میزان دستمزد داوران ایرانی خجالت آور است

موعود بنیادی فر میزان دستمزد داوران ایرانی در سطح جهان را مایه خجالت دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ موعود بنیادی‌فر، نفر اول لیست داوران الیت کشورمان پس از اسماعیل صفیری در مقابل تاج به گلایه از شرایط داوری پرداخت و گفت: به ایران در داوری به یک چشم یک بچه سرراهی نگاه می‌کنند. باور کنید وقتی به خارج از کشور می‌رویم نمی‌توانیم به همکاران خود بگوییم برای هر بازی ۱۰۰ دلار می‌گیریم.

وی افزود: از افشاریان گلایه مند هستم که می‌گوید دستمزد داوران باید ۲ برابر شود‌. خارج از کشور روی‌مان نمی‌شود حتی بگوییم برای هر بازی ۲۰۰ دلار می‌گیریم. ببینید چه هجمه‌ها و فشارهایی به داوری وارد می‌شود. پول یک جفت کفش مناسب ۵ میلیون تومان لست و با حقوق یک بازی ما برابر است. صحبت می‌شود یک بازیکن ۱۰۰ میلیارد می‌خواهد قرارداد ببندد اما حق الزحمه تمام داوران ۱۰ تا ۱۵ میلیارد نمی‌شود.

داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: در شان این بچه‌ها نیست یک بازی‌ای که بازیکنانش میلیاردها تومان قیمت دارند، با ۵ میلیون تومان قضاوت کند. از تاج خواهش می‌کنم همانگونه در دوره ریاست خودش در کمیته داوران اتفاقات خیلی خوبی برای داوری افتاد بازهم این رویه را تکرار کند. از ارکان قضایی فدراسیون و حسن‌زاده تشکر می‌کنم که از ما حمایت کردند اما خواهش می‌کنم بیشتر از ما حمایت کنند تا هجمه‌ها کمتر شود.

بنیادی‌فر تاکید کرد: همه چیز را در گروی VAR نگذاریم و دست کم سیستم رادیویی به لیگ ما اضافه شود. در همین دربی اخیر دیدید چه اتفاقاتی درمورد سیستم رادیویی افتاد. ما هنوز امکانات اولیه را نداریم . اگر پول باشد، راهکار برای ورود تجهیزات وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: از حمایت‌ها و پیگیری‌های تاج درمورد VAR تشکر می‌کنم‌ اما خواهش دارم کمک کنید سریع‌تر بیاید. کشورهای درجه دو آسیا مثل عراق و تاجیکستان هم کار را شروع کرده‌اند اما هنوز اندرخم یک کوچه هستیم. اگر کمک می‌خواهید ما هم ارتباطاتی داریم تا این سیستم بیاید. اگر VAR نباشد دست کم از داوران بین المللی توقع نداشته باشید و رسانه‌ها نیز نگویند داوران ما بازی‌های بین‌المللی را سوت نمی‌زنند.

داور بین‌المللی فوتبال ایران افرود: باید VAR بیاید تا اشتباهات داوری از ۲۱ درصد گمتر شود و بار دیگر جامعه داوری گل سرسبد فوتبال ایران شود. در پایان از اعضای هیات رئیسه تشکر می‌کنم‌ که در تلاش برای رفع مشکلات هستند.

دیدگاه تان را بنویسید