فاطمه رشیدی در گفت و گو با جی پلاس؛

به تیم ملی والیبال زنان شوک وارد شد/ هانگژو را به لطف دوستان از دست دادیم!

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران گفت: در اردوهای گذشته ما کادر فنی مرد حضور داشت اما این بار نزدیک به مسابقات قهرمانی آسیا از حضورشان در تمرین ممانعت به عمل آمد و به تیم شوک وارد شد.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی والیبال زنان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص لغو اردوی تیم ملی به دلیل ممانعت از حضور مربیان مرد گفت: اردوی متصل به اعزام مسابقات قهرمانی آسیا برای ما خیلی مهم بود و تمام اعضای کادر فنی باید حضور داشتند که در اردوهای قبل هم همین طور بود اما دقیقا نزدیک به مسابقات وقتی این اتفاقات می‌افتد به تیم شوک وارد می‌شود. زمانی که خبر عدم اعزام ما به بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شد سعی کردیم انگیزه را به بازیکنان برگردانیم تا برای قهرمانی آسیا تلاش کنند اما با این اتفاقات تصمیم گرفتیم تمرین را برگزارنکنیم چون نمی‌توانیم بدون کادر فنی ناقص تمرین کنیم.

او با اشاره به شرایط فنی بازیکنان گفت: امسال بازیکنان ما میانگین سنی پایینی دارند و با توجه به این شرایط نیازمند آرامش هستند تا بتوانند بدون دغدغه فقط به فکر فعالیت ورزشی باشند. تمام سعی ما این است که بچه‌های تیم وارد این بازی‌ها نشوند چون به هر حال حضور نداشتن کادر فنی در روحیه تاثیر گذار است و متاسفانه صدماتی هم داشته اما در تلاشیم بازیکنان را برای مسابقات مهم پیش رو به مرز آمادگی برسانیم.

رشیدی در ادامه با بیان مشکلات والیبال زنان گفت: دختران ما به سختی به اردوها می‌آیند چون شرایط اردویی و زندگی زنان با آقایان کاملا متفاوت است. بانوان هنوز به صورت حرفه‌ای والیبال بازی نمی‌کنند بنابراین وقتی لیگ تمام می‌شود تمایلی به حضور در اردوی تیم ملی ندارند با این وجود بازیکنان باجسارتی داریم که وارد تمرینات تیم ملی شدند؛ تعداد محدودی بازیکن داریم که باید بیشترین و بهترین استفاده را از آنها ببریم.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان در پایان صحبت‌های خود گفت: امسال چهار تورنمنت در پیش داشتیم که می‌توانست مسابقات سختی برای ما باشد؛ بازی‌های آسیایی را به لطف دوستان از دست دادیم و حذف شدیم درحالی که تیم‌هایی به این رقابت می‌روند که از نظر رنکینگ پایین تر از ما هستند. متاسفانه نتوانستیم مانند حریفان به طور مداوم بازی تدارکاتی داشته باشیم؛ سال گذشته با سه کشور بازی دوستانه انجام دادیم اما امسال فقط به اندونزی رفتیم. بازیکنان ما نیاز به تجربه زیادی دارند؛ درخواست می‌کنم این کار انجام شود چون این بازیکنان می‌توانند در سال‌های آینده نسل طلایی شوند.  

 

دیدگاه تان را بنویسید