه تیم ما متحول شده و خیلی از بازیکنان جوان وارد تیم شده و خون جدیدی تزریق شده است، اما نباید احساسی برخورد کنیم. واقعیت این است که ما بازی های قابل قبولی را ارائه ندادیم. در دوره های قبلی فارغ از نتیجه می توان گفت که در مقابل تیم های مطرح اروپایی و آمریکایی حریف از پیش بازنده ای نبودیم. خیلی قابل احترام بودیم و بازی های قابل قبولی را ارائه می دادیم.

* در انتخاب برخی نفرات اشتباه کردیم

وی در مورد اینکه شکل هدایت تیم و اینکه در بازی با ساحل عاج سرمربی تیم ملی عامل باخت بود، گفت: از نتیجه و از نوع بازی ایران چیزی غیر از این حاصل نمی شود. اگر من یا هرکس دیگری در دنیا بخواهیم از عملکرد کادرفنی و سرمربی تیم ملی دفاع کنیم، کار اشتباهی کرده ایم. سرمربی تیم ملی در انتخاب نفرات و تایم بازی که به آنها داد خیلی عملکرد درستی نداشت. شاید هم شناخت کافی از بسکتبال ما نداشتند و انتخاب‌های غلطی کردند. ما بازیکنان خوب مان را که سن زیادی هم نداشتند و آماده بودند که در بحث نتیجه گیری کمک کنند را نبردیم. 

* بسکتبال ما مملو از بازیکنان متوسط است

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ سیاست گذاری فدراسیون کار درستی کرده و مجبور است که تغییر نسل بدهد. متاسفانه بسکتبال ما نسبت به 10 سال گذشته مملو از بازیکنان متوسط است و نفری نداریم که در آسیا جزو بهترین ها باشد. شاید بازیکنان زیادی باشند که در لیگ خودمان خوب باشند، اما عملا در سطح بین المللی عقب مانده ایم. ما بازیکنان مستعد زیادی در همین تیم فعلی داریم، اما فرصت را به بازیکنانی دادیم که خیلی در آینده بسکتبال ما تاثیر زیادی ندارند. در مجموع از فرصت جام جهانی آنطور که باید استفاده نکردیم. برخی می گویند مسابقاتی در چنین سطح جای جوانگرایی و تجربه اندوزی نیست، قطعا با این صحبت موافقم اما این را هم در نظر بگیریم که اگر بهترین تیم خودمان را هم می بردیم نهایتا به جای سی و یکم، بیست و نهم یا بیست و هشتم می‌شدیم.

* اگر برنامه بلند مدت داریم باید کامل اجرا کنیم

نیکخواه بهرامی تاکید کرد: اگر ما یک برنامه بلند مدت داریم باید به طور کامل آن را اجرا کنیم نه اینکه مثلا محمد جمشیدی را حالا به واسطه اینکه سنش بالاست یا در سیستم فنی سرمربی جا ندارد، کنار بگذاریم و دو، سه بازیکنی را ببریم که کارایی خاصی ندارند. اگر بخواهیم لیستی از نفراتی که باید کنار بروند را تهیه کنیم و یک تیم برای آینده بسازیم، قطعا جمشیدی در رده چهارم، پنجم قرار می‌گرفت.

* باید به شکل دیگری از حدادی استفاده می‌کردیم

او درباره خداحافظی حامد حدادی گفت: از حامد دوست و رفیق چندین ساله خودم تشکر می کنم که خیلی برای تیم ملی زحمت کشید. بازیکنانی مانند حدادی سعی می کنند با قلب شان بازی کنند و دوست دارند تیم نتیجه بگیرد. حامد هم در این مدت یک آسیب دیدگی شدید داشت و به سختی توانست خودش را برساند هرچند همان بازیکن همیشگی نبود. حداقل اگر می خواستیم از او استفاده کنیم باید طور دیگری تیم را می چیدیم.

* بازی‌هایی انجام دادیم که در بسکتبال روز دنیا جایی ندارد

وی با اشاره به اینکه ما بازی هایی را ارائه دادیم که در بسکتبال روز دنیا جایی ندارد، گفت: من بازی ها را از طریق شبکه های خارجی می دیدم و چیزی که من را ناراحت کرد حرف‌های مفسرین بازی بود که در لحظاتی از بازی با لبنان اعلام کردند ایران باید خوشحال باشد که فقط 20 امتیاز از لبنان عقب است. این نزول چندین و چند پله ای برای بسکتبال ما است. البته عملکرد تیم ملی در جام جهانی عصاره کل بسکتبال ما است و ما باید در همه جای بسکتبال مان کار کنیم. این را هم باید در نظر بگیریم که اگر سهمیه آسیا 8 تیم نبود قطعا به جام جهانی هم نمی رسیدیم.

دیدگاه تان را بنویسید