اعتراض دسته جمعی استقلالی ها به داوری/ مرادمند بازهم از سربازی گفت

استقلالی ها در پایان دیدار مقابل سپاهان به قضاوت کوپال ناظمی معترض شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  در پایان دیدار استقلال مقابل سپاهان که با پیروزی یک بر صفر طلایی پوشان همراه شد، مربی و بازیکنان استقلال به مانند جواد نکونام به داوری بازی معترض شدند.

حمیدرضا رجبی مربی استقلال پس از شکست یک بر صفر این تیم مقابل سپاهان گفت: از بچه‌ها تشکر می‌کنم که بازی قابل قبولی ارائه کردند. موقعیت‌های خیلی بیشتری نسبت به سپاهان داشتیم و شایسته پیروزی بودیم، اما حریف روی یک غفلت به گل رسید. فیلم صحنه پنالتی را بازبینی کردیم، زکی‌پور (مدافع سپاهان) روی ارسلان مطهری خطا کرد. این گل صد درصد مردود بود.

وی در مورد اخراج خودش از کنار زمین در دقایق پایانی نیمه نخست تصریح کرد: بعد از اینکه ترقه زدند، داخل زمین رفتم تا بچه‌ها را کنار بکشم. با این حال متأسفانه داور مرا اخراج کرد. تیم ما شایسته پیروزی بود و باید سه امتیاز را می‌گرفتیم. امیدوارم در آینده داوری‌های بهتری ببینیم. کوپال ناظمی داور بسیار خوب و توانایی است، اما کیفیت داوری خوب خودش را در این بازی نشان نداد.

مربی تیم استقلال درباره اینکه به نظر می‌رسید پیش از خطای منجر به پنالتی سپاهان، توپ از خط طولی رد شده بود،‌ گفت: آن صحنه مشخص بود که توپ از خط طولی عبور کرد، اما داور این صحنه را ندید و خطا گرفت. باید خطای مدافع حریف اعلام می‌شد که این اتفاق نیفتاد. با وجود اینکه کمبودهایی داریم، بازیکنان استقلال با جان و دل بازی کردند. شرایط امسال استقلال در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده، اما راهی جز مبارزه و جنگیدن نداریم.

ارسلان مطهری نیز بعد از اولین شکست فصل استقلال گفت: همانطور که خودتان دیدید یک بازی انجام دادیم که در آن حتی یک موقعیت به تیم حریف ندادیم. اول اینکه زمین ورزشگاه (نقش جهان) افتضاح بود و در شأن بازی نبود. دوم اینکه در صحنه پنالتی که برای حریف گرفتند قبل از اینکه خطای هند اعلام شود روی من خطا شد. هر کارشناسی فیلم بازی را می‌بیند، نظرش را بگوید.

وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت نظر کارشناسان اعلام شده است، تصریح کرد: اعلام‌نظر کارشناسان دیگر به درد ما نمی‌خورد. دو سال است که کارشناسان داوری می‌گویند خطا بوده است. سال گذشته چند امتیاز بابت داوری از دست دادیم. سه امتیاز سر پنالتی دادیم، چرا ادامه می‌دهید؟! بس کنید! شما صحنه هُل دادن من را ندید، اما هند را دیدید؟ هند شد؟ تیم دیگری بود این کار را می‌کردید؟! فقط برای استقلال اینطور است.

مهاجم تیم فوتبال استقلال با اشاره به موقعیت‌سوزی‌های تیمش گفت: ما امروز خیلی خوب بازی کردیم. اگر موقعیت‌های‌مان را به گل تبدیل می‌کردیم حتی خود من دقت می‌کردم، با احترام به تیم حریف با اختلاف دو یا سه گُل برنده می‌شدیم. ولی این اتفاقاتی که می‌افتد در شأن لیگ نیست. نمی‌دانم چه بگویم، فقط از هواداران عذرخواهی می‌کنم.

مطهری درباره علت تعویضش خاطر نشان کرد: مطمئناً هر بازیکنی خسته می‌شود. مسلماً کمبود بازیکن و سنگینی مسابقات به ما فشار وارد می‌کند. ما از فشار زیاد سال قبل که وحشتناک از همه طرف زیاد بود، امروز وارد لیگ جدید شدیم. همین مشکلات با ما از سال قبل به امسال منتقل شده و حتی مشغول افزایش هم هست. چه کسی باید مشکل را حل کند؟! البته اینقدر در این مورد صحبت کردیم حالم به‌هم می‌خورد. فقط داوران را درست انتخاب کنید.

محمدحسین مرادمند گفت: نمی‌خواهم در رابطه با داوری حرف‌های کلیشه‌ای بزنم تا دو ساعت دیگر محرومم کنند. داوران با این پول کمی که می‌گیرند زحمت می‌کشند ولی حرفم این است که جسورانه قضاوت کنند. قبل از پنالتی، بازیکن سپاهان ارسلان مطهری را هل داد. من فقط درباره این صحنه صحبت می‌کنم.

وی در مورد مشکلات استقلال تصریح کرد: از کجای استقلال صحبت کنم؟ اجازه نمی‌دهند هواداران‌مان به ورزشگاه بیایند و آنقدر تنها هستیم که نمی‌دانیم چه چیزی بگوییم. سپاهانی‌ها دارند و هزینه می‌کنند. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید «دارندگی و برازندگی» اما ما یک تیم هستیم با رزومه صد ساله و 30 میلیون هوادار. ما زحمت می‌کشیم که دل هوادار را خوش کنیم اما به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. باید کادر مدیریتی خوب، باشگاه را مدیریت کند. ما تیم تنهایی هستیم. چرا هواداران‌‌مان را به ورزشگاه راه نمی‌دهند؟ هواداران معترض هستند چون حق دارند.

مدافع استقلال در واکنش به معافیت یک ماهه میلاد سرلک، هافبک پرسپولیس و اینکه او مشمول چنین قانونی نشد، گفت: در مورد سرلک صحبت نمی‌کنم و در رابطه با خودم حرف می‌زنم. زمانی که قرار بود سرباز شوم فقط گفتم یکی دو ماه به من فرصت دهید تا فوتبالم را بازی کنم. سربازی وظیفه است و بعد از آن به سربازی می‌روم ولی اجازه ندادند.

زبیر نیک‌نفس نیز بعد از این باخت گفت: بازی سنگینی بود. ما خوب بازی کردیم و موقعیت آنچنانی به سپاهان ندادیم و با نصفه موقعیت بازی را بردند.

وی با اشاره به پنالتی سپاهان تصریح کرد: قبل از اعلام پنالتی، میلاد زکی‌پور ارسلان مطهری را هُل داد. در نیمه دوم نیز، ضربه مهرداد محمدی به دست بازیکن حریف خورد. در چنین بازی‌هایی تک صحنه‌ها نتیجه را مشخص می‌کند و این اتفاق برای ما افتاد و در دیداری که حق‌مان نبود، باختیم.

هافبک تیم فوتبال استقلال در مورد عدم کارایی هافبک‌های دو تیم خاطر نشان کرد: دو تیم بازیکنان بزرگی دارند و یکدیگر را آنالیز می‌کنند. سپاهان مثل بازی‌های قبل موقعیت نداشت. ورزشگاه نقش جهان همیشه چمن خوبی داشت، ولی نمی‌دانم چرا به این شکل درآمده است. در این زمین راه رفتن سخت است، چه برسد به اینکه بازی کنید. این زمین چمن نیست و پستی و بلندی زیادی داشت. ما منطقی بازی کردیم و موقعیت‌ هم داشتیم.

نیک‌نفس راجع به اینکه اتفاقات نقل‌وانتقالات استقلال در این بازی خودش را نشان داد، گفت: فکر نمی‌کنم چنین چیزی باشد. اگر سپاهان با موقعیت‌های زیادی می‌برد، می‌توانستیم این حرف را بزنیم. تازه هفته سوم است و بازی به بازی فکر می‌کنیم.

روزبه چشمی، مدافع استقلال گفت: به بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید می‌گویم. سپاهان فقط در همان صحنه پنالتی روی دروازه ما خطر ایجاد کرد. در همان صحنه هم به خود داور گفتم که روی هند حرفی نیست اما چند ثانیه قبلش میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری را هل داد. اصلا نباید آن را کارشناسی کرد و تصاویر گویای همه چیز است. نکته دوم، هند بازیکن سپاهان است که داور برای ما پنالتی نگرفت.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد زور سپاهان به خاطر هوادارانش است. نمی‌شود سپاهان اینجا با هوادارانش میزبانی کند و ما در آزادی نتوانیم هوادارنمان را ببینیم. باید داوری‌ها عادلانه باشد. ما در باشگاه خودمان کم مشکل نداریم. ما در اصفهان جنگیدیم و موقعیت گل بیشتری داشتیم. روی همان کرنر هم موقعیت ایجاد کردند. دو بازیکن آن‌ها مدافعان ما را گرفته بودند. باید از بازیکن و کادر فنی ما تشکر شود زیرا خوب جنگیدند. باید ۳ امتیاز را می‌گرفتیم و حتی مساوی هم حقمان نبود. شرایط باید برابر باشد و ما هم باید هوادارانمان را داشته باشیم. ما از داوران نمی‌خواهیم به ضرر رقیبان ما بگیرند، فقط نه به ضرر ما بگیرند و نه تیم دیگری. خواهشمندیم عادلانه قضاوت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید