قهرمانی آسیاl ایران ۳ - چین ۰

والیبال ایران حریف ژاپن در فینال جام 22

شاگردان بهروز عطایی با عبور از سد چین به فینال آسیا رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم های ملی والیبال ایران و چین در مرحله نیمه نهایی والیبال قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند که در پایان ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل حریف به فینال راه یافت.

تیم ایران در این بازی با نتایج 25 بر 20، 25 بر 23 و 25 بر 23 در سه ست متوالی پیروز شد.

پیش از این در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی، ژاپن با برتری 3 بر 1 مقابل قطر فینالیست شده بود و به این ترتیب، فینال رقابت های والیبال قهرمانی آسیا بین ایران و ژاپن برگزار خواهد شد.

میلاد عبادی‌پور با کسب 11 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار را از آن خود کرد و بین وانگ بازیکن شماره 23 چین با 12 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه بود.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه 75 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 42 پوئن در حمله، 8 امتیاز در دفاع، 5 پوئن سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف بود.

بازیکنان تیم ملی چین نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 66 امتیاز کسب کردند که شامل 30 امتیاز حمله، 6 دفاع و 30 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

ست اول (25- 20 برنده ایران)

دو تیم در ست اول نبردی پایاپای داشتند اما تیم ایران توانست 12 بر 9 از رقیب پیش بیفتد و هووا مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. همین توقف بازی سبب شد آن ها امتیازات عقب افتاده را جبران کنند و بازی به تساوی 15 بر 15 کشید. در ادامه اما ایران در سرویس و اسپک قدرتمند تر عمل کرد توانست با اختلاف امتیاز بالا در نهایت 25 بر 20 برنده ست اول شود.

ست دوم (25-23 برنده ایران)

در ست دوم تیم ایران بازی را پر قدرت شروع کرد و توانست 6 بر  2 جلو بیفتد اما چینی ها موفق شدند این اختلاف را جبران کنند و به بازی برگردند. چینی ها در ادامه موفق شدند از تیم ایران پیشی بگیرند و با عملکرد خوب در سرویس، با نتیجه 16 بر 15 از ایران جلو بیفتند. در ادامه بازی با همین روال پایاپای دنبال شد تا اینکه عملکرد خوب صابر کاظمی، ورق را به نفع ایران برگرداند و شاگردان عطایی موفق شدند با اختلاف یک امتیاز جلو بیفتند تا نهایتا این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران به پایان برسد.

ست سوم ( 25 بر23 برنده ایران)

در ست سوم چینی ها بازی را بهتر شروع کردند و با تمام قدرت به میدان آمدند تا بتوانند نتیجه را جبران کنند؛ همین روند باعث شد برتری بازی در دست چینی ها باشد و آن ها 11 بر 9 از ایران پیشی بگیرند. در ادامه این روند ادامه داشت تا اینکه ایران موفق شد در امتیاز 14 بازی را به تساوی بکشاند. شاگردان عطایی در نهایت موفق شدند بازی را به نفع خود برگردانند و با نتیجه 19 بر 17 جلو افتادند و نهایتا با پیروزی 25 بر 23 ایران، شاگردان عطایی فینالیست شدند.

دیدگاه تان را بنویسید