لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳| ایران ۰- ژاپن ۳

ایران دوباره در گام اول مقابل ژاپن لرزید

تیم ملی والیبال ایران در اولین مسابقه خود در لیگ ملت های 2023 با نتیجه 3 بر 0 مقابل ژاپن شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار با هدایت سرمربی ایرانی خود یعنی بهروز عطایی پای به لیگ ملت ها گذاشت و برای دومین دوره پیاپی در اولین بازی به مصاف ژاپن رفت که در یک بازی نه چندان قابل قبول، با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

ژاپن: ماساهیرو سکیتا، آکیهیرو فوکاتسو، تایشی اونودرا، آکیهیرو یامائوچی، کنتارو تاکاهاشی، یوجی نیشیدا، کنتو میائورا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، کنتا تاکاناشی، شوما تومیتا، ماساتو کای، توموهیرو یاماموتو، توموهیرو اوگاوا. سرمربی: فیلیپ بلین

ایران: سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمد جواد معنوی‌نژاد. سرمربی: بهروز عطایی

قضاوت این بازی بر عهده گروتودرست اپامینوداس از آلمان، و اوکا سینیسا از بوسنی و هرزگوین است.

گزارش بازی

ست اول (16-25 ژاپن)

در ست اول ژاپنی ها بازی را بهتر بازی کردند و سه امتیاز پیشی گرفتند تا عطایی در همان ابتدا وقت استراحت بگیرد؛ در ادامه اما اختلاف امتیاز دو تیم بیشتر و بیشتر شد و ملی پوشان ایران کار را خوب دنبال نکردند تا نهایتا ژاپن با نتیجه 25 بر 16 پیروز شود.

ست دوم(22- 25 ژاپن)

در ست دوم شاگردان عطایی کار را بهتر آغاز کردند و از همان ابتدا با ایجاد اختلاف امتیاز، سعی در حفظ برتری داشتند و در ادامه سرویس های بهتر، دفاع قوی، و حملات دقیق تر باعث شد ایران سه امتیاز از رقیب پیش بیفتد. با این وجود رقیب توانست به بازی برگردد و با جلو افتادن از شاگردان عطایی، نهایتا 25 بر 22 این ست را هم پیروز شود.

ست سوم( 19- 25 ژاپن)

در ست سوم، ژاپنی ها همچنان تیم برتر میدان بودند و از همان ابتدا بازی را بهتر شروع کردند، در ادامه ملی پوشان ایران سعی کردند از رقیب عقب نیفتند اما ژاپن با ایجاد اختلاف امتیاز، روند بهتری داشت. سرویس های بهتر و حملات پر قدرت ژاپن و عملکرد ضعیف ملی پوشان ایران در سرویس و دفاع، باعث شد تا رقیب عملکرد بهتری داشته باشد و نهایتا ایران راه به جایی نبرد تا ژاپن به مانند دو ست قبل، موفق شد با اختلاف امتیاز و با نتیجه 25 بر 19 پیروز شود.

نکته عجیب در این بازی، سردرگمی کادر فنی برای انتخاب ترکیب و تعویض های پیاپی و بدون برنامه بود که تاثیر زیادی روی عملکرد ملی پوشان داشت.

ایران در دومین بازی خود روز پنجشنبه ساعت 12:30 به مصاف لهستان خواهد رفت.

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد 14:10
ایران

 

 

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد 12:30
ایران

 

 

چین شنبه ۲۰ خرداد 10:10
ایران

 

 

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد 7:10
ایران

 

 

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد 14:30
ایران

 

 

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد 14:30
ایران

 

 

آمریکا جمعه ۲ تیر 18
ایران

 

 

هلند شنبه ۳ تیر 18:30
ایران

 

 

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر 1
ایران

 

 

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر 5
ایران

 

 

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر 1:30
ایران

 

 

کوبا یکشنبه ۱۸ تیر 22

*

دیدگاه تان را بنویسید