اسماعیل حلالی در گفت گو با جی پلاس؛

فدراسیون فوتبال ما همه چیزش با ناز است/ امیدوارم تیم ملی امید در هانگژو سردرگم نباشد

کارشناس فوتبال درباره شرایط تیم امید ایران گفت: مهم ترین رقیب ما در بازی های آسیایی عربستان است و امیدوارم در آن بازی ها تیم امید سردرگم بازی نکند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی امید ایران در گروه بندی بازی های آسیایی، با تیم های ویتنام، مغولستان و عربستان هم گروه شد. اسماعیل حلالی، بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی فوتبال امید گفت: در تیم امید مهره های بدی نداریم و هر ساله در تیم امید چند بازیکن تاثیرگذار داریم. بعضی سال ها این بازیکن ها در لیگ بیشتر بازی می کنند اما بعضی وقت ها نه؛ الان هم تعداد محدودی از بازیکنان تیم ملی امید در لیگ برتر نقش پررنگی دارند، هرچند لیگ جوان شده اما مربیان دست به عصا تر شده اند و چندان به این بچه ها بازی نمی رسد.

او ادامه داد: بازی کردن این بازیکنان نقش زیادی در رشد و پیشرفت آن ها دارد، الان لیگ روی ستاره های جوان ما نمی چرخد و صرفا دو- سه بازیکن هستند که مشمول  رده امید باشند و در سن پایین قابل اعتماد باشند که مربیان بتوانند روی آن ها حساب کنند. در حالی که چنین فوتبالیست هایی مانند حسین زاده و... که در لیگ پدیده شوند و بتوانند در تیم امید هم به ما کمک کنند، کم هستند. امسال هم از این سال هاست که یکی دو نفر مانند سلمانی و بقیه داریم. اما در هر صورت وظیفه ما و باشگاه ها کمک به تیم امید است هرچند تیم خیلی دیر بسته شده است.

حلالی درباره شرایط کادرفنی و احتمال موفقیت تیم امید با کادر فعلی گفت: فدراسیون ما همه چیزش ناز است و می گذارد دو سال بگذرد بعد تازه تکلیف تیم را مشخص می کند. من به عنوان یک مربی حامی آقای عنایتی هستم؛ بماند که او چطور انتخاب شد، اما الان وظیفه من این است که حمایت کنم. با این وجود می بینیم در کشور ما همیشه در بخش انتخاب، بدترین انتخاب را می کنند بعد جلوتر که می آیند بهانه می آورند، در حالی که انتخاب مهم ترین بخش کار است که ما قسمت بزرگی از آن را با روابط و داد و ستد انجام می دهیم.

او گفت: من شاهد بودم در دوره های قبلی چطور چنین اتفاقاتی می افتاد، اما در کل دود همه این مشکلات به چشم فوتبال و بازیکنان تیم ملی ما می رود. چون تصمیمات خوبی نمی گیریم؛ آقای عنایتی اصلا در رده های پایه کار نکرده بود و شناختی از رده های جوانان و امید نداشت، هرچند در این سه سالی که مربی گری کرده نشان داده مربی مستعدی است و اگر شرایط فراهم باشد می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد و وظیفه ما هم این است که به او کمک کنیم. باشگاه ها هم باید در این شرایط به او و تیم امید کمک کنند.

این مربی و کارشناس فوتبال در پایان درباره همگروه های تیم ملی امید در بازی های آسیایی گفت: درباره رقبا هم فکر کنم رقیب جدی ما عربستان باشد چون در یک دهه اخیر در بخش زیربنایی خیلی خوب کار کرده اند و مربیان حرفه ای گذاشتند که می تواند حریف اصلی ما باشد. ما در بازی های قبلی هم که با عنایتی بازی کردیم تیم شکل مناسبی نداشت، به خصوص وقتی عقب می افتاد و هیچ برنامه ای برای جبران نتیجه نبود که امیدوارم در این مدت این مشکلات را رفع کنند تا مثل آن بازی ها سردرگم نباشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید