در گفت وگو با جی پلاس؛

طغیان کاپیتان تیم ملی واترپلو؛ نسل طلایی را از بین می برند

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت:ضعف مدیریتی نسل طلایی واترپلو را از بین می‌برد . شاید چند نفر راضی شوند به اردو برگردند ولی به نظر من با این شرایط نتیجه گرفتن کار ساده‌ای نیست.

لینک کوتاه کپی شد

حامد ملک خانبانان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص گلایه هشت ملی پوش و تحریم اردوی تیم ملی اظهار کرد: داستان از این قرار است که من و تعدادی از بچه‌ها در صفحه شخصی خود پستی گذاشتیم و توضیح هم دادیم که چرا به اردوی تیم ملی نرفتیم. اخباری هم به ما رسید که با کادر مشکل داریم و بازیکن سالاری وجود دارد و ریاست فدراسیون هم درصحبت‌های خود گفت سعی می‌کنیم مشکلات حل شود. محسن رضوانی می‌دانست چیریچ قرار نیست برگردد و به قول خودشان کادر ایرانی هم قرار است تقویت شود اما ما همه می‌دانیم چگونه قرار است این اتفاق رخ دهد و کسی که می‌خواهد به ایران بیاید قرار نیست مسئولیتی داشته باشد، سرمربی شود یا در انتخاب و خط زدن بازیکنان تصمیم گیرنده باشد بلکه قرار است به عنوان مشاور به کادر اضافه شود. ما از رئیس فدراسیون خواستیم سرمربی خارجی بیاورد که تصمیم گیرنده باشد چون بالاخره چه دوران کرونا و چه دورانی که با چیریچ تمرین می‌کردیم زحمت زیادی برای این نسل کشیده شده است.

او افزود: محسن رضوانی باید زودتر از این‌ها تصمیم می‌گرفت که مربی خاربی جذب کند از طرفی الان چند نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند که بالای 30 سال سن دارند درصورتی که سال گذشته علی آبادی به من گفت خداحافظی کنید! این در حالی است که چند روز دیگر 29 ساله می‌شوم؛ الان بازیکن 32 تا 35 سال دعوت کردند. رئیس فدراسیون زمان زیادی را از دست داد و حتی اگر قرار بود سرمربی ایرانی بیاورند این کار باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد. ما زمان چیریچ در لیگ هم بازی می‌کردیم و فشاری که او وارد کرد باعث شد به آن مدال برنز بازی های آسیایی برسیم. فدراسیون متاسفانه نتوانست این برهه از زمان را مدیریت کند و همه چیز را گردن فلان شخص می‌اندازد که نیامده و هدایت تیم را قبول نکرده است. ریاست فدراسیون وقتی به جای اینکه حداقل دل بازیکنان تیم را به دست بیاورد و 50 دلار پاداش می‌دهد و می‌گوید آخر سال است و پول نداریم همه این مسائل روی هم جمع می‌شود و این اتفاقات رخ می‌دهد.

خانبانان در ادامه تصریح کرد: ضعف مدیریتی نسل طلایی واترپلو را از بین می‌برد و واقعا نمی‌دانم چه بگویم. شاید چند نفر راضی شوند به اردو برگردند ولی به نظر من با این شرایط که می‌دانم تیم‌های رقیب پرقدرت تمرین می‌کنند اما ایران هنوز سر این موضوع که بازیکنان به تمرین می‌آیند یا نه هنوز بحث است نتیجه گیری کار ساده‌ای نیست. خود محسن رضوانی می‌داند واترپلو ورزشی نیست که بتوانیم با 3-4 ماه تمرین عملکرد خوبی داشته باشیم. مربی خارجی هم دو ماه دیگر می‌آید و واقعا من نمی‌دانم در این مدت زمان کم چه کاری می‌تواند پیش ببرد. شکلی که چیریچ خداحافظی کرد و رئیس فدراسیون می‌دانست مشکل حاد خانوادگی دارد و نمی‌تواند برگردد باید زودتر به دنبال مربی خارجی می‌رفت نه این که الان مربی‌ بیاورد که می‌دانیم قرار است فقط به عنوان مشاور کنار تیم باشد.

کاپیتان تیم ملی واترپلو با اشاره حضور دستیار مهدی پنام تاش در کادر تیم ملی گفت: مهدی پنام تاش مربی بسیار خوبی است و تیمش در لیگ برتر دو سال قهرمان شده اما اکنون مربی که کنار او بوده را به عنوان دستیار تیم ملی انتخاب کردند. شما نگاه کنید آیا یک مسابقه بین‌المللی حضور داشته؟ ما از بازی‌های مهم آسیایی حرف می‌زنیم بعد دستیار تیم ملی که قرار است در مسائل حاد کمک کند هیچ تجربه بین‌المللی ندارد. واقعا نمی‌دانم چرا رئیس فدراسیون حتی اسم ایشان را آوردند. من نمی‌گویم مربی بدی است اما بگذارید با تیم‌های پایه چند مسابقه برود و تجربه کسب کند بعد به تیم ملی بزرگسالانی که جزو گروه‌های اول باید به بازی‌های آسیایی برود و توقع مدال دارند بیاید.

حامد خانبانان ادامه داد: این‌ها تمام مشکلات ما است بعد می‌گویند ما با کادر مشکل داریم و بازیکن سالاری وجود دارد. دو سه روز پیش قرار بود در رادیو صحبت کنیم که من به عنوان نماینده بازیکنان و محسن رضوانی هم به عنوان مدیر روی خط بیاییم اما ایشان قبول نکردند و گفتند اگر حامد خانبانان باشد من صحبت نمی‌کنم. نمی‌دانم کجای حرف‌های من معنای بازیکن سالاری می‌دهد. 15 سال است در تمام بالا و پایین‌های این رشته حضور داشتم و تبدیل به مدال شد بعد این برخوردها می‌شود. ما که دیگر تمام شدیم و به شخصه اگر بازی‌های آسیایی هم می‌آمدم بعد از آن صد در صد خداحافظی و راه را برای جوان ترها باز می‌کردم اما هم سکویی برای ورزش بود؛ هم برای جوان‌هایی که می‌خواهند به رومانی بروند.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: ریاست فدراسیون برای ما چه کار کرد؟ حتی دو تیم خوب به لیگ برتر اضافه نکرد بعد می‌گوید کمیته ملی المپیک کمک مالی کند در صورتی که فدراسیون باید وارد بخش خصوصی شود. بعد این همه مدت ما یک اسپانسر برای تیم ملی نداریم و لیگ برتر هم که پرسپولیس را آوردند هنوز پولمان را از این باشگاه نگرفتیم. آن زمان پراید 60 میلیون بود الان 300 میلیون اما هنوز پول ما را ندادند. محسن رضوانی مدام می‌گوید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند اما تا کی؟ بالاخره دولت هم الان تحت فشار است پس باید وارد بخش خصوصی شویم. ما هنوز پخش نداریم و می‌دانم بالاخره یک راهی برای این کار وجود دارد مثلا از شبکه ورزش پخش نکنید یا مثلا صبح پخش کنید در هر حال خیلی راهکار وجود دارد. همه مشکلات در کنار قرار گرفته و این حواشی ایجاد شده و اطلاع دارم رئیس فدراسیون با چند نفر از بچه‌ها صحبت کرده که برگردند. امیدوارم مشکلات حل شود چون واترپلو است که می‌ماند و چه ما باشیم چه نباشیم باید حمایت شود.

دیدگاه تان را بنویسید