به لیگ ملت ها خوش آمدید؛ پایان حسرت مردان ترکیه ای

تیم ملی والیبال مردان ترکیه سر انجام به آرزوی خود رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در چارچوب چلنجر کاپ و در فینال این مسابقات تیم ملی والیبال ترکیه در یک بازی زیبا توانست با نتیجه سه بر دو قطر را شکست دهد و بالاخره با شکستن طلسم برای اولین بار راهی لیگ ملتهای والیبال در فصل آینده شود و جایگزین تیم رده آخری و سقوط کرده چین شود.

در این مسابقه که در حضور پر شور تماشاگران قطری و ترکیه‌ای در دوحه برگزار شد تیم ملی ترکیه با سرمربیگری آلبرتو جولیانی ست های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۹ پیروز شد و قطری ها هم گیم دوم و چهارم را ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کردند.

در این بازی آدیس لاگومژیا، افه بایرام و شوباشی همانند بازی های قبل امتیاز آوران تیم ترکیه بودند و در تیم قطر نیز حمد مبارک، رایمی ابراهیم و رنان ریبرو روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

حالا ترکیه با این قهرمانی و صعود به لیگ ملتهای والیبال در فصل ۲۰۲۴ یکی از کشورهایی خواهد بود که هم در بخش مردان و هم زنان در VNL تیم خواهد داشت و می‌توانند والیبال خود را این بار در بخش مردان به جهان معرفی کنند.

ترکیه این شانس را خواهد داشت که در صورت عدم صعود به المپیک در پنجره انتخابی با حضور در لیگ ملتهای والیبال امتیازات خود را در رنکینگ جهانی اضافه کند و یکی از مسافرین المپیک شود، این تیم هم اکنون فاصله امتیازی کمی با ایران در رنکینگ جهانی دارد و در صورت لغزش ایران می‌توانند جای ما را در رنکینگ بگیرند.

قطری ها هم که از این فرصت استثنایی نتوانستند استفاده کنند، اکنون باید خود را برای جام ملتهای آسیا آماده نمایند. هدف این تیم برای این تورنمنت حضور در جمع چهار تیم خواهد بود. گفتنی است تیم اوکراین نیز با برتری سه بر یک مقابل شیلی عنوان سومی این تورنمنت را به دست آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید