جواد منافی در گفت وگو با جی پلاس؛

هرکسی در لیست تیم ملی فوتبال باشد حرف و حدیث پیش می آید!

پیشکسوت فوتبال درباره لیست جدید تیم ملی که از سوی قلعه نویی اعلام شده گفت: وقتی لیست اعلام می شود صحبت ها و نقدهای مختلفی است که چرا افرادی دعوت شدند یا نه و حرف و حدیث ایجاد می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جواد منافی، پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس درباره لیست تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: مربیگری سلیقه ای است و همیشه همینطور بوده؛ از زمان قدیم تا زمان کی روش و الان که امیر قلعه نویی سرمربی است، وقتی لیست اعلام می شود صحبت ها و نقدهای مختلفی است که چرا افرادی دعوت شدند یا نه. به نظر من مربی گری سلیقه ای است و باید به نظر سرمربی احترام گذاشت که به چه روش و شیوه ای بازی کند.

او ادامه داد: گاه ممکن است یک بازیکن را به دلیل مسائل انضباطی تنبیه کنند و در مقابل برای تشویق بازیکنی دعوتش کنند. اما در کل انتقاد همیشه وجود دارد و هر لیستی بیاید حرف و حدیث هایی دارد. باید به نظر کادرفنی احترام گذاشت و دلیل دعوت یا خط خوردن بازیکنان را هم باید از کادرفنی پرسید.

منافی درباره میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی و لزوم جوان گرایی در این تیم، گفت: گروهی از بازیکنان سن بالایی دارند و باید بازیکنان جوان جایگزین شوند که به نظرم باید این موضوع به تدریج رخ دهد. بعضی از بازیکنان دو یا حتی سه جام جهانی را تجربه کرده اند و باید پوست اندازی شود. البته اگر بازیکنی آماده باشد باید از او استفاده کرد اما در کل بهتر است به تدریج این تغییر نسل صورت بگیرد و فکر کنم بعد از بازی های آسیایی این اتفاق بیفتد و باید گروهی از بازیکنان جای خود را به جوانان بدهند.

او درباره اینکه آیا پتانسیل جوانگرایی در فوتبال ایران وجود دارد؟، گفت: ستاره آنچنانی نیست که مانند قبلا بازیکنانی بیایند و ستاره شوند.  در تیم امید بازیکنانی داریم که به مرور در لیگ بازی های خوبی دارند و مربیان هم به آن ها اعتماد دارند؛ هرچند زمان زیادی طول می کشد اما در لیگ برخی مربیان به جوان ها اعتماد دارند و از آن ها استفاده می کنند.

منافی ادامه داد: در تیم های بزرگ مثل پرسپولیس هم می بینیم که یحیی گل محمدی از یاسین سلمانی استفاده می کند و فکر کنم در تیم های امید و جوانان بازیکنانی داریم که به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوند. آقای قلعه نویی هم تیم امید را رصد می کند و در اردوی ترکیه هم بر کار تیم نظارت داشت و مطمئنا در آینده نزدیک از بچه های تیم امید نفراتی به تیم بزرگسالان تزریق می شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید