تکواندوی ایران امروز هم به طلا نرسید

نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران به مدال برنز رقابت های جهانی تکواندو دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در ادامه رقابت های روز سوم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، آرین سلیمی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل کانگ از کره جنوبی به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز جهان رسید. سلیمی در راندهای اول و سوم با نتایج ۹ بر ۶ و ۷ بر ۶ شکست خورد و در راند دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۶ به برتری رسید.

سلیمی پیش از این در دور نخست مقابل «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا با نتیجه دو بر یک به برتری رسید. سلیمی در راند نخست پنج بر صفر شکست خورد اما در دو راند بعدی به ترتیب با نتایج هشت بر پنج و شش بر پنج به برتری رسید و راهی دور دوم شد. او در این مرحله مقابل برایان سالازار، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ از مکزیک، دو بر صفر و با نتایج هشت بر یک و ۱۰ بر چهار به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

سلیمی در این مرحله نیز مقابل مایکل رودریگز از آمریکا با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی، مدال برنزش را در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی کرد اما در نیمه نهایی به کره‌جنوبی باخت و مدال برنز گرفت.

مهران برخورداری و غزل سلطانی دو نماینده دیگر ایران در روز سوم بودند که پیش از این از دور رقابت ها حذف شدند.

 

تاکنون علیرضا حسین‌پور در ۵۸- و مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم مردان و غزل سلطانی در ۴۹-، تینا مدانلو در ۵۷-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید