جی پلاس

بارسلونا از چه روشی برای امضای قرارداد با بازیکنان استفاده می کند؟

بارسلونا به دلیل مشکلات اقتصادی نمی تواند با هر بازیکنی قرارداد امضا کند و با محدودیت شدیدی روبرو است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: بارسلونا وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد و به خاطر بدهی یک میلیارد و 350 میلیون یورویی تنها می تواند برای تقویت تیم با بازیکنان آزاد یا ارزان و بالای 30 سال قرارداد امضا کند. آبی اناری ها در حالی که فصل پیش توانستند انتقال بازیکنانی همچون پابلو توره (5 میلیون)، رافینیا (58 میلیون)، روبرت لواندوفسکی (45 میلیون) و ژول کونده (50 میلیون) را ممکن کنند در این تابستان خرید بزرگشان ایلکای گندوغان خواهد بود.

تیم کاتالانی اکنون دیگر نمی تواند با باشگاه های قدرتمند اروپایی رقابت کند و مبالغ هنگفتی برای خرید بهترین بازیکنان که در دوران اوجشان به سر می برند پرداخت کند. بارسا نه در این فصل توانست برای امضای قرارداد با جود بلینگام (رئال مادرید) رقابت کند و نه فصل پیش برای ارلینگ هالند (منچسترسیتی). این تیم تنها توانست ایلکای گندوغان 33 ساله را راضی کند و به زودی با اینیگو مارتینس دیگر بازیکن آزاد که بالای 30 سال است قرارداد امضا خواهد کرد.

بهترین باشگاه های بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس به بازیکنان بالای 30 سال قراردادی یک ساله پیشنهاد می دهند که در صورت توافق دو طرف ممکن است یک سال دیگر هم بازیکن در تیم بماند اما بارسا چنین کاری نمی کند. تیم کاتالانی پیشنهاد بهتری به این بازیکنان می دهد تا بتواند آن ها را به خدمت بگیرد چون چاره دیگری ندارد. بازیکنان بالای 30 سال هم از آن استقبال می کنند چون می توانند پیش از رفتن به آسیا یا آمریکا و بازنشسته شدن در یک تیم بزرگ دیگر پا به توپ شوند.

گندوغان اگر در سیتی می ماند قراردادش برای یک سال تمدید می شد. او با رد کردن پیشنهاد نجومی سعودی ها ترجیح داد به فوتبال خود در اروپا ادامه دهد و برای بارسلونا بازی کند. قرارداد هافبک آلمانی دو ساله است و می تواند یک سال بیشتر هم بماند. ژاوی ارناندس انتظار دارد گندوغان با تجربه در خط میانی بدرخشد و به تیم در کسب جام های پیش رو کمک کند همانطور که در سیتی این کار را انجام داد و توانست فاتح سه جام از جمله لیگ قهرمانان اروپا شود.

بارسلونا با وجود امضا با گندوغان به یک هافبک دیگر نیاز دارد چون سرخیو بوسکتس این تیم را ترک کرد. آبی اناری ها به خاطر مشکلات اقصادی نتوانستند با مارتین سوبیمندی (رئال سوسیداد) و یا جاشوا کیمیش (بایرن مونیخ) قرارداد امضا کنند. به همین خاطر به سراغ دنی پارخو رفتند که قراردادش تا پایان ژوئن بود. با این حال بازیکن اسپانیایی ترجیح داد در ویارئال بماند و پیشنهاد آبی اناری ها را رد کرد. تنها گزینه باقی مانده اوریول رومئو است. بازیکن اسپانیایی 31 ساله است و در جیرونا بازی می کند.

ژاوی به دنبال یک مدافع راست نیز است. به نظر می رسد گزینه هایی همچون کانسلو و خوان فویت به خاطر مشکلات اقصادی باشگاه کنار گذاشته شدند و بارسا تمرکزش روی ایوان فرسندا (ویارئال) است که دورتموند نیز خواهانش است. تیم کاتالانی اگر با رومئو قرارداد امضا کند که مبلغ بند آزاد سازی اش تنها پنج میلیون است می تواند با خیال راحت تری برای جذب فرسندا با بند آزادسازی 20 میلیون یورویی تلاش کند. 

بارسلونا تاکنون برای کاهش مشکلات اقتصادی اقداماتی انجام داده است. با نیمکت نشین کردن جرارد پیکه و جوردی آلبا که با جدایی این دو بازیکن همراه شد و خداحافظی بوسکتس ازاین تیم، باشگاه توانست در رابطه با دستمزد پس انداز کند و گاوی و آرائو را در لالیگا نام نویسی کند. با این حال هدف اصلی بارسا خروج بازیکنان قرضی از جمله لانگله، اومتیتی، دست، کویادو و گوستاوو مایا است که دستمزدشان 51 میلیون یورو تخمین زده می شود. همچنین کاهش 15 تا 20 درصدی دستمزدها آغاز شده است. اعلام امضای قرارداد با گندوغان همزمان با تمدید نشدن قرارداد یاسیکویسیوس شد و شروع مذاکره با فسخ قرارداد میتروتیچ در تیم بسکتبال بارسا.

بزرگترین چالش آبی اناری ها فروش بازیکنانی همچون فران تورس و آنسو فاتی است. در این صورت می توانند با ویتور روکه مهاجم 18 ساله برزیلی در آینده (این تابستان یا زمستان) قرارداد امضا کنند که 18 میلیون ارزش دارد. بارسلونا روزهای سختی را در حال سپری کردن است. از این تیم انتظار جام می رود اما مانند دیگر تیم های بزرگ منابع ندارد. آبی اناری ها تلاش می کنند تا سرنوشتشان مانند میلان نشود که برتری اش را از دست داد.

دیدگاه تان را بنویسید