جی پلاس

صعود هلند و سوئد به یک چهارم نهایی/ آمریکا از جام جهانی زنان حذف شد

تیم فوتبال زنان هلند و سوئد با غلبه بر حریفانشان توانستند به یک چهارم نهایی صعود کنند و مدافع عنوان قهرمانی حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در ادامه بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ هلند و سوئد با پیروزی برابر حریفانشان توانستند در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرند و آمریکا از این رقابت ها کنار رفت. 

در نخستین دیدار بامداد یکشنبه هلند برابر آفریقای جنوبی قرار گرفت و با دو گل پیروز شد. نارنجی پوشان در دقیقه ۹ با ضربه سر رورد به گل رسیدند. بیراستین در دقیقه ۶۸ گل دوم هلند را به ثمر رساند. آفریقای جنوبی با وجود داشتن موقعیت گلزنی نتوانست حتی یک بار دروازه حریف اروپایی اش را باز کند و از این رقابت ها حذف شد. 

جام جهانی فوتبال زنان

در دیگر دیدار امروز آمریکا به مصاف سوئد رفت و مدافع عنوان قهرمانی در ضربات پنالتی مغلوب حریفش شد. سوئد شروع خوبی داشت اما با گذشت زمان آمریکا صاحب توپ و میانه میدان شد. با این حال حملات مدافع عنوان قهرمانی بی فایده بود و نیمه اول بدون گل تمام شد. برتری آمریکا در ۴۵ دقیقه دوم ادامه داشت ولی موسویچ اجازه نداد تک موقعیت های این تیم تبدیل به گل شود و بازی در وقت های اضافه دنبال شد. در این ۳۰ دقیقه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و برنده باید در ضربات پنالتی مشخص می شد. سوئد توانست ۵ بر ۴ پیروز شود و در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد. 

جام جهانی فوتبال زنان

دیدگاه تان را بنویسید