ایران در سید نخست مقدماتی جام جهانی 2026

تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از تیم های سید یک در رقابت های انتخابی جام جهانی شرکت می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با اعلام آخرین رنکینگ فیفا تا پیش از برگزاری مراسم قرعه کشی مقدماتی جام جهانی 2026، تیم ملی ایران در کنار هشت کشور مدعی دیگر، در سید نخست قرار گرفت. جایی که در تاریخ 27 ژوئیه (5 مرداد) مراسم قرعه کشی برگزار می شود.

مرحله نخست مقدماتی جام جهانی 2026، از اکتبر امسال آغاز می شود که تیم های رنکینگ 26 تا 47 آسیا در دو بازی رفت و برگشت به مصاف هم می روند تا چهره یازده تیم برنده جهت صعود به مرحله گروهی مشخص شود. این یازده تیم به همراه کشورهای رده اول تا 25 رنکینگ آسیا در 9 گروه چهار تیمی تقسیم شده تا 36 کشور حاضر در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی مشخص شود.

تیم های ملی ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان، قطر، عراق، عمان و امارات در سید نخست قرار دارند و نام این کشورها به عنوان سرگروه از گلدان خارج می شود، در نتیجه تقابلی با یکدیگر نخواهند داشت. در سید دوم نیز ازبکستان، چین، اردن، بحرین، سوریه، ویتنام، فلسطین، قرقیزستان و هند قرار دارند.

سیدم سوم نیز شامل کشورهای لبنان، تاجیکستان، تایلند، کره شمالی، فیلیپین، مالزی، کویت، ترکمنستان و هنگ کنگ خواهد بود. برای تعیین سید چهارم نیز 18 تیم باید با هم رقابت کنند تا تکلیف 9 تیم صعود کننده به دور گروهی مشخص شود.

پس از انجام مراسم قرعه کشی، 9 گروه با حضور چهار تیم تشکیل می شود. تیم ملی ایران نیز 6 مسابقه خود در این دور را در بازه زمانی 25 آبان تا 22 خرداد 1403 برگزار می کند. تیم های اول و دوم این 9 گروه راهی دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی می شوند و این 18 تیم راه یافته، به صورت خودکار جواز حضور در مسابقات جام ملت های آسیا 2027 را نیز به دست می آورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید