فینال والیبال قهرمانی آسیا: ایران ۰-۳ ژاپن

غروب والیبال ایران با عطایی؛ ژاپن جام را از ارومیه سوغات برد!

تیم ملی والیبال ژاپن قهرمان آسیا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، امروز به ایستگاه پایانی خود رسید و دو تیم مدعی ایران و ژاپن، در حضور بیش از 6 هزار تماشاگر، سالن غدیر ارومیه از ساعت 18 برای تعیین قهرمان این دوره از رقابت ها به مصاف هم رفتند و درنهایت ژاپنی ها با ارائه نمایشی بهتر نسبت به تیم ملی ایران، موفق شدند با نتیجه 3-0 به برتری برسند و قهرمان آسیا شوند.

ژاپن با این قهرمانی، به دهمین قهرمانی خود در آسیا دست یافت و ایران از کسب پنجمین قهرمانی بازماند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد طاهر وادی، میلاد عبادی پور، امین اسماعیل نژاد، محمدرضا حضرت پور، میثم صالحی و محمد ولی زاده آغاز کرد و ژاپن هم با سکیتا، تایشی اونودرا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، یوجی نیشیدا، یامائوچی و یاماموتو پا به بازی فینال گذاشت.

 

 

ست اول: ایران 20-25 ژاپن

ست اول دیدار فینال، در میان شور و غوغای وصف نشدنی تماشاگران ایرانی حاضر سالن غدیر ارومیه آغاز شد و دو تیم پا به پای هم در امتیازگیری پیش رفتند. ستارگان دو تیم هر کدام در هر فرصتی، خودی نشان می دادند و تلاش می کردند تا بازی را به نفع تیم خود برگردانند. از دفاع های مستحکم سیدمحمد موسوی تا خطای توری که نیشیدا با اطمینان خاطر از مدافعین ایران گرفت. درنهایت در لحظاتی پایانی ست، ژاپن با استفاده از اشتباهات فردی بازیکنان ایران توانست چند امتیاز جلو بیفتد و این ست پرتلاطم را با نتیجه 25-20 به سود خود خاتمه دهد.

 

ست دوم: ایران 18-25 ژاپن

در ست دوم، شرایط از همان ابتدا به سود تیم ملی ژاپن پیش رفت و آن ها بدون توجه به جو حاکم بر سالن غدیر، نمایش بی نقصی از خود ارائه دادند. در نقطه مقابل، ایران از لحاظ روحی تحت تاثیر شکست در ست اول بود و نتوانست نمایش خوبی در این ست از خود نشان دهد. دریافت ها و سرویس های شاگردان بهروز عطایی اصلا چنگی به دل نمی زد و حتی تغییرات و تعویض های مکرر هم دردی از تیم ایران در این ست دوا نکرد و شاگردان فیلیپ بلین پس از این که هر دو وقت استراحت فنی ست دوم را به سود خود پایان دادند، توانستند این ست را هم با نتیجه 25-18 به نفع خود رقم بزنند.

 

ست سوم: ایران 18-25 ژاپن

شرایط در ست سوم هم چندان تفاوتی نکرد. ژاپن همچنان تیم برتر زمین بود و از همان ابتدای ست، فاصله مطمئنی را با تیم ایران ایجاد کرد و تلاش بازیکنان تیم ایران هم به شکلی نبود که بتواند این فاصله را کاهش دهد. ژاپن با سرویس های هدفمند و دقیق، عملا ابتکار عمل بازی را به دست گرفته بود و ایران هم قدر معدود فرصت های حمله را نمی دانست و توپ ها را از دست می داد تا در نهایت این ست هم با نتیجه 25-18 به سود ژاپن خاتمه یابد و این تیم با برد سه بر صفر، عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورد.

دیدگاه تان را بنویسید