ضد حال یوفا به چلسی!

یوفا با افزودن تبصره های جدید به قانون فیرپلی مالی اجازه دور زدن قانون به چلسی را نمی دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یوفا قرار است روز چهارشنبه روزنه‌ای را ببندد که به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد هزینه‌های بزرگ نقل و انتقالات را روی قراردادهای طولانی تقسیم کنند. باشگاه چلسی در دو پنجره نقل و انتقالات اخیر با قراردادهای طولانی مدت، از جمله جذب انزو فرناندس در ژانویه با 107 میلیون پوند (205 میلیون دلار) در قراردادی 8 و نیم ساله، نظرها را به خود جلب کرده است.

آبی‌ها این کار را انجام داده‌اند تا هزینه نقل و انتقالات را در مدت زمان بیشتری تقسیم کنند و با مقررات مالی یوفا مطابقت داشته باشند، چیزی که در حال حاضر مجاز است.

با این حال، مشخص است که کمیته اجرایی یوفا در جلسه روز چهارشنبه، مقررات را به روز خواهد کرد. انتظار می رود هیچ محدودیتی در طول قرارداد وجود نداشته باشد، اما هزینه هر گونه انتقال باید در حداکثر پنج سال تقسیم شود.

یوفا همچنین در حال بررسی پرونده های مالکیت چند باشگاهی است. هیات رئیسه یوفا این هفته هفته سیاست های در مورد مالکیت چند باشگاه به صورت همزمان را مورد بررسی مجدد قرار نمی دهد. اما بدنه کنترل مالی باشگاه یوفا (CFCB) این هفته برای بررسی موارد فردی که ممکن است تحت قوانین مالکیت چند باشگاهی موجود در رقابت‌های فصل آینده تضاد وجود داشته باشد، تشکیل جلسه می‌دهد.

برای مثال یوفا به شرایط باشگاه برایتون و بلژیکی یونیون سنت ژیلوا نگاه می کند که هر کدام به لیگ اروپا در فصل آینده راه یافته اند و هر دو متعلق به تونی بلوم هستند. همچنین تولوز و آث میلان که متعلق به شرکت سرمایه گذاری مستقر در ایالات متحده  ردبرد کپیتال هستند. انتظار می رود که یوفا در پایان هفته در این مورد تصمیم گیری کند.

به دور از مسائل مالی، هیات رئیسه یوفا همچنین تصمیم خواهد گرفت که کدام مکان میزبان فینال لیگ قهرمانان زنان در سال 2025 باشد. میزبان فینال لیگ اروپا در سال 2024 و 2025 نیز مشخص خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید