جی پلاس

فسخ قرارداد بیرانوند، پیشنهاد 100 میلیاردی و فوتبال در سرزمین عجایب!

اتفاقات عجیب و غریب پیرامون فسخ قرارداد بیرانوند پرسپولیس تعجب خیلی ها را برانگیخته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امیررضا احمدی- یک آمار جهانی نشان داده بعد از بانکداری و بیمه، فوتبال سومین صنعت پولساز دنیاست؛ ورزشی که گردش مالی آن در دنیا با بیمه و بانکداری رقابت می کند و همین نکته گواه عظمت درآمدی این رشته ورزشی است. هرچقدر این رشته در دنیا مستقل، پولساز، شادی بخش و بر اساس حساب و کتاب است، به همان اندازه در ایران بی برنامه، بدون درآمد و سود است تا جایی که باشگاه های بزرگ آن نظیر استقلال و پرسپولیس مستقیما از بیت المال و جیب مردم ارتزاق می کنند و عملا هیچ خروجی و تراز مثبتی ندارند، بلکه فقط اسکناس ها را می بلعند و هزار تومان هم خروجی مالی ندارند.

البته پرداختن به این موضوع باید از جهات مختلف باشد که مورد این بحث نیست اما اتفاق عجیبی که در یکی- دو روز اخیر باعث شده این قضیه سر باز کند، حواشی عجیب پیرامون فسخ قرارداد بیرانوند است.

دروازه بان پرسپولیس روز گذشته و پس از سه بار ارسال نوتیس به باشگاه، قراردادش را فسخ کرد تا شرایط عجیبی به وجود بیاید. بیرو که طلب خود از پرسپولیس را می خواهد، با این تیم فسخ کرد و بلافاصله خبری مبنی بر پیشنهاد 90 تا 100 میلیاردی استقلال به این بازیکن به گوش رسید تا مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس غلغله بر پا شود.

اگر چه در دنیای حرفه ای فوتبال، بازیکن حق دارد مطالباتش را بخواهد و بر اساس قوانین در صورت عدم دریافت آن در زمان مقتضی، قراردادش را فسخ کند. اما در ایران همه چیز برعکس است و در حالی که شنیده می شود بازیکنی به جای پول نقد بیت کوین دریافت کرده و بی درایتی باشگاه باعث شده تا الان مدرکی در دست نداشته باشد، یک بازیکن نیز این گونه برای باشگاه طاقچه بالا می گذارد و گرو کشی می کند، مدام از رفتن به اردوی رقیب می گوید و عملا تیشه به ریشه محبوبیتش می زند تا فقط به خواسته خود برسد در حالی که می تواند بدون جنجال و حاشیه به هر تیمی که دلش می خواهد برود.

در شرایطی که بیرانوند هر وقت خواسته از پرسپولیس رفته و همیشه در باشگاه به رویش باز بوده تا هر وقت افت کرد، برگردد و از فرصت حضور در آن برای رسیدن دوباره به تیم ملی استفاده کند، مدام گروکشی می کند و برای باشگاه طاقچه بالا می گذارد تا صرفا با بازارگرمی صفرهای قراردادش را زیاد کند.

از سوی دیگر هم یک هوادار استقلال پیدا می شود که بخواهد مبلغی حدود 100 میلیارد که معادل 2 و نیم میلیون دلار است را خرج کند تا یک دروازه بان راهی تیم آبی پایتخت شود. رقم گزافی که می تواند صرف زیر ساخت های این باشگاه شود، از حجم بدهی هایش بکاهد و کاری کند که این باشگاه در سال های آینده چندین بیرانوند تحویل فوتبال ایران بدهد اما در فوتبال ایران هیچ چیز روی حساب و کتاب نیست و همین موضوع باعث شده تا هوادار این گونه مقابل باشگاه تجمع کند، بازیکن برای باشگاه ناز کند و نهایتا یک نفر بخواهد اینگونه مرزهای مالی در فوتبال را جا به جا کند!

دیدگاه تان را بنویسید