ملاقات با حریف دوست‌داشتنی این بار در فینال کافا

تیم ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت کافا به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری دو دیدار آسان مقابل تیم های افغانستان و قرقیزستان در دور گروهی رقابت های کافا، حالا برای برگزاری دیدار فینال این رقابت ها عازم ازبکستان شده است تا با تیم ملی این کشور رقابت کند. دیداری که جدی ترین محک و امتحان شاگردان قلعه نویی در تورنمنت کافا خواهد بود و می تواند دیداری مفید در راه آماده سازی برای جام ملت های آسیا 2023 تلقی شود.

ازبکستان با این که حریفی جدی و با کیفیت برای تیم ملی به حساب می آید، اما آمار جدال های رو در رو نشان می دهد که این تیم در مصاف با ایران هرگز حرف خاصی برای گفتن نداشته و اکثرا بازنده بوده.

ایران و ازبکستان در طول تاریخ، 11 بار با یکدیگر در قالب های مختلف نظیر مقدماتی جام جهانی، جام ملت های آسیا، بازی های آسیایی و بازی های دوستانه رو به رو شده اند که حاصل آن 9 برد برای ایران، 1 مساوی و 1 برد هم برای ازبکستان بوده. بردی که در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی برای ازبک ها به دست آمد.

آخرین تقابل دو تیم هم به مهر 1399 بر می گردد. جایی که تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می دید و در آن دیدار موفق شد با نتیجه 2-1 و با گل های آزمون و طارمی، از سد حریف خود بگذرد و حالا جدال عصر سه شنبه دو تیم در تاشکند، دوازدهمین تقابل دو تیم در تاریخ خود خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید