استعفا دادم؛ قتل که نکردم!

روبرتو مانچینی، سرمربی سابق ایتالیا، نسبت به انتقادات برای کناره‌گیری از تیم ملی واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روبرتو مانچینی مصاحبه دیگری انجام داده و تأیید کرد که "ماه‌ها" به استعفا از سرمربیگری ایتالیا فکر می‌کرد.

این سرمربی ایتالیایی استعفای خود را شنبه‌شب ارائه کرد و فدراسیون فوتبال ایتالیا بعد از ظهر یکشنبه آن را تأیید کرد.

او با روزنامه لا رپوبلیکا مصاحبه کرد و علیه رئیس فدراسیون موضع گرفت. او در مصاحبه جدیدش دلایل دیگری را برای استعفا توضیح می‌دهد.

مانچینی به کوریره دلو اسپورت گفت: «پس از پنج سال و نیم، ممکن است این اتفاق بیفتد. دو سال و نیم دیگر از قرارداد من باقی مانده بود؛ اما من ماه‌ها به این موضوع فکر می‌کردم و شاید لحظه‌ای رسیده بود که از این قرارداد جدا شوم. وقتی احساس می‌کنید که برخی موقعیت‌ها از درون تغییر می‌کنند، به این معنی است که در هر صورت به سمت پایان حرکت می‌کنید. فکر نمی‌کنم نسبت به کسی بی‌احترامی کرده باشم، مطمئناً کسی را نکشته‌ام. از خواندن و شنیدن بعضی چیزها ناراحت شدم.»

او می‌گوید که قصد دارد به مربیگری ادامه بدهد: «امیدوارم ادامه دهم؛ زیرا از مربیگری در ایتالیا بسیار لذت بردم؛ اما وقتی شرایط تغییر کرد و متوجه شدم که زمان آن رسیده، باید زودتر این کار را انجام می‌دادم. با اندوه فراوان، این کاری بود که من انجام دادم. می‌دانم، لحظه سختی است؛ اما تیم در ماه ژوئن در لیگ ملت‌ها بازی کرد. من آن‌ها را کنار راه نمی‌گذارم و هنگام روز قبل از شروع فصل نیست. وقتی ملی‌پوشان را برای یک مسابقه آماده می‌کنید، به هر حال فقط یک هفته زمان برای تمرین دارید. این کار واضح است. بنابراین شنیدن این همه انتقاد از زمان‌بندی من درست نیست. لحظه مناسبی برای رفتن بود.»

مانچینی در ماه می 2018 سرمربیگری ایتالیا را آغاز کرده بود و 61 بازی روی نیمکت آتزوری حضور داشت که حاصل آن 39 پیروزی، 13 تساوی و تنها 9 شکست بود.

درحالی‌که او توانست ملی‌پوشان را در یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی به قهرمانی برساند، از راهیابی به جام جهانی 2022 قطر ناکام ماند. آخرین بازی او پیروزی 3-2 مقابل هلند در 18 ژوئن بود که سوم لیگ ملت‌ها را به دست آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید