ایران صفر- اسلوونی ۳

سرویس بلای جان شد؛ پایان هفته اول لیگ ملت های 2023 برای ایران با سومین شکست!

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته اول لیگ ملت ها مقابل اسلوونی شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و آخرین بازی خود در هفته اول لیگ ملت های 2023 از ساعت 7:10 در ناگویا به مصاف اسلوونی رفت و در یک بازی ضعیف 3 بر صفر به این تیم اروپایی باخت.

در این مسابقه سرویس های بازیکنان اسلوونی به خصوص موزیچ و اورنات بلای جان ایران شد و توپ گیری های ضعیف تیم ملی باعث شد شاگردان عطایی بازنده باشند.

در هفته اول لیگ ملت ها که در ناگویا ژاپن برگزار شد ایران مقابل میزبان، لهستان و اسلوونی باخت و فقط چین را شکست داد.

رقابت های ایران در هفته دوم از سه شنبه 30 خرداد آغاز می شود و شاگردان عطایی به ترتیب با آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند دیدار می کنند.

ایران این مسابقه را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

گزارش بازی

ست اول ( 25- 19 اسلوونی)

بازی دو تیم پایاپای آغاز شد و ایران و اسلوونی در امتیازات گام به گام به یکدیگر جلو رفتند و امتیاز گرفتند. جاخالی زیبای اسماعیل نژاد ایران را زودتر از حریف به امتیاز هشت رساند. در ادامه اسلوونی برای اولین بار توانست در این ست دو اختلاف امتیاز ایجاد کند و 13 بر 11 جلو افتاد. تعلل بازیکنان ایران در توپ برگشتی از دریافت ناقص اسلوونی سبب شاگردان کرتو  16 بر 13 پیش بیفتند. سرویس زیبای موزیچ با دریافت خوبی در زمین ایران همراه نشد و اسلوونی 19 بر 15 جلو افتاد. در ادامه هم ایران نتوانست اختلاف امتیاز را جبران کند و این ست با برتری 25-19 اسلوونی همراه شد.

در این ست اسلوونی 4 امتیاز مستقیم از خط سرویس گرفت!

ست دوم (25-23 اسلوونی)

برخلاف ست قبل این ست با برتری اسلوونی همراه شد و این تیم 4 بر یک جلو افتاد و عطایی چاره ای جز گرفتن وقت استراحت نداشت. این وقفه هم تاثیرگذار نبود و عملکرد خوب اسلوونی در سرویس این تیم را 6 بر یک جلو انداخت و عطایی تیم ملی اسفندیار را به زمین مسابقه فرستاد. بیرون رفتن توپ اورنات امتیاز هفتم را به ایران داد تا اختلاف به 3 امتیاز کاهش یابد. توپ گیری های عجیب بازیکنان اسلوونی و دفاع اورنات امتیاز 12 را به زیبایی نصیب این تیم کرد. فرصت طلایی موسوی برای کسب امتیاز سیزدهم برای ایران به راحتی از دست رفت و بیرون رفتن توپ بازیکن با تجربه ایران بازی را 15-12 به سود اسلوونی کرد. بازی با دقت بازیکنان ایران در ادامه این ست بازی را به تساوی کشاند و حتی تیم ملی 18-17 هم جلو افتاد. آبشار بی دفاع حاجی پور ایران با 21 بر 19 پیش انداخت اما بازهم حریف امتیازات را جبران کرد و زودتر از ایران به امتیاز 23 رسید. در نهایت باز هم برنده این ست اسلوونی بود که توانست 25-23 دومین دست را هم از ایران بگیرد.

تا پایان ست سوم موزیچ با 15 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان بود.

ست سوم (25-23 اسلوونی)

امتیاز اول این ست به راحتی و با تعلل بازیکنان ایران نصیب حریف شد.موزیچ باز هم در خط سرویس بلای جان ایران شد و او بازهم از دست بازیکنان ایران امتیاز مستقیم سرویس گرفت. این ششمین امیتاز مستقیم اسلوونی از سرویس بود. اشتباهات بازیکنان ایران در اوایل این ست ادامه دار بود حاجی پور با بیرون زدن آبشار خود امتیاز ششم را به حریف داد. این بار نوبت اورنات بود که دو امتیاز مستقیم سرویس بگیرد و بازی 10 بر 7 کند! دریافت های ایران در این بازی و البته سرویس های خوب حریف کار را برای شاگردان ایران سخت کرد. عطایی با گرفتن وقت استراحت تلاش کردن در سرویس های اورنات وقفه ایجاد کند و مانع از امتیازگیری او شود. بیرون رفتن توپ بازیکن اسلوونی ایران را دو امتیاز پیش انداخت و بازی 13-11 شد. اشتباه عجیب بازیکنان ایران در گرفتن سرویس موزیچ باعث شد اسلوونی به راحتی امتیاز 15 را بگیرد. امتیاز 21 اسلوونی بازهم از خط سرویس و باز هم با دستان اورنات به دست آورد! این پنجمین امتیاز مستقیم او از سرویس بود! درنهایت این دست هم با پیروزی 25-23 اسلوونی همراه شد تا این تیم به راحتی سه امتیاز این بازی را کسب کند.

Screenshot_20230611_100023_Chrome

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد 14:10
ایران

2

3

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد 12:30
ایران

3

1

چین شنبه ۲۰ خرداد 10:10
ایران

0

3

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد 7:10
ایران

 

 

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد 14:30
ایران

 

 

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد 14:30
ایران

 

 

آمریکا جمعه ۲ تیر 18
ایران

 

 

هلند شنبه ۳ تیر 18:30
ایران

 

 

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر 1
ایران

 

 

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر 5
ایران

 

 

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر 1:30
ایران

 

 

کوبا یکشنبه ۱۸ تیر 22

دیدگاه تان را بنویسید