جی پلاس

ماجرای تکواندوکاران دوپینگی و خطایی که خاطی ندارد!

ماجرای مثبت شدن تست دوپینگ دو تکواندوکار ایران حواشی زیادی را در روزهای اخیر ایجاد کرده اما مسئولان فدراسیون اصرار دارند که همه چیز را به عامل بیرونی ربط دهند و ورزشکاران را از اتفاق رخ داده تبرئه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ الهام کهزادی: در روزهای اخیر مثبت شدن تست دو ملی پوش تکواندو ایران، نگرانی هایی بابت احتمال تعلیق این رشته ایجاد کرده است. فدراسیون اصرار دارد که بگوید افرادی به خاطر دشمنی با هادی ساعی بدون آگاهی دو تکواندوکار آن ها را آلوده کرده اند و این ماده کشف شده در نمونه آن ها اصلا به درد تکواندو نمی خورد که بخواهند با آن دوپینگ کنند!

اما نکته جالب توجه اینکه هیچ دلیلی برای این اتفاق قابل قبول نیست و مقصر اول و آخر این اتفاق فدراسیون و خود ورزشکار است. فدراسیون اگر این ادعای دشمنی را باور دارد باید پیش از این مراقب ورزشکارانش بود که مبادا با توطئه آلوده شوند! ادعای بی خبری ورزشکار و بی فایده بودن استفاده از ماده نیروزا برای تکواندو نیز کاملا غیرمنطقی است؛ که اگر اینگونه بود وادا با پذیرش اینکه چنین ماده ای کمک به تکواندوکار نمی کند از محرومیت رزمی کاران ایران صرف نظر می کرد؛ پس هرچه هست تلاشی بی نتیجه برای تبرئه است !

بهزاد خداداد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص مثبت شدن تست دو تکواندو کار و خطر تعلیق فدراسیون تکواندو گفت: اعلام شده با چهار دوپینگ مثبت فدراسیون تعلیق می‌شود. اتفاقی‌ است که برای تکواندو رخ داده ؛ حتی خود من هم واقعا برای بچه‌ها ناراحت هستم چون با عمر قهرمانی وآینده‌شان بازی شد که این مسئله نمی‌تواند برای تکواندو خوب باشد. امیدوارم مقداری ازمحرومیت ورزشکارانمان بخشیده شود تا بتوانند دوباره به دنیای قهرمانی برگردند چون اتفاق ناخواسته‌ای بود و باید با کسانی که این بلا را سر تکواندو کاران آوردند برخورد جدی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید افرادی از عمد برای بازی با آبروی فدراسیون این کار را انجام دادند تصریح کرد: صد درصد چنین مشکلی وجود دارد یعنی فقط این نیست که بگوییم خواستند به تکواندوکاران ما کمک کنند چون این کمک نیست بلکه دشمنی است؛ آن هم دشمنی که با هادی ساعی داشتند و ضربه آن به بازیکن ‌خورد و این دور از انسانیت است. برخی به خاطر خصومت با هادی ساعی با زندگی و آینده جوان‌هایی بازی می‌کنند که تازه برای کسب مدال استارت زدند و نباید با این افراد سطحی برخورد کرد. برخورد باید جدی باشد تا دیگر این بلا را سر ورزشکاران ما نیاورند. اگر خدایی نکرده دو تست دیگر مثبت شود فدراسیون هم تعلیق خواهد شد و در این صورت قطعا تکواندو ما نابود می‌شود چون نزدیک مسابقات جهانی هستیم و این هزینه بیت‌المال به خاطر خصومت شخصی یک آقا از بین می‌رود.

خداداد همچنین در پاسخ به این سوال که اگر این دشمنی واقعیت داشته باشد به نظر شما آیا باز سهل انگاری فدراسیون نبوده و آیا نباید بیشتر از این‌ها نسبت به اتفاقات پیرامون بیشتر توجه می‌‌شد گفت:  بله کم توجهی بوده اما چه کار باید می‌کردند؟ رئیس فدراسیون یا افرادی که با تیم کار می‌کنند تا چه اندازه می‌توانند به ورزشکار تسلط داشته باشند؟ کسی که این کار را کرده آنقدر به تیم نزدیک شده که توانسته داروی ممنوعه را به بچه‌ها بدهد. تکواندوکاران قطعا به خاطر اعتمادی که نسبت به شخص داشتند این کار را کردند وگرنه  من با یکی از بچه‌ها که صبت می‌کردم شوکه بود و اصلا نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده که تست مثبت شده است.

ملی پوش سابق تکواندو افزود: وقتی یک اتفاقی که نه خود ورزشکار  و فدراسیون تجربه داشتند و نه انتظارش را داشتند رخ می‌دهد و دارویی هم استفاده شود که اصلا به درد تکواندو نمی‌خورد به نظر من واقعا هم باید شوکه شوند. این مسئله غیر از ضربه زدن به خانواده تکواندو چیز دیگری نمی‌توانست باشد و به هدفشان رسیدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید