تکرار مبارزه برخلاف قانون؛

وقتی کشتی ایران در جام تختی زیر سوال رفت!

در کشتی آزاد جام تختی برخلاف قانون اتحادیه جهانی کشتی، یک مبارزه تکرار شد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در جریان رقابت های دور مقدماتی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی در ارومیه، امین طاهری در شرایطی که 9-0 از مرتضی جان محمدی پیش بود، با ضربه فنی شکست خورد. پس از این اتفاق امین طاهری شدیدا به تیم داوری معترض شد و علیرضا رضایی نیز به عملکرد داوران شدیدا انتقاد کرد.

پس‌از این اتفاقات پژمان درستکار با رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی صحبت کرد و مصلایی نیز با رفتن کنار میز کمیته فنی، توضیحاتی را به آن ها ارائه کرد.

با توجه به اهمیت این موضوع گفتگوها در اینباره تا دقایق زیادی ادامه داشت و افراد زیادی از جمله دبیر فدراسیون کشتی نیز وارد این موضوع شدند.

در نهایت با تایید هیئت ژوری مبنی بر اشتباه محرز تیم داوری، گوینده سالن اعلام کرد این مبارزه یک بار دیگر تکرار خواهد شد.

اما این رای با اعتراض شدید فردین معصومی که پسرش، امیررضا معصومی، در این وزن کشتی می‌گیرد مواجه شد و تماشاگران نیز شعارهایی را علیه طاهری سر دادند.

با این حال و مطابق قوانین، هیئت ژوری تنها اشتباه تیم داوری مبنی بر اعلام ضربه فنی امین طاهری را محرز اعلام کرده اما اختیاری در تصمیم برای تکرار مبارزه نداشته است و کمیته فنی و مسئولان مسابقات این تصمیم را اتخاذ کرده اند.

جام تختی تحت عنوان رقابت های بین المللی برگزار می شود و طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، در صورت محرز شدن اشتباه داوری، تنها تیم داوری محروم یا جریمه می شود و تکرار مبارزه تحت هر عنوان خلاف قانون است.

پس از این اقدام، امین طاهری در شرایطی که قصد تکرار مبارزه را داشت به روی تشک آمد اما با هو کردن تماشاگران مواجه شد و تماشاگران اشیاء زیادی به سمت او پرتاب کردند و نسبت به تکرار مبارزه شدیدا معترض شدند.

مرتضی جان محمدی نیز که به تصمیم هیئت ژوری معترض بود، حاضر به انجام مبارزه نشد و به روی تشک نیامد تا در نهایت دست امین طاهری به عنوان فرد پیروز بالا برود.

 

دیدگاه تان را بنویسید